Kauniita vanhanaikaisia, pitkiä nimiä...

  • Viestiketjun aloittaja ****Mirjami
  • Ensimmäinen viesti
****Mirjami
Meillä on toinen lapsi tulossa ja nimi uupuu.. Esikoisella on kaunis Suomalainen nimi, joka on helppo lausua myös muualla euroopassa... Rakastan nimiä jotka ovat ruotsalaistyylisiä tai ranskalaistyylisiä, mutta haluan niiden kuitenkin olevan helposti lausuttavia myös täällä suomessa..
Muunnankin nimet aina suomalaisiksi, jos se vaan näyttää ja kuulostaa sujuvalta.
Esim Amelie=Amalia.
Lapsemme nimivaihtoehtoja ovat mm. Kamilla, Madeliina, Lumia, Lilian, Adalmiina pojalle on vain Milo. Muut ei mielytä..
Tuleeko teille saman tyylisiä nimiä mieleen? Pojan tai tytön... Olisin kiitollinen avusta!!!
 
Tässä pari ehdotusta...
Amanda, Emilia, Serafiina, Daniela, Ursula, Estella

Joonatan, Samuel, Kristian, Mikael, Daniel

Älä laita Madeliinaa, yhdyssana made+liina ei kuulosta kovin ihanalta...
 
***ap
Kiitos ihanista vaihtoehdoista. Monet oli hyviä, mutta suurinosa on jo tuttavapiirin lapsilla. Kai meillä on sit muotoutunut liian samanlainen maku.. Mutta kiitos ideoista ja lisää otetaan vastaan! :)
 
nimimietiskelyä
Alkuperäinen kirjoittaja RakkaudellaMaire:
Miten tytön nimi Armida? Ja poika Kaius....?
Mutta Kaius on vanha ja kaunis nimi pojalle. Harvoin tai ei oikeastaan ikinä, tätä nimeä olen kuullut kenelläkään.

Voisin ajatella omalle pojalleni Kaius Olavi nimeä jos vielä pojan saisin. Olavi on rakkaan isoisäni nimi.

 
Njuu..
Minulla on neljä tytärtä ja kaksi poikaa. Heidän nimensä ovat Tilda-Violet, Madleena, Eedla-Victoria, Jasmiina , Olavi ja Joosep. Serkkuni tyttären nimeksi tuli Aada Marjaana Viola Emilia. :) Mielestäni tosi kaunis nimi
 
..
Meillä on nytten mieheni kanssa somat kolmostytöt. Tyttöjen nimiksi ajattelimme ;
Emmy Mariisa Vilhelmiina, Mary Emilia Aada, Amy Diana Josefina. Tai Margaret Victoria,
Ellie Mimosa Vilhelmina, Jasmin Viola Alexandra. ;)
 
Eliisa
Nyt 9vuotiian tyttäreni nimeksi annettiin Kreetta Margareta Julianna. Toiselle tyttärellemme ( 2kk )
harkitsemme nimeä Tilda Johanna Elisabet.
Oma nimeni on Eliisa Mariet.
 
_veronica_
Omaksi nimekseni sain Veronica. Olen kolmen lapsen äiti, kahden tytön ja yhden pojan. Tyttöjen nimet ovat Matilda ja Amanda, pojan nimi Oliver. Omasta mielestäni nimet ovat kauniita, ja varmasti ymmärretään ulkomailla, varsinkin ruotsissa. Suosittelen:)
 

Yhteistyössä