Kävele nopeasti - hoikistu vyötäröltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävele nopeasti - hoikistu vyötäröltä

Kävely on hyvää liikuntaa, mutta sitäkin voi harrastaa eri tavoin. Joku kävelee nopeasti ja joku ei pidä ollenkaan kiirettä. Mutta kumpi tapa on tehokkaampi vyötärön rasvan polttaja, jos molemmilla tyyleillä kulutetaan yhtä paljon kaloreita?

Vastaus ei ole "yhtä tehokkaita", vaan tuoreen tutkimuksen mukaan nopea kävely, Prevention.com-verkkosivusto uutisoi. Yleisesti ajatellaan, että kaloreiden polttaminen johtaa laihtumiseen, mutta jos haluaa saada erityisesti vyötärönseudun rasvaa katoamaan, kannattaa siis kävellä kovalla tahdilla.

Virginian yliopiston tutkijat havaitsivat, että naiset, jotka kävelivät kolme lyhyttä, mutta intensiivistä lenkkiä sekä kaksi kohtuuvauhtista hieman pidempää lenkkiä viikossa, kuluttivat viisi kertaa enemmän vyötärörasvaa verrattuna naisiin, jotka tekivät yksinkertaisesti viisi kohtuuvauhtista lenkkiä viikoittain. Molempien ryhmien naiset polttivat kuitenkin lenkkien vauhtieroista huolimatta yhtä paljon kaloreita, Prevention.com kertoo.

Nopeita lenkkejä tehneillä naisilla myös paino, vyötärönympärys ja reisien rasva putosivat enemmän. Lisäksi intensiivisesti kävelleillä katosi jopa kolme kertaa enemmän haitallisia sisäelinrasvoja eli viskeraalisia rasvoja kuin toisen ryhmän naisilla.

Kun seuraavan kerran mietit lenkkireittiä ja sen pituutta, muista, että lyhyemmällä mutta tehokkaammalla kävelyllä saatat saavuttaa parempia tuloksia kuin pidemmällä ja hidastahtisemmalla vastaavalla.

Ja käytä vielä kävelysauvoja =)

Voipi olla perää. Itse olen sellainen touhokävelijä jo ihan luonnostaan ja vyötäröltä hoikka. Vaikka kaksi lasta olen saannut niin masu on ihan littana ja vyötärö yhtä kapea kuin ennen.