Kaunis pieni elämä-blogi ja jatkuvat hankinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija2014
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija2014

Vieras
...jotka blogin perusteella tuntuvat jatkuvilta. Tiedän tietenkin ettei blogissa koko elämää näytetä, mutta minun silmääni "pistää" tuo jatkuva hankkiminen ja tavaran haaliminen. Tavarat ja lelut ovat kyllä kauniita niin kuin tuo tänä päivänä blogissa esitelty Barbien talo, mutta pärjäisihän ne lapset varmaan ilmankin jatkuvia uutuustekeleitä ja mietinkin, millaisia arvoja jatkuva hankintojen tekeminen opettaa lapsille ylipäätänsä. Ei siis vain ko. blogistin lapsille vaan kaikille lapsille, joiden kotona toimitaan vastaavalla tavalla.

Kaunis tuo tämänpäiväinenkin luomus kyllä oli :)

Vaikka etenkin tällä palstalla kirjoittelevat naiset ovatkin keskimäärin varsin yksinkertaisia ja helposti höynäytettäviä, niin silti yhä hämmästelen että vielä vuosien jälkeenkin löytyy niitä, jotka eivät tajua että kyseessä ei edes ole blogi, vaan ammattilaisten suunnittelema ja ylläpitämä markkinointityökalu. Täällä oihkitaan välillä kuinka ihanaa mahtaa elämä olla ja välillä kateelliset mammat taas voihkivat katkeruuttaan ja kateuttaan.

Naispuolinen ihminen on yksi tämän planeetan tyhmimmistä asukeista.

Eihän heillä ole paljoa tavaraa, monilla on paljon paljon enemmän. Heillähän on ihan perustavarat ja tarpeellista kaikki. Heillä on tavaraa vain vähän.

Tottakai hän mainostaa blogipäivityksissään samalla kätevästi yrityksensä tuotteita.
Mutta en ymmärrä mitä pahaa on väkertää nukkekodin sisutusta?
Lasten kanssa mukavaa puuhaa, varmasti he tykkäävät tehdä yhdessä äitinsä kanssa.

Vai pitäisikö kaikkien vahdata apaattisena telkkaria koko perheen voimin, tai selata jokaisen älypuhelintaan?
Ettei vain tarvitse kommunikoida keskenään, eikä tällöin kukaan myöskään ole kateellinen "täydellisestä" perhe-elämästä?

Tuo ostovimma minuakin kauhistuttaa. Minä olen ostanut tavaroita/vaatteita vain silloin kun niitä todella tarvitaan.
Miksikähän blogisti ei julkaise kaikkia kommenteja? Kommenttini oli ihan asiallinen..

Minusta on ihan ymmärrätevää että jos se blogi tuo osan elantoa perheedeen niin sitten pitää kirjoittaa sellaisista asioista mistä ihmiset ja yritykset kiinnostuu. Jokainen voi tietysti itse lukiessaan miettiä kirjoittajan tarkoitusperiä.

Olen aina luullut, että uskovaiset eivät mammonaan sorru. Ei taida pitääkään paikkaansa.

Niin minäkin olen luullut. Ristiriitaista. Näitä hyvintienaavia uskovaisia on aika paljon ja materia tärkeää. Tekopyhää. Ja miksi esim. papeilla pitää olla hyvä palkka jos raha ja tavara ei ole tärkeää. Sitähän työtä voisi tehdä ihan minimipalkalla siinä tapauksessa.

Yhteistyössä