Kaunistautuminen parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puoliso63
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puoliso63

Vieras
Heippa, kommentoikaapa seuraavaa juttua:
Tykkään laittautua ulos lähtiessä kuten varmaan lähes kaikki naiset.
Päälle siis hametta, korkeaa korkoa, meikkausta ym.
Tämä kaikki myös silloin kun lähden viihteelle mieheni kanssa.
Hän tykkää ja kehuu kovasti.
Työpaikan illanviettoon ravintolaan mentiin naisporukassa (mieheni ei mukana). Taisin huomaamatta meikata tavallistakin huolellisemmin ja sain mieheltäni ylistävät kommentit asiasta.
Jälkeenpäin hän sitten sanoi etten ollut koskaan aiemmin ollut paremman näköinen, edes sillloin kun olen hänen kanssaan liikkeellä. Noista sanoista kuulsi läpi jonkinlainen mustasukkaisuus.
Mieheni sanominen jäi pyörimään mieleen, ja tarkemmin ajateltuna hän oli aivan oikeassa.
Olin panostanut kaunistautumiseen ja pukeutumiseen normaalia enemmän. Teinkö sen vain itseäni varten, vai saadakseni ihailevia ja kiinnostuneita katseita muilta miehiltä.
Avioliittomme on hyvä, ja rakastan miestäni kovasti.
Mieleen tuli myös ajatus, että asuuko minussakin pieni pettäjä sopivan tilaisuuden tullen.
Ajatus kyllä tuntuu tosi vieraalta.
Kiinnostaisi kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia.

olla huoliteltu ja laitan aina joka päivä itseni kondikseen kun lähden kotoa johonkin.hiukset laitan ja meikkaan.
en ikinä lähde ilman laittautumista mihinkään.
se on niin rutiinia,kun on tottunut noin 13vuotiaasta asti meikkaan ja laittaan itteni.et se kuuluu samallalailla päivän rutiineihin kuin vaikka hampaitten pesu.
ja kyllähän se mieskin tykkää et nainen huolehtii itestään,ettei ole kuin suoraan lintukirjasta.

Mieleen tuli myös ajatus, että asuuko minussakin pieni pettäjä sopivan tilaisuuden tullen.

Jos kaunistautuminen mielestäsi johtaa kevytkenkäisyyteen, niin voithan toki lakata meikkaamasta ja laittautumasta kokonaan. Katsotaan, onko miehesi ja oletko itse sitten tyytyväisempi. Eli sama selkokielellä: en kyllä mitenkään pysty näkemään, että pelkkä laittautuminen tarkoittaisi sitä, että haluaa tilaisuuden tullen pettää.

Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, en näe mitään yhteyttä pontentiaalisella pettämisellä ja laittautumisella.

Myös minä olen pienen elämäni meikannut ja laittanut hiuksiani, en tuntisi oloani kotoisaksi, jos pitäisi lähteä "seinästä revityn" näköisenä liikenteeseen. Mieheni ei pidä meikkaamisesta eikä meikatuista naisista, mutta koska hän rakastaa minua, hän hyväksyy sen osana sitä ihmistä, jota hän rakastaa. Joskus suhteemme alkuaikoina hän esitti toiveita - tai jopa vaateita - että nyt meikit ja korut pois, eikä kenkienkään tarvitsisi olla korkeat, mutta nämä ajatukset ja puheet hän on lopettanut jo useita vuosia sitten. Hän on vain sitä mieltä, että minä olen luonnonkaunis :)

Siitä huolimatta, että laitan mielelläni itseäni, en ole koskaan edes ajatellut pettää miestäni, puhumattakaan, että olisin pettänyt. Tilaisuuksia olisi ollut - niin kuin varmaan kaikilla - mutta jokainen iskuyritys saa minut vain ärtymään, enkä ole niistä lainkaan imarreltu. Meidän parisuhteen kulmakiviä on alusta alkaen olleet rakkaus ja luottamus.

Heippa, kommentoikaapa seuraavaa juttua:
Päälle siis hametta, korkeaa korkoa, meikkausta ym.
Tämä kaikki myös silloin kun lähden viihteelle mieheni kanssa.
Hän tykkää ja kehuu kovasti.
Työpaikan illanviettoon ravintolaan mentiin naisporukassa (mieheni ei mukana). Taisin huomaamatta meikata tavallistakin huolellisemmin ja sain mieheltäni ylistävät kommentit asiasta.
Jälkeenpäin hän sitten sanoi etten ollut koskaan aiemmin ollut paremman näköinen, edes sillloin kun olen hänen kanssaan liikkeellä. Noista sanoista kuulsi läpi jonkinlainen mustasukkaisuus.
Mieheni sanominen jäi pyörimään mieleen, ja tarkemmin ajateltuna hän oli aivan oikeassa.
Olin panostanut kaunistautumiseen ja pukeutumiseen normaalia enemmän. Teinkö sen vain itseäni varten, vai saadakseni ihailevia ja kiinnostuneita katseita muilta miehiltä.
Avioliittomme on hyvä, ja rakastan miestäni kovasti.
Ajatus kyllä tuntuu tosi vieraalta.
Kiinnostaisi kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia.

Kerro minulle kun saat selvää itsestäsi.....;)

Viimeksi muokattu:
Olen joskus miettinyt naisten meikkitouhuja. Se on yksi turhamaisuuden korostamisen huippu. Aivan käsittämätöntä. Nainen ei usko itseensä ilman meikkiä, ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä ilman meikkiä. Mutta meikkien avulla kaikki kääntyy hyväksi, velatkin saatavaksi.
Pakko sanoa, mutta jonkinlaisesta psyykkisestä ongelmasta on kysymys. Meikkiriippuvuus on iskostettu naisiin aikoja sitten niin syvälle, että se ilmenee jo äidinmaidossa.
Oikeastaan voi puhua naisten ongelmasta. He eivät kuitenkaan miellä asiaa ongelmaksi, päinvastoin. Kun on nainen, saa meikata ja laittaa itseään peilin edessä uhraamatta ajatustakaan sille, että onko tämä täysjärkisen touhua? Maalata itseään päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Sama savotta toisin päin, puhdistaa iltaisin meikit pois ja hoitoainetta tilalle.
Samoin hiusten värjäysten kanssa. Jos joku uhraa aikaa ja rahaa omaan ulkonäköönsä, se on nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Måål.;10469561:
Olen joskus miettinyt naisten meikkitouhuja. Se on yksi turhamaisuuden korostamisen huippu. Aivan käsittämätöntä. Nainen ei usko itseensä ilman meikkiä, ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä ilman meikkiä. Mutta meikkien avulla kaikki kääntyy hyväksi, velatkin saatavaksi.
Pakko sanoa, mutta jonkinlaisesta psyykkisestä ongelmasta on kysymys. Meikkiriippuvuus on iskostettu naisiin aikoja sitten niin syvälle, että se ilmenee jo äidinmaidossa.
Oikeastaan voi puhua naisten ongelmasta. He eivät kuitenkaan miellä asiaa ongelmaksi, päinvastoin. Kun on nainen, saa meikata ja laittaa itseään peilin edessä uhraamatta ajatustakaan sille, että onko tämä täysjärkisen touhua? Maalata itseään päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Sama savotta toisin päin, puhdistaa iltaisin meikit pois ja hoitoainetta tilalle.
Samoin hiusten värjäysten kanssa. Jos joku uhraa aikaa ja rahaa omaan ulkonäköönsä, se on nainen.

Sohvis is back?

Onko AP ikinä pohtinut, että naiset meikkaavat myös näyttääkseen toisille naisille? Teillähän oli niin tyypillinen tilanne kuin olla saattaa eli lauma hieman kokeneempia naishenkilöitä päättivät viettää kivan illan yhdessä pitkästä aikaa, mutta aivan taatusti joku on aina se kaunein, jollakin on hienoimmat kamppeet jne. Kukaan ei halua olla toista huonompi! Samaisessa tilanteessa naiset myös tuomitsevat julmemmin sen, joka päättääkin poiketa protokollasta ja valita ryhmästä poikkeavan linjan, jolloin koko ryhmän vaikutus ulospäin saattaa kärsiä yhden "saunapuhtaan" takia.

On totta kai hyvä huolehtia ulkonäöstään, olla huoliteltu jne, mutta on myös kyettävä hyväksymään, miten se voi pitää sisällään pientä kielteisyyttäkin kanssasisaria kohtaan. Aivan kaikki eivät saa mielihyvää pelkästään itsestään, vaan tottuneesti mittailevat itseään muihin ja joskus voi pieni kateuden oka kiertää sieluparkaa. Silloin on päivänselvää, että laittautuminen naistapaamiseen voi olla melkoista urakkaa. Oma mieshän tykkää joka tapauksessa, eikä vaadi joka kerta täydellistä suoriutumista kuin naiskaverit voivat vaatia.

Itse pidän kovasti kaikenlaisesta naisellisesta laittautumisesta, enkä todellakaan tee sitä saadakseni joidenkin tuntemattomien miesten huomiota. Muutenkin minua vähän ärsyttää se, että meikkaavia naisia pidetään jotenkin pinnallisina bimboina; itse pidän itseäni esteetikkona ja nautin kaikesta omasta mielestäni kauniista, oli se sitten kodin sisustus, taideteos tai hyvin meikattu nainen. Olen naimisissa oleva, akateemisesti kouluttautunut nainen eikä minulla ole mitään intressejä esimerkiksi pettämisen suhteen. Minusta ihmisten arvosteleminen ulkokuoren perusteella on pinnallista, koski se arvosteleminen sitten laittautunutta tai naturellia ihmistä.

Ja vielä: mieheni näkee minut päivittäin sekä meikattuna että ilman meikkiä, ja molemmissa tapauksissa saan kuulla olevani ihana tai kaunis. Olisi kyllä kurjaa jos mieheni itsetunto olisi riippuvainen meikkaamiseni määrästä.

Ja vielä: mieheni näkee minut päivittäin sekä meikattuna että ilman meikkiä, ja molemmissa tapauksissa saan kuulla olevani ihana tai kaunis. Olisi kyllä kurjaa jos mieheni itsetunto olisi riippuvainen meikkaamiseni määrästä.

Se ei tietenkään ole kauheeta, kun naisen itsetunto on täysin riippuvainen meikeistä. Voi te pyhät yksinkertaiset.

Viimeksi muokattu:

Siis kotoa lähtiessä, ei kotiin tullessa.

näyttääkseen toisille naisille

Nimim. 'DeepaDeepa'n kuvaus vastaa kaikkiaan melko tyhjentävästi.
"lauma hieman kokeneempia naishenkilöitä" = "huomaamatta meikata tavallistakin huolellisemmin"

Sen on todettu olevan vertailua, siihen liittyy luonnollisesti kateus, millä voi olla yksilökohtaisesti sekä myönteisiä että kielteisiä vaikutuksia.

Mutta miesten vaikutusyrityksiä ei hyväksytä:

– iskuyritys saa minut vain ärtymään.
– miettinyt naisten meikkitouhuja. Aivan käsittämätöntä.
– hän esitti toiveita - tai jopa vaateita - että nyt meikit ja korut pois, eikä kenkienkään tarvitsisi olla korkeat, mutta…
– enkä todellakaan tee sitä saadakseni joidenkin tuntemattomien miesten huomiota. Muutenkin minua vähän ärsyttää se, että meikkaavia naisia pidetään…

Kysymyshän on naisten asiasta ja mielipiteistä, niin olkoon miehet puuttumatta!

– ja kyllähän se mieskin tykkää…
– mieshän tykkää joka tapauksessa…
– hän hyväksyy sen… ajatukset ja puheet hän on lopettanut…

Vaietkoon mies visusti tässä seurakunnassa!

Olisi kyllä kurjaa jos mieheni itsetunto olisi riippuvainen meikkaamiseni määrästä.

Selvää on että meikkaamisen määrä on riippuvainen jostakin, eikä se ole mies.

Asuu kaikissa meissä, mutta ei nyt liity tähän asiaan.

Viimeksi muokattu:
Geeneissä.... vai "kasvatuksen tulos"

Olen tottunut huoliteltuihin naisiin jo lapsesta lähtien.. isoäitini, oma äitini sekä tädit molemmilta puolita olivat "siihen maailmanaikaan" luultavasti vähän aikaansa edellä.
Sekä maalla asuvat että kaupunkilaiset.

Itsekin aloin jo melko nuorena kokeilemaan kaikenlaista..ja se on jäänyt miltei jokapäiväiseksi tavaksi..toki nyt jo rutiiniksi.
Oikeastaan teen joka aamu jonkinlaisia"sipaisuja" naamaani vaikka tiedän ettei "yleisöä" juurikaan ole.

Meikkaaminen on kyllä käynyt nyttemmin hieman hankalaksi..nimittäin aikaavieväksi.
Nimittäin jos olen lähdössä ihmisten ilmoille vaikkapa iltavalaistukseen, saattaa pelkästään meikin teossa ja hiusten laitossa mennä tunti/ puolitoista.
No mitäs siitä ellei kiirettä ole, mutta kun lopputulema on se ettei kukaan edes huomaa(ainakaan toivottavasti) että olen yleensäkään meikannut! :)

Sitä en oikein ole pystynyt selvittämään että kenelle "tälläydyn"....miehillekö noin yleensä vai kanssasisarille...luultavasti kuitenkin itselleni :))

Ap:n kannattaa opetella tuntemaan itsensä, kun vaikuttaa, ettei tiedä houkuttaako vieraat pedit omaa enemmän..
Kyllä minä ainakin laittaudun huolella joka päivä, lähdinpä ulos tai en. On se mies minullakin, enkä tosiaan hae laittautumisella muiden miesten tai naistenkaan huomiota. Ihan oma viihtyminen on pelissä.

Sitä en oikein ole pystynyt selvittämään että kenelle "tälläydyn"....miehillekö noin yleensä vai kanssasisarille...luultavasti kuitenkin itselleni :))

Kyllä minä ainakin laittaudun huolella joka päivä, lähdinpä ulos tai en. On se mies minullakin, enkä tosiaan hae laittautumisella muiden miesten tai naistenkaan huomiota. Ihan oma viihtyminen on pelissä.

Mitäs vaihtoehtoja siinä sitten on?

1. Mönjät tuntuu kivalta iholla, vaikkei niitä ite juur paljo nääkään…
2. Aika jees ku näkee sit ittensä peilistä, mikä on lasia ja sillee tavallisen kirkas…
3. Mukavaa kun kuvastin kertoo, joka on lihaa ja semmottis kaikkee mihin on kans tottunu…
4. Se on vaan se fiilis tiätsä, tulee just niin tyttömäine olo, tajuu ny!
5. Jos rehellisesti sanotaan niin jotain ihan muuta, mut emmä sen kummemmin viitti nyt aatella.
6. ?

Naisethan ovat kautta aikojen laittaneet itseään, ja mitäköhän varten? Enimmäkseen itseään varten. Ei se tarkoita sitä että mennään miehiä metsästämään. Mutta olen kyllä toisaalta sitä mieltä, että miehet ovat vaikuttaneet naisten meikkaamiseen omalla käyttäytymisellään.
Jokainen nainenhan tietää, että miehet katsovat pitempään laitettua (ei liian laitettua) naista kuin täysin meikkaamatonta naista. Ja miehet ovat kovia arvostelemaan naisten ulkonäköä, yleisemmin hyvän näköisenä naisena pidetään juuri sellaista naista joka huolehtii ulkonäöstään kaikin puolin. Ehkä juuri siksi naiset meikkaavat ja saavat paremman itsetunnon positiivisesta huomiosta. Itsekin meikkaan päivittäin, ja aloittanut n.13vuotiaasta. Mutta en näytä meikatulta, vaan huolitetulta. Ei tulisi mieleen lähteä ulos, edes kauppaan ilman ripsiväriä / värivoidetta naamassa. Se on vaan sellainen tapa josta ei pääse eroon. Äitinikin meikkasi, ei mennyt edes ruohoa leikkaamaan ilman huulipunaa ;D. Itse en ole ihan niin riippuvainen.
Sitten on olemassa se toinen puoli ihmisistä, miehistäkin, jotka eivät voi sietää meikkausta. He valitkoon puolisokseen meikkaamattoman luonnollisen naisen, älköötkä arvostelko sitten toisten ulkonäköä mitenkään!
Meikkaaminen piristää mieltä ja huoliteltuna on mukavampi liikkua ihmisten ilmoilla, sanokaa mitä sanotte! Ja miesten on aivan turha olla mustasukkaisia jos toisetkin miehet huomaavat heidän naisensa, olisivat ylpeitä naisestaan!

Naisethan ovat kautta aikojen laittaneet itseään, ja mitäköhän varten? Enimmäkseen itseään varten. Ei se tarkoita sitä että mennään miehiä metsästämään.

Ja kun itseään varten, niin se tarkoittaa ettei miestä varten. Miehet ovat vain eräänlainen viiteryhmä. Voidaan olettaa seuraavaa:

Jokainen nainenhan tietää, että miehet katsovat pitempään laitettua (ei liian laitettua) naista kuin täysin meikkaamatonta naista. Ja miehet ovat kovia arvostelemaan naisten ulkonäköä, yleisemmin hyvän näköisenä naisena pidetään juuri sellaista naista joka huolehtii ulkonäöstään kaikin puolin.

Enää tarvitsee kysyä mitä varten itseään varten?

Ehkä juuri siksi naiset meikkaavat ja saavat paremman itsetunnon positiivisesta huomiosta.

Kun on huoliteltu, voisi sanoa edustava, on näöltään hyvä, sellainen josta mies pitää.
Huolittelematon nainen katsoo toista huoliteltua naista, joka edustaa itseään jonkun miehen puolisona.
Huoliteltu nainen katsoo huolittelematonta naista, joka myös edustaa itseään jonkun miehen puolisona.

Suoritetaan vertailu ja arvostelu. Toinen heistä on hyvännäköinen. Kumpiko on miehelle mieleisempi kumppani, siis parempi puolisona? Mitä naiset ajattelevat tämän perusteella itsestään?

Ja miesten on aivan turha olla mustasukkaisia jos toisetkin miehet huomaavat heidän naisensa, olisivat ylpeitä naisestaan!

Mikäs muu tämä on kuin epäsuora tunnustus. Naiset haluavat miestensä olevan ylpeitä heistä. Miehen ylpeys ei ole pariskunnan keskinäinen salaisuus, vaan sitä on tarkoitus ilmaista ulkopuolisille, näyttää ympäristölle. Se on naisen saavutus josta hänkin voi olla ylpeä kun on siinä onnistunut.

Sitä varten itseään varten.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä