Hae Anna.fi-sivustolta

Kaupan valmis marinoitu liha

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä sirus, 19.07.2009.

1. sirus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä en ole vielä löytänyt mieleistäni valmiiksi marinoitua porsaan/naudanlihaa, on se sitten fileinä, tai palana. Tähän saakka kokemukseni ovat olleet suht' huonoja. Liha on ollut yleensä erittäin paksussa, vahvassa ja kumman makuisessa liemessä marinoituna. Itse pidän esim. lievästi makeahkosta marinadista, esim. hunajaakin saa olla hiukan.

Onko teillä suositella jotakin hyväksi havaittua/suosittua, kaupan valmiiksi pakattua marinoitua lihaa?

Saahan sitä itsekkin mieleisen marinan tehtyä, mutta välillä olisi kiva ostaa valmiiksi marinoituakin.

2. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Valmiiksi marinoiduista en minäkään pidä. Poikkeuksena ehkä jokunen meidän ruokakaupassa lihatiskiltä myyty broilerfilee.

Teen marinadin yleensä itse, tai nyttemmin olen tykästynyt Kikkoman Teriyaki garlic & honey marinadi. Sopii mielestäni kanaan ja kalaan mainiosti, samoin possuun.

Naudanlihasta en pidä marinotuna lainkaan. Ostan aina marinoimatonta ja vain pintamaustan.

3. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pintamaustettuja minäkin ostan silloin tällöin. Jotain hunajamarinoitua broileria olen nähnyt myynnissä. Oletko sellaista maistanut, sirus?

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Kannattaa ostaa maustamatonta lihaa ja maustaa ihan itse. On helppoa. En osta koskaan valmiiksi maustettua lihaa paitsi, joskus harvoin ostan ihan kypsän broilerin tai koiven ja silloinhan ne ovat maustettuja.

5. Maaliskuun Idus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Samoilla linjoilla Jx:n kanssa. Ne kaupan valmiiksi marinoidut lihat on kaikki ylisuolaisia ja keinotekoisen makuisia. Mutta myös minä saatan silloin tällöin ostaa grillitiskistä valmiiksi grillatun kokonaisen broiskun tai koiven.

6. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minä olen joskus ostanut valmiiksi marinoituja broilerinsuikaleita. Parempaa tulee toki kun maustaa itse. Yleensä maustamme/marinoimme lihat itse. Kerran erehdyin kokeilemaan foliovuokaan pakattuja yrttimaustettuja lohisuikaleita. Maku oli kamala, kummallisen pistävä ja keinotekoinen. Sitä foliovuokaa olen sitten käyttänyt muutaman kerran uudestaan uunissa, näppärän kokoinen.

7. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletteko jo kokeilleet niitä uusia grillissä kypsennettäviä lohenpyrstöpaloja, jotka ovat(?) ruodottomia? Olikohan nimeltään grillipyrstöjä tjtn. Ideana mieleinen, mutta kun ovat maustettuja niin ei ehkä uskalla noin vaan kokeilla, varsinkaan kun laman vaikutus on meilläkin otettava huomioon jo ruokalaskussa asti.

8. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuollaisiin lohenpyrstöpaloihin en ole törmännyt.

Oletteko muuten kokeilleet sitä pintamaustettua kokonaista broileria, onkohan se Saarioisten? Minä olen pari kertaa paistanut ja se on ihan hyvän tuntuinen.

9. Tara1 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä myös yleensä maustetaan lihat itse. Kesäisin grillaamme paljon, joten lihoihin en laita minkäänlaista marinointia vaan maustan valmiit lihat. Mielestäni valmiiksi marinoidut tuotteet maistuvat kaikki samalta.

10. sirus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pintamaustettuja minäkin ostan silloin tällöin. Jotain hunajamarinoitua broileria olen nähnyt myynnissä. Oletko sellaista maistanut, sirus?

Olen kokeillut hunajamarinoituja broilerinfileitä. Maku ihan ok! Kaipaankin hyvää, valmiiksi marinoitua possunlihaa! Vinkkejä kaivataan, vai onko niin ettei kellekkään ole tullut eteen sellaista, jota voi suositella muillekkin?

11. Bain Marie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Suolaisia ovat valmisbroilerit. En suosittele.

12. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta tuntuu, että ruokakaupat saavat lihalle painoa sillä standardimarinadilla. Ilman marinadia liha olisi kevyempää ja edullisempaa (elleivät nostaisi kilohintaa). Ajatelkaa, kuinka paljon se painaa se marinadimössö!

Itse marinoitu on aina parempaa, mitä meidän grillausmielipiteisiimme tulee.

13. Immi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En koskaan osta valmiiksi marinoitua lihaa, mielestäni se marinadi peittää lihan todellisen maun. Ja välttelen myös lisäaineita yms teollisia makuja, joten maustan ja marinoin kaiken itse. Tietenkin kukin tekee tavallaan, maustaminen on kuitenkin helppoa. Joskus riittää ihan vain suola ja pippuri, yksinkertaiset maut on monesti parhaita.

14. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Tuo on ihan tosiasia, mössö on tanakkaa ja painavaa, joten se lisää kilohintaa. Kauppiaat vaan väittävät että kesällä liha säilyy paremmin marinadissa. Mutta miksi se ei ole sitten maistuvaa ja miksi sitä pitää laittaa jumalaton määrä ja huijata ihmisiä?

15. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joku aika sitten luin Iltalehdesta (vai oliko Iltasanomista) marinoidusta possunlihasta. Pahimmillaan kilon pakkauksessa oli alle 700 grammaa lihaa. En usko etta se sailyvyyttakaan lisaa. Painvastoin luulen, etta marinadi on melkoinen bakteeripesa.

16. *Sandybell* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Muistaakseni Atrian possun pihvifileessä oli ihan perushyvä marinadi. Itse aina välillä yritän ostaa kokeeksi valmiiksi marinoituja. Syystä että toisinaan ei vaan ole aineksia marinadiin tai muusta syystä sitä ei saa aikaiseksi. Silloin on ihan hyvä olla joku ns. valmisruoka tiedossa. Tuo em. on ainut joka on läpäissyt mun seulani. Yleensä petyn pahasti ja joka pettymyksen jälkeen kihisen, että taas olisi pitänyt vaan tehdä itse :D

17. vierailija Vierailija

Marinoidut lihat ruokakaupoissa sisältävät vehnää joten eivät sovi keliakiaa sairastaville joilla gluteiini marinoiduissa lihoissa ei ole sallittua.

18. Kotikemisti Vierailija

Huuhtele kevyesti valmiiksi marinoidut suikaleet. Jätä lävikköön kuivamaan siksi ajaksi kun teet marinadin. Jos olet löytänyt suikaleita au naturelle skippaa osa 1 ja 2. Eihän mikään voita tuoretta vasta metsästettyä citykaniinia, eihän? Aloittaja halusi happaman ja samalla makean marinadin:
    0,5dl soijakastiketta
    1dl hunajaa
    0,5 dl sitruunan tai limen mehua
    0,5 dl tai vähän alle balsamiviinietikkaa
    Mustapippuria myllystä
    kurkumaa 2 tl värjäämään työvälineitä
    Tulitikkurasian kokoinen määrä inkivääriä raastettuna
    Pari valkosipulinkynttä raastettuna
    Chilikastiketta sopivasti. Toiselle on 10 tippaa tabascoa liikaa, toinen ei värähdä jos Ahjoa on pantu lusikallinen. Yleisohje on että maustetta käytetään paljon, tarkoitus on pintamarinoida suikaleet.

Pyörittele suikaleet marinadissa-
    Paista räiskyvän kuumassa öljyssä (rypsiöljy, auringonkukkaöljy)
    Tarjoile riisin ja salaatin kera tai sävellä lisukkeet mielesi mukaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri