Kauppoihin tuplarattailla !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksandra83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aleksandra83

Jäsen
27.02.2008
309
0
16
Siis mua ärsyttää niin paljon, ettei ainakaan meidän kaupungissa pääse tuplarattailla noihin ns.pikkukauppoihin.. Ei ne mahdu edes ovista sisään, saati sitten kassoista.

Eikä pelkästään pienet kaupat, just jäätii Citymarketis jumiin kassalle kun jäi sentist vajaaks ettei päästy. Piti sitte ruuhkassa peruuttaa ja etsiä ainut leveämpi portti mist mahdutaan.

Muutenkin toi kauppareissu on aika touhua kun on kaksoset ja yks vanhempi lapsi. "autokärryjä" säilytetään aina sisällä, miten sä ny kolmen kanssa lähdet niitä sieltä hakemaan..

Mihinkään muuhun kauppaan juuri ei tuu mentyäkää ku Prismaan.. tai pitää käydä sillai että joku odottaa kaksosten kanssa autossa sillä aikaa..

Eli joka ainoasta kassasta pitäis tehä leveimpien kaksostenrattaiden mentävä, sit ois hyvä?

Meilläkin ykköskassasta pääsee kaksostenrattailla. Loppuis kauppa kesken jos kaikki 25 levennettäis yhtä isoiks.

Mua ärsyttää ihan noilla yhden hengen vaunuilla mennä esim vapaavalinnassa kun siellä on koko kauppa tuupattu niin täyteen että on ehkä just yks käytävä mitä pitkin pääset kassalle ja sekin on täynnä jotakin mummoja ihmettelemässä kevään hitti tuotteita.

Meillä on 78cmlevelä tuplarattaat ja useimpiin kauppoihin pääsen sisään ja ulos, myös hisseihin, mutta meidän S-Marketin kassat on niin ahtaat, että sieltä en ulos päässyt, enkä muuten myöskään Lidlistä. Tai pääsee, mutta saa aina olla kysymässä, että voisiko avata sen yhden leveän kassan, että pääsee ulos.
Supermarketista pääsee kaikista kassoista, paitsi viimeisestä ja siksi mä käytänkin usein sitä kauppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mua ärsyttää ihan noilla yhden hengen vaunuilla mennä esim vapaavalinnassa kun siellä on koko kauppa tuupattu niin täyteen että on ehkä just yks käytävä mitä pitkin pääset kassalle ja sekin on täynnä jotakin mummoja ihmettelemässä kevään hitti tuotteita.

Joo! Sama juttu Tarjoustalossa. Joka hemmetin käytävä on ahdettu täyteen pakkauslaatikoita niin, ettei mistään pääse ohi :headwall:

Joo täällä sama juttu, moni kauppa on tungettu niin täyteen tavaraa käytävillekin, ettei edes tavallisilla rattailla mahdu liikkumaan, esim. Tiimari, Tokmanni yms. Joo ymmärrän kyllä että sitä valikoimaa pitää olla, mutta hankkisivat sitten isomman liiketilan :kieh:
Meillä Emmaljungan Duo Edget, kai ne sitten on leveimmästä päästä.
Kauhulla jo odotan mitä se liikkuminen tulee olee noita tuplarattaita työntäessä, jotka olis tarkoitus ottaa käyttöön keväällä vauvan synnyttyä.

Sit kaupungissa on hankalia sellaiset pikkuputiikit, joihin on portaat ja tosi kapeat ovet. Ei mitään toivoa niihin päästä, jos yksin liikenteessä. Kahdestaan ne rattaat saa sinne joten kuten nostettua sisälle, mutta tuplarattaat ei mahdu sitten ovesta.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Eli joka ainoasta kassasta pitäis tehä leveimpien kaksostenrattaiden mentävä, sit ois hyvä?

Meilläkin ykköskassasta pääsee kaksostenrattailla. Loppuis kauppa kesken jos kaikki 25 levennettäis yhtä isoiks.

No meidän Prismassa pääsee kyllä joka kassasta. Noi uudet rattaat on leveämmät kun edelliset. Mutta enhän mä aina ottaiskaa rattaita varsinkin jos ostaisin enemmän tavaraa, mutta sit ei oo sellasia kärryjä mihin laittasit kaks muksua. Cittarissa ei oo lainkaan sellasia autokärryjä mihin vois laittaa useamman istumaan eikä myöskään tavallisia kaksostenkärryjä. Sinne on pakko ottaa rattaat. Eikä meidän cittarissa lue että mikä portti on leveämpi.

Joo Vapaa Valinta on aivan järkyttävä! Siellä ei ole kyllä rattaiden kanssa liikkuvia ajateltu ollenkaan (taitavat olla kuitenkin aika suuri asiakaskunta)...

Täällä Halpa-Hallissa on 2 leveämpää kassaa, ja yleensä ne oli kiinni kun siellä lasten kanssa kävin.
Voitte arvata vaan kuin paljon otti päähän. Kyllähän kassahenkilökunta tuli päästämään siitä läpi kunhan oli ostokset eka maksanut toiselle kassalle.. hankalaa mutta kyllä oikealla asenteella siitäkin selvisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sofia83:
Muutenkin toi kauppareissu on aika touhua kun on kaksoset ja yks vanhempi lapsi. "autokärryjä" säilytetään aina sisällä, miten sä ny kolmen kanssa lähdet niitä sieltä hakemaan..

öö.. etkös sä oo sinne sisälle menossa joka tapauksessa?

Vaihda kauppaa jos ei miellytä. En ole itse vielä törmännyt kauppaan johon ei vaunujen kanssa pääsisi sujuvasti leveyden puolesta ja juuri äsken oli hennesillä äiti vanhojen emmaljungan tuplavaunujen kanssa ja hienosti pärjäsi. Sen sijaan täällä suositaan portaita joka oven edessä ja takana ja ne onkin sitten asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Vaihda kauppaa jos ei miellytä. En ole itse vielä törmännyt kauppaan johon ei vaunujen kanssa pääsisi sujuvasti leveyden puolesta ja juuri äsken oli hennesillä äiti vanhojen emmaljungan tuplavaunujen kanssa ja hienosti pärjäsi. Sen sijaan täällä suositaan portaita joka oven edessä ja takana ja ne onkin sitten asia erikseen.

:headwall: totta hemmetissä mä oon sisälle menossa mut kuvittele ite kantavas kahta jotka eivät osaa kävellä, sit kassit (siis käsilaukku sekä ne kankaiset ostoskassit) ja sitten vahdit kolmatta joka kävelee siin vieressä ettei jää auton alle. Ja mihis kauppaan sit pitäis mennä ruokaa ostamaan jos parhaassa kaupassa pitää hakee noi kärryt sisältä..

Tuurilla ne kärryt saa ulkoa katoksesta johon ne ite myös jätän, mut ei kuitenkaan aina.

Meillä ei ongelmia kuin Lidlissä, ja sielläkin hlökunta on aina avuliaana tulossa avaamaan ne portit. Mutta, kaksi kertaa on joku asiakas alkanut pää punaisena sauhuta, että tuollaisilla ei tarvis tulla tänne kauppaan ihmisiä häiritteen. Argh.

Mulla ei koskaan ole ongelma ollut ettenkö mahtuis tuplilla menemään, junaan ovista mahtuu - ic-junat ja Hki.n paikalliset , kauppojen kassoista, jopa likuportaissa olen mennyt tuplien kanssa, hissiin mahtuu, bussiin mahtuu.
Joka paikkaan mihin tarvetta on ollut mennä olen vierekkäinistuttavien tuplien kanssa mahtunut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

:headwall: totta hemmetissä mä oon sisälle menossa mut kuvittele ite kantavas kahta jotka eivät osaa kävellä, sit kassit (siis käsilaukku sekä ne kankaiset ostoskassit) ja sitten vahdit kolmatta joka kävelee siin vieressä ettei jää auton alle. Ja mihis kauppaan sit pitäis mennä ruokaa ostamaan jos parhaassa kaupassa pitää hakee noi kärryt sisältä..

Tuurilla ne kärryt saa ulkoa katoksesta johon ne ite myös jätän, mut ei kuitenkaan aina.

Ja voi luoja sitä ulinan määrää infopisteeseen jos niitä kärryjä pitää ulkona "meidän Jessican peppu kastui kun pidätte tuolla ulkona, ihan kylmätkin on"

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä on 78cmlevelä tuplarattaat ja useimpiin kauppoihin pääsen sisään ja ulos, myös hisseihin, mutta meidän S-Marketin kassat on niin ahtaat, että sieltä en ulos päässyt, enkä muuten myöskään Lidlistä. Tai pääsee, mutta saa aina olla kysymässä, että voisiko avata sen yhden leveän kassan, että pääsee ulos.
Supermarketista pääsee kaikista kassoista, paitsi viimeisestä ja siksi mä käytänkin usein sitä kauppaa.

Sama on meidänkin Lidlissä.Se leveä kassa ei ole ikinä auki :snotty: Yleensä kyllä onneksi on ainakin yksi kassa joka kaupassa josta mahtuu.Kiva olisikin rattaita kasata kassan läpi mahtuakseeen:kieh:

Meidän tuplat olivat aikoinaan 67cm leveät(muistan vieläkin kun niin ylpeä olin niistä .) ja kyllä mahtui oikeastaan kaikkialle. Jopa ratikkaan.
Silloin ainakin olivat markkinoiden kapeimmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Meidän tuplat olivat aikoinaan 67cm leveät(muistan vieläkin kun niin ylpeä olin niistä .) ja kyllä mahtui oikeastaan kaikkialle. Jopa ratikkaan.
Silloin ainakin olivat markkinoiden kapeimmat.

Melki normi yhdistelmät ovat nykyaikana tuon levyiset

Purnaan tähän nyt vielä ton paikallisen Anttilankin samointein.
Siellä muutti kassat ainoastaan alakertaan ja ylös hissien viereen on lätkästy portit ja yläkertaan jos vaunujen kanssa menee hissillä niin alaspa ei enää pääse ellei hälytä henkilökuntaa apuun. Muuten on mentävä liukuportaita pitkin (missä en ole koskaan oppinut vaunujen kanssa menemään, siis sellasissa rappus-mallisissa).

Eipä tuu varmaan käytyä Anttilassa enää kauheen usein.

juu ja mullaki oli ennen VANHAT emmaljungan vaunut jotka oli todella kapeat. Ne vaan hajos eikä niis kyl ollu valjaitakaan. Oli pakko hommata uudet eikä niin kapeita sit tullu enää hommattua.

Ja olenhan mä kaupassa pärjänny, en oo koskaan jättäny menemättä, mut kiva oli vähä höyryjä päästellä täällä palstalla

Purnaan tähän nyt vielä ton paikallisen Anttilankin samointein.
Siellä muutti kassat ainoastaan alakertaan ja ylös hissien viereen on lätkästy portit ja yläkertaan jos vaunujen kanssa menee hissillä niin alaspa ei enää pääse ellei hälytä henkilökuntaa apuun. Muuten on mentävä liukuportaita pitkin (missä en ole koskaan oppinut vaunujen kanssa menemään, siis sellasissa rappus-mallisissa).

Eipä tuu varmaan käytyä Anttilassa enää kauheen usein.

Yhteistyössä