Kaupan kassoilla ne hintojen lukulaitteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuulin tänään, että siihen ei saisi katsoa. Siis siihen punaiseen mikä näkyy sieltä koneesta... tai siis suoraan siihen itse koneesta tulevaan punaiseen. En tarkoita siis sitä punaista heijastumaa jossain pinnassa vaan että katsoisi sitä punaista ihan suoraan siitä laitteesta.

Ymmärtääkö joku nyt mitä tarkoitan.

Ruokakaupassa nyt ei kovin helposti pystykään katsomaan, mutta esim. vaatekaupoissa ne lukulaitteethan on sellaisia irrallisia.

Vitsi miten hankala selittää, mutta siis yritän kysyä että miten vaarallisia ne sitten on?

Se punainen on lasersäde ja vaikka se on heikkotehoinen niin silmä on kuitenkin herkkä sille. Jos siihen nyt sattuu vilkaisemaan niin ei siitä silmät pilalle mene mut jos siihen katsoo jatkuvasti pitkiä aikoja niin voi tehdä vikoja silmään. Esim. kotona DVD-laite tai tietokoneen cd-asemassa on samanlainen lukuvalo. :whistle:

Jäi vaivaamaan tämä asia, kun 3v nappasi tutussa kaupassa tuollaisen käteensä ja myyjä otti sen ja kertoi tuon silmähomman. Sitten katsoi itse kaksi kertaa sitä hetken ja sanoi, että siitä tulee sellainen outo tunne silmiin. Käski minunkin koittaa, mutta en suostunut. Huitoi sen lukulaitteen kanssa siinä ja minulla oli vauvakin sylissä. :(

Pelottaa että mitäs jos toi 3v kurkkaskin siihen hiukan.

Yhteistyössä