Kaupassa ei toiminut visa electron ja käteisellä maksoin mut nyt onkin summa katevarauksessa..

Edina Monsoon

Aktiivinen jäsen
05.04.2007
1 625
0
36
Meenkö kauppaan sanoon asiasta vai mihin? Oli siis linjoilla ruuhkaa ja kassa koitti kolmeen kertaan vetää sitä korttia mut sanoi että ei mene läpi. Maksoin käteisellä ja nyt kun äsken katsoin verkkopankkiin ni se summa olikin varattuna... Prkl. Summa Kuitenkin monta kymppiä ja tahon rahani hetikiitos. :|

mulla kanssa kerran kävi kun tankkasin bensaa automaatilla niin olikin varannut summan tililtä vaikka sanoi ettei kortti kelpaa. soitin seuraavana päivänä abc:lle ja summa palautuu automaattisesti tilille takas, vaikka oli varannut rahan sieltä. siinä tosin meni noin viikko. eli säkin saat rahat takas vaikkakin se on tehnyt varauksen. kannattaa kumminkin soittaa kauppaan ja sanoa asiasta ja hieman tiedustella milloin raha palautuu :wave:

Mulla s-pankki ulkomailla ollessa kun nostin electron puolella ni veti rahan sekä tililtä että luotolta. Ylitin näin tietämättäni luottoni ja kortti meni sulkuun.

Voi juma, että olinkin selvittämistä ja nolointa se, että kortti vedettiin kassalla multa pois.

Eläköön uusi s-pankki!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kaupan kassa:
visaelectron korttia ei saa koittaa kuin yhden kerran, jos ei pelitä ni ei pelitä.. muuten käy just näin.

kyllä mulla ainakin aina on kaupoissa koitettu monta kertaa enneku on toiminnut tai jos ei toimi niin ei ole kylläkään mennyt katevaraukselle

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ilmeisesti kasssa oli liian hätäinen. Se kestää joskus parikin minuuttia ennen kuin siihen tulee se tteksti "hyväksytty". ja silti vaik kortin pistäis pois ennen tuota tekstiä, niin tapashtuma on käynnissä. Mä muistan että joskus seppälässä odottelin monta monta minuuttia ja jono kasvoi takana. Kassa sanoi että pitäisi odottaa niin kauan että se ilmoittaa joko "hyväksytty"" tai "ei onnistunut", sillä jos ottaa kortin pois liian aikaisin, ei voi olla varma lähtikö se tililtä vai ei (semmoinen sirukortin lukija )

Odottavan aika on tunnetusti pitkä... Yhteys onnistuu yleensä parissa sekunnissa ja kun yhteys on saatu niin se ilmoittaa joko 'hyväksytty' tai 'ei myyntilupaa'.
Joskus saattaa mennä pidempään että saa yhteyden varmennuskeskukseen, mutta se yrittää sitä maximissaan puoli minuuttia. Heti kun tulee 30 sekuntia (aika juoksee siinä näytölllä) täyteen niin se ilmoittaa että 'varmo varattu' ja voi valita 'uusi varaus' tai 'peruuta'.
Eli jos on mennyt monta minuuttia niin sitten on tainnut kassaneidillä olla kone muuten vaan jumissa ;)

Mutta tähän katteeseen. Eli elektronilla saattaa jäädä katevarauksia tilille, mutta kun kuittia ei tulostu, niin laskua ei myöskään mene. Se poistuu aikanaan se katevaraus sieltä. En vaan muista kuinka kauan menee, mutta kauppa ei voi tehdä sille mitään.
Jos sen sijaan huomaatte että tulostuu kaksi kuittia, niin sitten kannattaa kyllä sanoa kassalle että elähän veloita kahta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-kaupan täti (syksyllä vaihtui ammatti):
Joskus saattaa mennä pidempään että saa yhteyden varmennuskeskukseen, mutta se yrittää sitä maximissaan puoli minuuttia. Heti kun tulee 30 sekuntia (aika juoksee siinä näytölllä) täyteen niin se ilmoittaa että 'varmo varattu' ja voi valita 'uusi varaus' tai 'peruuta'.

Olen myös kassalla töissä ja voin sanoa että se Point-pääte sanoo vain 'calling... *numerosarja*' ja jossain vaiheessa se muuttuu 'connecting' tekstiksi, ei mitään laskuria tai varauksia heitä siihen ruudulle siis. Laitteitakin on erilaisia...
Tuo heittää sitten kuitin ulos joka on joko hyväksytty normi-kuitti tai sitten siinä lukee isolla 'hylätty', summa, kortti ja hylkäyksen syy (joka englanniksi mutta ei ole aina havaintoa mitä se esim. 'transaction floor limit exceeded' oikeasti käytännössä meinaa)

mä olen kassalla ollut vasta vähän aikaa eikä kukaan ole ikinä maininnut sanallakaan että montako kertaa saa yrittää visa eloctronilla, mutta kyllä meidän kassa selvästi ilmoittaa onnistuuko tapahtuma vai ei

mua varoiteltiin eilen vapaavalinnassa et näin voi käydä,en sit maksanu kortilla kun tarvin sen rahan nostaa samana päivänä. se palautuu sieltä kyllä kun pankit taas aukee,ei auta kauppaan soittelu. se kun ei oo kaupan vika jos yhteydet ei toimi.

Yhteistyössä