Kaunis ihoiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näppylänaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näppylänaama

Vieras
Mikä on tasaisen kauniin ihonne salaisuus?

Itse olen atoopikko, herkkäihoinen kosketusallergikko ja etenkin kasvojen iho on erittäin pintakuivaa ja herkkää. Nyt poskipäät talven jäljiltä miiliumien rappaamat.
Kokeillut erilaisia laadukkaitakin kosmetiikkasarjoja päätyen perinteisiin siniseen peltirasia niveaan, mutta omaa iholle sopivaa voidetta ei ole löytynyt.
Ruovaliossako sen salaisuus? Muutoin ei finni yms ongelmaa, mutta nuo miliumit ja yletön kuivuus...

Pillereiden lopetuksen jälkeen kärsin vuosia aikuisiän aknesta, johon kokeilin jos jonkinlaista lääkettä ja aknehoitoainetta. Vuoden verran kävin kosmetologilla säännöllisesti, mikä ehkä hieman auttoi, mutta ei merkittävästi. Sitten aloin käyttää Lumenen Sensitive Blue sarjan tuotteita ja nopeasti huomasin parannusta ihossa. Pari vuotta olen nyt käyttänyt ko. sarjaa eikä finnejä ole ollut reippaasti yli vuoteen. Varmasti hormoneillakin on osuutta asiaan, mutta en kyllä lähde vaihtamaan hoitotuotetta ihan heppoisin perustein.

Mulla on kiva iho, varmaan olis vielä parempi jos en tupakoisi.. Mut siis ruokavalio ja nestetytys näkyy mulla eniten. Hiilarien vähentäminen ja rasvainen kala saa mun ihon voimaan hyvin. Samoin alkoholi näkyy heti ihossa, yritän vältellä. Liikunta ja ulkoilma tekee hyää verenkierrolle ja ihon aineenvaihdunnalle.

Tietty sit säännölliset kosmetologikäynnit ja oikeat, omalle iholle sopivat tuotteet ovat tärkeitä myös, mut uskaltaisin väittää, että se pohja, jolle rakentaa, tulee elämäntavoista. Jos ne ei ole kunnossa, niin on vaikea saada millään tuotteilla ihoa nätiksi.

Joskus 29-21-vuotiaana mun iho ei kärsinyt mistään, oli aina heleä ja kuulas, vaikka jois ja söi miten, myt 26-vuotiaana alkaa huomata, että ei voi ihan samaan malliin vetää...

Mitäköhän muuten on sellaiset pienen pienet näpyt (kohoamat) iholla, jotka näkyvät lähinnä epätasaisuutena, kun joskus tarkastelee tietyssä valossa? Siis sellaista ihan pientä röpelöä. Mulle tulee näitä aina kesäisin, kun olen töissä, jossa hikoilee paljon. Tulee otsaan ja poskiin.

Syötkö varmasti rasvahappoja tarpeeksi? Eli rupeapas syömään Bioteekin E-epaa 2 kapselia päivässä, näitä tarvitsee kaikki. hyviä rasvoja tarvitsee myös iho.

Rasvoista olen kuullut miljoona hyvää asiaa dr hauschkan tuotteista, ovat luonnonmukaisia, mutta/ja erittäin tehokkaita. Kannattaa kokeilla. Eräs henkilö sai käsiensä kuivuuteen ja halkeiluun tästä avun, kun ei kortisonit ym. voiteet auttaneet. Kannattaa kokeilla.

Toivottavasti löytyy sinulle sopivin keino :)
(Ja kannattaa käydä ravintoneuvojalla/-terapeutilla, jos vain mahdollista )

Geenien puolesta mulla on hyvä iho, talvisin saattaa toisinaan kuivua ja silloin käytän ihan perusvoiteita.. Mutta tosiaan geeneistähän tuo on kait kii.

JA tosiaan, meikit pitäis jättää todella vähälle, Esim. minulta kiellettiin meikit täysin kun olin pieni ja nuori.. joskus aniharvoin sain jotain laittaa ja nyt kiitän vanhempiani siittä. Hyvä ihokin menee pilalle, pilaamalla väärillä aineilla.. miksi koristaa jo valmiiksi olevaa hyvää ihoa? ymmärrän tok niitä joilla on ongelmia.. :)

Mulla on luonnostaan hyvä iho. Toki hoidan sitä säännöllisesti, eli pesen ja laitan voidetta päivittäin. Kuorin myös kerran viikossa suunnilleen. Ei muuta. Mä en mitään sen kummempia hoitoja ainakaan tähän mennessä tarvinnut :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuska-:
Geenien puolesta mulla on hyvä iho, talvisin saattaa toisinaan kuivua ja silloin käytän ihan perusvoiteita.. Mutta tosiaan geeneistähän tuo on kait kii.

JA tosiaan, meikit pitäis jättää todella vähälle, Esim. minulta kiellettiin meikit täysin kun olin pieni ja nuori.. joskus aniharvoin sain jotain laittaa ja nyt kiitän vanhempiani siittä. Hyvä ihokin menee pilalle, pilaamalla väärillä aineilla.. miksi koristaa jo valmiiksi olevaa hyvää ihoa? ymmärrän tok niitä joilla on ongelmia.. :)

ei se nyt ihan näinkään mene, kyllä se pietevoide suojaa ihoa saasteilta yms. mutta pitää joka ilta muistaa ja jaksaa huolellisesti puhdistaa meikki pois ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja logi:
tasaisen kauniin ihon salaisuus on ihan yksinkertainen---> luonnonlahja :)

näinpä :D ihan sama mitä tekee tai jättää tekemättä, näyttää ihan samalta.

Peesi. Olen aina ollut erittäin laiska kasvojenpuhdistuksessa/hoidossa, mutta silti se on aina hyvässä kunnossa (ei näppyjä, rasvoittumista tai kuivuutta).

on kylläkin ihan paikkansa pitämätön myytti, että meikkaaminen huonontaisi ihon kuntoa. Toki kannattaa valita laadukkaita ja omalle iholle sopivia tuotteita ja puhdistaa iho huolella. Meikkivoide myös suojaa ihoa auringolta ym ympäristön rasitukselta. Itselle herkkään ihoon tulee heti näppyjä, kun kuljen ulkona ilman meikkivoidetta... Jos ei halua meikata, ei tarvitse, mutta turha vedota ihon hyvinvointiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on kylläkin ihan paikkansa pitämätön myytti, että meikkaaminen huonontaisi ihon kuntoa. Toki kannattaa valita laadukkaita ja omalle iholle sopivia tuotteita ja puhdistaa iho huolella. Meikkivoide myös suojaa ihoa auringolta ym ympäristön rasitukselta. Itselle herkkään ihoon tulee heti näppyjä, kun kuljen ulkona ilman meikkivoidetta... Jos ei halua meikata, ei tarvitse, mutta turha vedota ihon hyvinvointiin.

Helppo peesata

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Helppo peesata

Kyllä mäki peesaan vaikken usein meikkaakkaan. Seuraavana aamuna on aina iho ollu parempi ja heleämpi, varsinki jos oon nukkunu meikit naamalla :ashamed: ts. unohtunu rankan ehtoon jälkeen :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja logi:
ei se nyt ihan näinkään mene, kyllä se pietevoide suojaa ihoa saasteilta yms. mutta pitää joka ilta muistaa ja jaksaa huolellisesti puhdistaa meikki pois ;)

Mielelläni kuulisin lisää näistä "saasteista", joista meikkivalmistajat aina pelottelevat. Mitä aineita esimerkiksi keskikokoisen suomalaiskaupungin ilmassa on niin paljon, että meikkiä tarvitaan suojautumiseen?

Meikki itsessään ei tietenkään ihoa tuhoa, mutta saa helposti aikaan kierteen. Kun käyttää puhdistusainetta, on pakko rasvata ja niin edelleen. Ainakin minulla, atoopikoksi diagnosoidulla ihmisellä, puhdistelu johtaa helposti pintakuivuuteen. Oma kokemukseni on, että silloin kun jaksaa huolehtia ruokavaliostaan ja ulkona ei ole ihan kauhea ilma, naama hoitaa itse itsensä.

Ja tosiaan nämä ovat ihan omia kokemuksiani, ja myönnän että hyvägeenisen on helppo huudella. Kenenkään toisen meikkaamista tai ihonpuhdistusta on paheksu.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Kyllä mäki peesaan vaikken usein meikkaakkaan. Seuraavana aamuna on aina iho ollu parempi ja heleämpi, varsinki jos oon nukkunu meikit naamalla :ashamed: ts. unohtunu rankan ehtoon jälkeen :saint:

Se voi olla juopottelustakin kyse. Olen kavereiden kanssa miettinyt, mikä siinä oikein on, että krapulassa iho näyttää usein tosi kuulaalta ja eteeriseltä.

No mulle kosmetologi sanoi, että noin kuulasta ihoa ei hoitamalla saa... Eli varmaan se on sitten ihan geeneissä. Tosin nuorena mulla oli kamalasti finnejä, kärsin niistä ja yritin vaikka mitä jotta saisin ne pois. Kummasti ne sitten hävisivät aikuisiällä ja iho muuttui rasvaisesta kuivaksi ja herkäksi.

Nyt vaan puhdistan ihoa säännöllisesti ja rasvaan, siinä se. Näyttää hyvältä.

Mulla paha atopia etenkin talviaikaan ja etenkin kyynärtaipeissa ja poskissa.
Vähällä meikillä (ei siis kauheita rasvapohjasia mömmöjä naamaan ), tavis vesi-herkkäihoisen saippua pesulla ja Tummeli!!!

Mä pääsin eroon näppylöinnistä, punoituksesta yms. ikävyyksistä, kun otin käyttöön Lumenen Sensitive Touch tuotteet. Meni n. reipas kk ja alkoi iho asettumaan. Nyt käytössä sekä sensitiveä että sitä Lumenen C+ sarjaa ja voin sanoa, että tulos on hyvä. Itselle auttoi eniten se, että tajusin luopua ns. rasvoittuvan/akneihon tuotteista. Herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita suosittelen kokeilemaan..

Yhteistyössä