Kaveri matkii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Menin naimisiin, kaverikin halus (avomiehensä ei kuitenkaan suostunut). Alettiin yrittää lasta, kaverinkin piti. No hän tuli raskaaksi, minä en. Kaveri eros miehestään ja yritti saada mua jättämään omani. Tapas sitten uuden miehen. Mä tulin raskaaksi, kaverinkin piti sitten 2kk seurustelun jälkeen hankkiutua raskaaksi. Kyseli multa mitä oireita mulla on ja valitteli samoja oireita. Nyt se suunnittelee että vietetään aikaa yhdessä kun vauvat syntyy. Ekasta raskaudestaan lähtien harmitteli kun ei oltu samaan aikaan raskaana eikä mulla ole samanikäinen lapsi kuin hänellä. Matkii myös pukeutumisessa ym. Niin ja asui ennen naapurissa ja ravasi meillä koko ajan. Joskus ei avattu ovea. Nyt asuu kauempana mutta soittelee usein. En aina vastaa. Mistä tollainen käytös johtuu?

[QUOTE="vieras";23197734]Menin naimisiin, kaverikin halus (avomiehensä ei kuitenkaan suostunut). Alettiin yrittää lasta, kaverinkin piti. No hän tuli raskaaksi, minä en. Kaveri eros miehestään ja yritti saada mua jättämään omani. Tapas sitten uuden miehen. Mä tulin raskaaksi, kaverinkin piti sitten 2kk seurustelun jälkeen hankkiutua raskaaksi. Kyseli multa mitä oireita mulla on ja valitteli samoja oireita. Nyt se suunnittelee että vietetään aikaa yhdessä kun vauvat syntyy. Ekasta raskaudestaan lähtien harmitteli kun ei oltu samaan aikaan raskaana eikä mulla ole samanikäinen lapsi kuin hänellä. Matkii myös pukeutumisessa ym. Niin ja asui ennen naapurissa ja ravasi meillä koko ajan. Joskus ei avattu ovea. Nyt asuu kauempana mutta soittelee usein. En aina vastaa. Mistä tollainen käytös johtuu?[/QUOTE]

Keksi parempi stoori tällä kertaa..

[QUOTE="vieras";23197734]Mistä tollainen käytös johtuu?[/QUOTE]

Läheisriippuvuus, huono itsetunto, pelko yksinjäämisestä, jotain traumoja...? Olen tuntenut vastaavanlaisen tarrautujan, todella rasittava tyyppi.

Hmmm. Kun katson omaa ikäluokkaani, esim vanhoja koulukavereita fb:sta niin valtaosalla meistä on suurinpiirtein samanikäisiä lapsia ja ollaan menty samoja aikoja naimisiin. Monet ovat vielä hankkineet ne omakotitalot jne enkä vielä ajattele että tuo merkitsisi mitään matkimista vaan ihans itä että tietyssä iässä ja elämäntilanteessa nuo perheenperustamiset tulevat vain ajankohtaisiksi.

Itse olen myös saanut lapseni samoja aikoja kuin jotkut kaverini ja sisaruksenikin, mutta ei siinäkään kukaan ketään matkinut. Vaikka sitten alkuraskaudessa saatettiinkin haaveilla tuota "ihanaa kun saadaan vauvat samaan aikaan! Sitten voidaan yhdessä äitiylomilla tehdä sitä ja tätä...". Ihan kätevää ja hauskaa, mutta harva sitä oikeasti sentään menee lasta hankkimaan vain siksie ttä haluaa matkia kaveria ja olla raskaana yhtä aikaa.

[QUOTE="vieras";23197758]Keksi parempi stoori tällä kertaa..[/QUOTE]

Eipä tuollaista tarvitse keksiä.
Esimerkkinä kaksi mun kaveria;
Kaveri1 ja kaveri2 asui toistensa naapurissa ja olivat samassa työpaikassa. Kaveri1 meni kihloihin, kaveri2 halusi myös kihloihin. Kaveri1 osti miehensä kanssa toisesta kaupungista oman asunnon, Kaveri2 osti miehensä kanssa kaveri1:sen naapurista samanlaisen asunnon. Kaveri1 tuli raskaaksi, kaveri2 rupesi myös yrittämään lasta. Kaveri1 sai tytön, kaveri2 masentui jo raskausaikana kun oli varma että hän itse saisi pojan. No suureksi ilokseen kaveri2 sai myös tytön.
Ja pelottaa ajatella mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Tällaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa, vaikka se kuulostaa miten tyhmältä. Iso osa toki saa lapsia suht samaan aikaan ihan biologisista syistä, jos ollaan samaa ikäluokkaa. Mä esimerkiksi olen raskaana nyt ja perhekerhossa on neljä ex-koulukaveria, joilla on joko pieni vauva tai pikkuinen masussa. Mutta kyllä niitäkin löytyy, joilla lamppu syttyy kaverin tullessa raskaaksi/mennessä naimisiin/tms, että hei, mä haluun kans!!

Mullakin on yksi ex-ystävä, jossa kypsyin siihen, että jos hänellä meni huonosti, mulla olisi pitänyt mennä myös. Eli kun hän erosi, mun olisi myös pitänyt. Esikoisensa hän sai tosi nuorena ja yritti uskotella mulle, että mun kannattaa heti hankkiutua raskaaksi.

Veikkaan että syy on epävarmuudessa, esim. oma teiniraskaus ei tuntuisi niin tavattomalta asialta, jos edes joku olisi samassa liemessä. Erotilanteessa iskee ehkä kateus siitä, että toisella on asiat siltä osin paremmin ja kun uutta kumppania ei löydy, tasoihin päästäisiin, jos kaverikin eroaisi. Päätös tulevasta ammatista olisi helpompi, jos joku kulkisi tasan samaa reittiä jne.

Yhteistyössä