kaveri kävi eilen kylässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Mulla poika 10kk ja todella vilkas tapaus.No,tämä (lapseton)kaveri sitten komensi poikaa koko vierailun ajan....siis kyllähän itsekin poikaa jouduin koko ajan kieltämään,älä ota sitä,älä mene sinne,älä avaa sitä jne. jne. mutta eiköhän se nyt olisi riittänyt että äiti sitä komentaa.Eikä minua siis haittaa että vieras minun lasta komentaa,mutta jäi vaan sellanen vähän "paha maku" suuhun tuosta,että eikö hänen mielestä minun sana tehoa tarpeeksi poikaan tai jotain...
höh,no mutta oli vaan pakko jossain avautua.kiitos kun kuuntelitte :)

outo kaveri. Ymmärrän että jos te olisitte olleet kaverillasi ja lapsesi olisi siellä sotkenut tai penkonut paikkoja, niin komentaminen ok.

Mutta kai nyt sinä omassa kodissasi tiedät mitä lapsesi saa tehdä eikä kaverisi tarvitsisi osallistua lastenhoitoon, paitsi jos pyydetään.

Ymmärrän täysin!
Kyllä olen sitä mieltä, että jos äiti komentaa se riittää ja vielä enemmän risoo se, että kaveri komentaa MINUN kotona. Jos olisin hänen luonaan, ehkä ymmärtäisin.

Olisit jossain vaiheessa näpäyttänyt, että tämä on kyllä meillä sallittua... :)

Joka tapauksessa nauti vilkkaasta pienestä pojasta! Ei 10kuisen tarvitse vielä tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Hän on vain utelias!

[QUOTE="höh";23023631]outo kaveri. Ymmärrän että jos te olisitte olleet kaverillasi ja lapsesi olisi siellä sotkenut tai penkonut paikkoja, niin komentaminen ok.

Mutta kai nyt sinä omassa kodissasi tiedät mitä lapsesi saa tehdä eikä kaverisi tarvitsisi osallistua lastenhoitoon, paitsi jos pyydetään.[/QUOTE]

peesi

Ehkä hän ajatteli olevansa avuksi, jos itse olit esim kahvinkeitossa etkä kokoajan nähnyt mitä poika teki? Ei varmaan pahaa tarkoittanut, vaikka uskon että ei tuntunut kivalta sinusta

kuvittelee että kaikki pitää kieltää, esim pyöriminen lattialla, rallettelu yms. Se on kasvatusta niiden mielestä, kieltää kaikki mitä aikuiset järkevät eivät tekisi.

Mulla myös muutama lapseton (lapsia toivova) kaveri on tuollainen, että ottaa ohjat heti käsiinsä kun tulee kylään. :D Musta se on nykyään vain hauskaa, alussa ihmettelin... Molemmat ovat opettajia vielä, ehkä myös ammattitauti vaikka mun lapset on alle kouluikäisiä.

Meillä anoppi on tuollainen. Ymmärtäisin jos hänen luonaan, mutta kun meillä kotona kieltää lapsilta asioita , jotka on sallittuja. Esim lapset olivat tehneet (luvallani) majan peilikaappiin. Anoppi alkoi komentamaan lapsia, ettei kaappi ole leikkipaikka ja käskytti siivoamaan leikin pois...
Siinä vaiheessa kyllä jo puutuin asiaan. Anopin on jotenkin vaikea ymmärtää, että meillä lapset saavat leikkiä olohuoneessa ja tuoda sinne lelujaan. Huoh.
Onneksi ei muita samanlaisia ole lähipiirissä, voisi pidemmän päälle alkaa rasittaa.

Yhteistyössä