kauppalista. Mitä enää saa 30 eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "teea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"teea"

Vieras
Mulla on rahat vähän vähissä ja pitäis tämän viikon ruokaostot tehdä. Käytettävissä 30e. Maidot on loppu. Munia näytti olevan 8kpl. Makaronia löytyy, yks broiskupaketti ja iso paketti coctailpyöryköitä. Näkkäriä kaappi täynnä ja iso pussi itse leivottuja sämpylöitä. Perunoita löytyy myös omasta takaa.
Tällä 30 eurolla suunnittelen saavani maitoa, juustoa, jugurttia, jotain hedelmiä nyt ainakin. Mutta muutapa en taida tuolla summalla saadakaan. Pakko mennä K-markettiin kun ei ole autoa käytettävissä koko viikolla ja k-marketti lähikauppana, vaikka kallis onki.

Niin ja taloudessa minä, joka syön lounaani opiskelijaravintolassa (ei sis. budjettiin) ja päiväkotilapsi, joka syö suurimman osan päivän aterioista tarhassa.

Osta vaikka jotain keittoaineksia myös, eihän tuossa nyt oikein ollu mitään ruokatarpeita kaapissa olevien lisäksi. Keitto on riittoisaa ja edullista ja sämpylöitä sulla oli valmiina sen kanssa. Jos sulla on pakastin js siellä marjoja, niin tee mieluummin lapselle kiisseliä ja jätä jogurtit ostamatta.

Sinä et tarvi penniäkään lisää vitun vaamainen kun et osaa kirjoittaa es oikein, ei ole olemassa mitään broiskuja tai vastaavia, puhu oikein että et itseäsi nolaa aivan täysin tai niin sinä juuri teitkin, vituttaa tuommoset paskahousut jotak ei osaa oikein kirjoittaa asioita, saatanan nilkki!!

Puuroa aamupalaksi, sinulle ainakin, vaikka lapsi söisi tarhassa. Eli kaurahiutaleita ja hillopurkki.

Suunnittele muutama edullinen päivällisruoka, josta syö kaksi päivää, ja osta ainekset niihin. Esim. makaronilaatikko, peruna-jauhelihalaatikko, joku keitto.

Sinä et tarvi penniäkään lisää vitun vaamainen kun et osaa kirjoittaa es oikein, ei ole olemassa mitään broiskuja tai vastaavia, puhu oikein että et itseäsi nolaa aivan täysin tai niin sinä juuri teitkin, vituttaa tuommoset paskahousut jotak ei osaa oikein kirjoittaa asioita, saatanan nilkki!!

:laugh: Sossusta voi saada maksusitoumuksen lääkkeisiin jos rahat ovat tiukalla ;)

Eli voisit tehä yks ilta munakasta, toinen jotain kanasta, kolmantena iltana käytät ne pyörykät. Sit ostat jauhelihaa (parin illan ruuat), porkkanaa, sipulia, makaronia/pastaa, maitoa muutama, (tarviitko kahvia), jauho, sokeri ja hiiva, niin saat vaikka pullaa leivottuu, makkara/nakki-paketti, kalapuikkoja/pakastekalaa, pakastevihannespussi ja jugurtit ja hedelmät. Jos rahaa jää, niin juusto tai jotain leivän päällisiksi. Salaatit ja hedelmät jää vähemmälle.

Broilereista saat kaksi ruokaa; ensin paistat ne ja syötte riisin kanssa, toisen ruuan saat kun käytät loput broilerit keittoon.
Myös jauhelihamakaroonilaatikosta syötte helposti kaksi kertaa.

Älä osta tällä viikolla jukurttia ja juustoa. Osta mieluummin porkkanoita. Kyllä sulle jää varaa vielä muihinkin ruokiin. Esim kasvispihvit.

2 ihmistä, pelkät iltaruuat ja 30 euroa ei riitä????

No mä ostaisin esim jauhelihaa n.2,5 euroa, käyttäisin niitä munia ja tekisin makaronilaatikon. Yks aikuinen ja lapsi syö siitä ainakin 2 päivää. Maitoahan makaronilaatikkoon ei ole pakko laittaa.

Sit tekisin yhtenä päivänä niistä pyöryköistä kastiketta perunoiden kanssa. Senkin pitäis riittää kahdeksi päiväksi.

Sit tekisin kanapastaa (jos kerta oli sitä makaronia ja kanaa) ja sekin riittäisi kahdeksi päiväksi. Ainakin.

Eli nyt on mennyt se 2,5 euroa jauhelihaan ja syöty 6 päivää...

Sit mä ostaisin luultavasti omenoita, porkkanoita, maitoa, puurohiutaleita ja hilloa. Nyt sit ollaan noin 10 eurossa ja toi sit varmaan jo riittäisikin.

Munakastiketta ja perunoita jollekin päivälle? Oikeesti 30 euroa on todellakin riittävästi!

Minun oli pakko kaivaa kauppalista esiin ja tarkistaa että kyllähän tuolla summalla saa jo vaikka mitä viikoksi!

hintaesimerkkejä:

jauheliha 1,99 e
keittojuures 0,31 e
kalapuikkoja 0,75 e
nakkipaketti 1,15 e
ranskanperunoita 0,66 e
lihapyörykät 0,95 e
peruna-sipulisekoitus 0,56 e
pitsasuikaleet 1,75 e
porkkanapussi 0,49 e
päärynät 0,99 e/kg
banaani 1,79 e/kg
kultakinkku 2,89 e

[QUOTE="heh";23247244]Viikkoon kuuluu meilläpäin myös lauantai ja sunnuntai jolloin ei käydä koulussa/hoidossa ;)[/QUOTE]

HEH! Luitko tekstin loppuun? Mulla meni ma-pe -ruokiin joku max 10 euroa, josta riitti kyllä vkonlopullekin.

Se on sit vaan heh ikävä juttu, jos jotkut ei heh osaa käyttää rahaa ;)

Anteeksi nyt vain 30 eurolla saa ostettua vaikka mitä ja kun kerran opiskelija olet niin perjantaina saat opintotuen. Nyt on maanantai eli ei tässä montaa päivää ole

Tuolla rahalla saa makaronia, perunoota, jauhelihaa, maitoa, munia, juustoa, leipää, broileria, kasviksia ja hedelmiä muutamaksi päiväksi aivan hyvin.

Olen ittekin opiskelija kyllä mä ostaasin tuolla rahalla vaikka kahden viikon ruoat jos ei muuta rahaa olisi. Nimimerkillä se joka on joskus ostanut satasella kuukauden ruoat ja hygieniatuotteet.

Tässäpä sulle esimerkki, mitä 30 eurolla saa, kumma jos ei nälkä lähde!

jälkiuunipala 8 kpl 2,45e
ruukkusalaatti x2 1,70e
appelsiineja 1 kilo 0,59e
sitruuna 0,26e
paprika 1,00e
kurkku 0,76e
tomaatteja 1 kilo 2,59e
vapaan kanan munia 12 kpl 1,39e
broierin maustamaton fileesuikale 300g 2,29e
kylmäsavustettu tofu luomu 3,35e
naudan paistijauheliha 400 g 2,79e
lisäaineeton palvikinkku 2,39e
sweet&sour-kastike ananaksella 1,81e
appelsiinitäysmehu 0,76e
rasvaton maito 0,67e
parmesaanijuusto 3,55e
maustamaton luonnonjogurtti 1,87e

Yht. 30 euroa

Näistä syödään sitten mm. leipää, jogurttia marjoilla, kanaa hapanimeläkastikkeessa, lihapullia, tofurisottoa, munakasta, salaattia ja on leivän päällekin tavaraa. 30 eurolla saa vaikka mitä.

[QUOTE="heh";23247244]Viikkoon kuuluu meilläpäin myös lauantai ja sunnuntai jolloin ei käydä koulussa/hoidossa ;)[/QUOTE]

No silti saa vallan mainiosti viikon ruoat kahdelle 30 eurolla.

Yhteistyössä