Kauniita pojan nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja aksel
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
Mä tiiän ainakin tän nimisiä poikalapsia:


Niila, Niklas

Elia, Elias

Joel, Joona,

Joonatan, Joonas

Jami, Jimi

Ali, Aksel

Akseli, Arto

Miro, Miika

Vertti, Veeti

jos noi auttaa niin hyvä:)
 
NimiNimi
pojalle nimiä:

Lassi
Lasse
Joonas
Jori
Sami
Samuli
Henri
Leo
Mikael
Kaapo
Aapo
Alpo
Mikko
Vili
Veeti
Joona(tan)
Elmeri
Eetu
Max
Teemu

Tytölle muutama:

Ro(o)sa
Emma
Iida
Kaisu
Iisa
Heli tosi kaunis :)
Anne kaunis
Katri
Kaija
Katja
:) kiva jos kelpaa makuunne!
 
Chio
Julipher, Julio (lausuttuna "Hulio" tai "Julio", miten vain haluaa :) ), Milo, Nathan, Aurora, Seli/Seeli, Edmund, Deli... Nuo nyt ainakin. Myös suuri osa saamelaisista nimistä on kauniita pojalle, kuten esimerkiksi Seela. Muita voisin vielä mainita esimerkiksi Jonas, Jonás tai Joonas/Juunas (Joonaksen voi lausua joko samalla tavalla kuin se kirjoitetaan tai sitten juuri tuolla erilaisella tavalla, "Juunas"). Nimiä on monia, ja sekin, minkä tyylisen nimen haluaa, merkitsee paljon. Myös nimen alkuperäinen merkitys on monelle tärkeää, joten suosittelisin juuri tuola Seelaa esimerkiksi, koska tarkoittaa lähiten "kalliota." :)

Onnea nimen metsästykselle! (=
 
JennnikaTIETÄÄ
Alkuperäinen kirjoittaja poikien äiti;11201258:
Odotan kolmatta lastani. Nyt ois tiedossa tyttö. Isoveljien nimet on Venni ja Eeli.
Koska nimet sopivat suunnilleen saman tapaisesti yhteen niin, Venla,Emma, miltä kuulostaa ?
Mutta minä rakastan itse nimeä: Kristiina(Christina)
 
Lilli
Luin lehdestä joskus ihan kammottavia nimiä. (joille naureskelen yhä)
Tytölle:
Jenda (tarkotit kai Jenna? :)), Lunabella (?!), Kultamarja (miksi?), Ippi :)O) Myrtti (hyi saatana), Manteli (?!), Linni :)D), Lumikukka (HYI), Jemmi (mikäs se semmonen nimi muka on?), Renja (?!) Noomi (?!), Kastehelmi (normaali ihana nimi), Tii (Mitä helvettiä?!), Akuliina (tyttö vai poika?), Tekla (?!) ja Sunna....
Pojille: Ozzi (Oksennus?), Denver (jaa mikä?), Tähtivalo (siis kuka antaa tollasen...?), Lumitähti (miksiiii?), Oksa (aika perinteinen xD), Juska (ei ees nimi), Tini (vielä vähemmän nimi), Myry (se ei oo nimi ollenkaa),
Tami (kuulostaa taliaivolta), Jaakkima (jaa mmitä?)
JA NYT HALUSIN SÄÄSTÄÄ VIIMISEKS TÄN MILLE NAURESKELEN YHÄ!!!!!!!
TITTIDIDIIIIIIIIII
JONKUN POJAN NIMEKSI TULI.......
Usvatähti Sulosävel
:DDDDDD
Miiiksiii :DDD
 
poikatulossa
terve, löysin tän kivan nimipiirin tältä ja välillä ku näitä juttelupalstoja lukee ni pistää ihmettelee et miten hemmetissä toiset ihmiset jaksaa tapella joka jeesuksen asiasta :)) kyl joillaki täytyy olla paaljon vapaa-aikaa. mutta olihan munki päivän piristys ku joku ehdotti tennaria pojan nimeks HAAAAHAHAHHA ja sitte joku raasuliini vielä kysyy vakavissaa et ootko tosissas. voi kiesus en pidä itteeni maailman viisaimpien joukossa mut oishan se kiva ku ihmiset erottas pikkuvitsailun totisesta. näillä sanoilla toivon kommentteja nyt niiltä, jotka ei meinaa millään keksiä nimeä pojalle! tai - ei oo aikanaa meinanneet.... mulla ei oo varsinaista kannatusaluetta, kaikki kävis jos joku löytys :D en oikee pidä petteristä enkä villestä mutten sit kuitenkaa amadeuksesta tai benjaminista. TAI nää on kyl nättiä nimiä kaikki mukavilla ihmisillä jne jos ymmärrätte mutten millään miellä niitä omakseni. mustakin kuulostaa hassulta jos nimi on mercedes jokinen.
 
poikatulossa
Luin lehdestä joskus ihan kammottavia nimiä. (joille naureskelen yhä)
Tytölle:
Jenda (tarkotit kai Jenna? :)), Lunabella (?!), Kultamarja (miksi?), Ippi :)O) Myrtti (hyi saatana), Manteli (?!), Linni :)D), Lumikukka (HYI), Jemmi (mikäs se semmonen nimi muka on?), Renja (?!) Noomi (?!), Kastehelmi (normaali ihana nimi), Tii (Mitä helvettiä?!), Akuliina (tyttö vai poika?), Tekla (?!) ja Sunna....
Pojille: Ozzi (Oksennus?), Denver (jaa mikä?), Tähtivalo (siis kuka antaa tollasen...?), Lumitähti (miksiiii?), Oksa (aika perinteinen xD), Juska (ei ees nimi), Tini (vielä vähemmän nimi), Myry (se ei oo nimi ollenkaa),
Tami (kuulostaa taliaivolta), Jaakkima (jaa mmitä?)
JA NYT HALUSIN SÄÄSTÄÄ VIIMISEKS TÄN MILLE NAURESKELEN YHÄ!!!!!!!
TITTIDIDIIIIIIIIII
JONKUN POJAN NIMEKSI TULI.......
Usvatähti Sulosävel
:DDDDDD
Miiiksiii :DDD
NIIMPÄ - MIKSI! ikäänkuin joillakin ihmisillä olisi pakkomielle yrittää olla jotakin hienompaa ja suurempaa mitä on, tai kenties hirmuinen tarve olla äääääärimmäisen erilainen/erikoinen.... noh meit on monee junaa, iha hyvä niin. kai
 
Viimeksi muokattu:
Mamma
Itse juuri toisen pojan saaneena nimiä mietittiin pitkään ja hartaasti, vaihtoehtoina oli

Eemi Mikael

Reco Oliver

Eppu Ilmari

Lopulta poika sai nimekseen Peetu Antero. Isoveli Jami Juhani. Toisiksi nimiksi haluttiin ottaa ns. suvussa kulkevat nimet.

Luka, Renne, Milo, Mico ja Joona on mielestäni myös kauniita nimiä.
 
ahah
NIIMPÄ - MIKSI! ikäänkuin joillakin ihmisillä olisi pakkomielle yrittää olla jotakin hienompaa ja suurempaa mitä on, tai kenties hirmuinen tarve olla äääääärimmäisen erilainen/erikoinen.... noh meit on monee junaa, iha hyvä niin. kai

Tuota...minulla on sellainen nimimaku, että Usvatähti on mieleeni ja lapseni onkin nimetty tähän tyyliin. Kyse ei ole erikoisuudella koreilusta, vaan nimimausta- siinä missä te pidätte Vilhoista, Emmeistä jne. niin minä pidän Lumikukasta ja Usvatähdestä. :) Onko se niin mahdoton ajatus hyväksyä, että joku ihan aidosti tykkää erilaisista nimistä kuin sinä itse?
 
Viimeksi muokattu:
Oo
Minusta on huvittavaa, että ihmiset haluaa Suomessa antaa niin paljon ulkomaal. taustaisia nimiä tai että nimien kirjoitusasu ei ole suomalainen.. Jos molemmat vanhemmat ovat suomalaista syntyperää ja perhe asuu Suomessa, niin miksi lapsen nimeksi annetaan vaikkapa Jessica eikä Jessika tai Alexanteri eikä Aleksanteri. Onko se nyt sit muka jotenki fiinimpää ku on vähä C.tä ja X:ää.. :D Koomista..
 
Ninni
Minusta on huvittavaa, että ihmiset haluaa Suomessa antaa niin paljon ulkomaal. taustaisia nimiä tai että nimien kirjoitusasu ei ole suomalainen.. Jos molemmat vanhemmat ovat suomalaista syntyperää ja perhe asuu Suomessa, niin miksi lapsen nimeksi annetaan vaikkapa Jessica eikä Jessika tai Alexanteri eikä Aleksanteri. Onko se nyt sit muka jotenki fiinimpää ku on vähä C.tä ja X:ää.. :D Koomista..
Nii ja sit noi Mico, Reco ja muut vastaavat..
 
Viimeksi muokattu:
Ninni
Tuota...minulla on sellainen nimimaku, että Usvatähti on mieleeni ja lapseni onkin nimetty tähän tyyliin. Kyse ei ole erikoisuudella koreilusta, vaan nimimausta- siinä missä te pidätte Vilhoista, Emmeistä jne. niin minä pidän Lumikukasta ja Usvatähdestä. :) Onko se niin mahdoton ajatus hyväksyä, että joku ihan aidosti tykkää erilaisista nimistä kuin sinä itse?
Kyllähän se on hyväksyttävä, että ihmiset pitää erilaisista nimistä, mutta kyllä mulla ainakin käy sääliksi sitä poikaa/tyttöä, jonka nimeksi annettais Usvatähti. Koulussa työskenneltyäni tiedän, että ei vaadita noinkaan suurta asiaa kuin nimi, että joutuu jatkuvan kiusauksen kohteeksi. Eikö omien mieltymysten pitäs kuitenki tulla vasta kakkosena ja lapsen koko tulevaisuus ekana..
 
Viimeksi muokattu:
Cosmo Politan
Minusta on huvittavaa, että ihmiset haluaa Suomessa antaa niin paljon ulkomaal. taustaisia nimiä tai että nimien kirjoitusasu ei ole suomalainen.. Jos molemmat vanhemmat ovat suomalaista syntyperää ja perhe asuu Suomessa, niin miksi lapsen nimeksi annetaan vaikkapa Jessica eikä Jessika tai Alexanteri eikä Aleksanteri. Onko se nyt sit muka jotenki fiinimpää ku on vähä C.tä ja X:ää.. :D Koomista..
Juuri näin. Itse en ainakaan haluaisi nimeä, joka pitää tavata, jotta se kirjoitetaan oikein.
 
Viimeksi muokattu:
äimän käki
Meidän typyn nimi on Mila ja nyt on poitsu tulossa. Tuo Milo olis kyllä tosi kiva nimi, mutta voiko sisarusten nimet olla Mila ja Milo?? Kertokaa mielipiteitä! Sekasin taitaa mennä. Miska ja Eino ovat myös tosi hyviä nimiä jotka olen täältä bongannut...ehkäpä joku niistä sitten :)
 
Makuasia
Alkuperäinen kirjoittaja äimän käki;11371581:
Meidän typyn nimi on Mila ja nyt on poitsu tulossa. Tuo Milo olis kyllä tosi kiva nimi, mutta voiko sisarusten nimet olla Mila ja Milo?? Kertokaa mielipiteitä! Sekasin taitaa mennä. Miska ja Eino ovat myös tosi hyviä nimiä jotka olen täältä bongannut...ehkäpä joku niistä sitten :)

No ittehän sä sen päätät, koirapiireissä olen sen verran kuitenkin pyörinyt, että tulee pakostakin koirapentue noista nimistä mieleen.
 
äimän käki
No ittehän sä sen päätät, koirapiireissä olen sen verran kuitenkin pyörinyt, että tulee pakostakin koirapentue noista nimistä mieleen.

Kiitti kommentistasi! Olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi..eikös Milou ole vieläpä tintin koiran nimi? Nätti nimi silti, ja mitäs sillä väliä vaikka kuulostaisikin siltä kun koiraa kutsuisi! Meidän naapurissa asuu koira nimeltä Teemu - ei siitäkään emännästä aluksi tiennyt kutsuuko isäntää, lasta vai koiraa.
 
Viimeksi muokattu:
samanhenkistä!
Alkuperäinen kirjoittaja JennnikaTIETÄÄ;11308160:
Koska nimet sopivat suunnilleen saman tapaisesti yhteen niin, Venla,Emma, miltä kuulostaa ?
Mutta minä rakastan itse nimeä: Kristiina(Christina)

Minusta nuo on liian tavallisia, pitäisi olla samanhenkinen esim Seela tai Iisa.
 

Yhteistyössä