Kaveri veti herneet nenään, en taas oikein tajua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24378193]Onko se syy oikeasti tuo juominen, vai se että tavallaan perut suunnitelmia? Kyllä mustakin herkästi kuulostais tekosyyltä, jos kaveri sanois ettei voi matkustaa bussissa ja aamulla pitää olla lähettämässä lapsia kouluun, kun on suunniteltu keikalle lähtöä jo pidemmän aikaa. Eikö se isä voi hoitaa sen kouluun lähettämisen ja sinä pitäisit kerrankin hauskaa? Joko ilman viinaa tai viinan kanssa.[/QUOTE]

Suunnitelmana on koko ajan ollut tulla keikan jälkeen kotiin, junalla. Kun juna ei kulje niin tulen autolla. Daa.
Ja ei, kuule kun kaikilla lapsilla ei ole sitä isää joka lapset kouluun veisi tai lähettäisi.

Mihin siellä keikalla viinaa edes tarvitaan? Jos ja kun olen itse lähtenyt monen sadan kilsan päähän bändin perässä, en _todellakaan_ ole pilannut keikkafiiliksiä kännillä.

Autolla siis!

No johan täälläkin monta vastaajaa sanoi että fiilikset menee jos joutuu yksin juomaan. Voi vittu mikä meininki ja mitä porukkaa. Säälittävää.
Mun siis pitäis kännätä vaikken tykkää olla humalassa ja kärsiä krapulasta ihan vaan siksi että muilla ois kivampi juoda. Huoh.

Ymmärrän molempia. Tai no siis, riippuu paljonko se kaveri suuttui. Pettymyksen ymmärrän, jos ajatteli että pääsee pitkästä aikaa jonkun kaverin kanssa irroittelemaan ja nautiskelemaan myös hyvästä juomasta. Mutta ei siitä nyt kovin pitäisi herneillä, keikka ja seura on varmasti hyviä selvinpäinkin, ja sen pari voi helposti siinä ottaa selvänkin seurassa.

Toisaalta sitten kyllä varmasti vituttaa toisen epäkiitollisuus ja "painostus" juomaan, kun ap on itse jo joutunut asioita sumplimaan ja vääntämään että koko ilta edes olisi mahdollinen. Ja jos se kaveri oikeasti jotenkin kilahti tuosta niin on se ihan pihalla.

oletko aiemmin antanut ymmärtää, että joisit jotain kun tulette junalla? rentoudut, olet hauskaa seuraa..? nyt kun ajat autolla, sun pitää olla skarppina.. ja oletko ilmoittanut asian kaverillesi jotensakin niin, että kaveri saanut suorastaan kuvan et onpas kiva kun ei tarvi juoda, menen autolla, piste. kaveri voi kokea itsensä hylätyksi :)

[QUOTE="jep jep";24378326]oletko aiemmin antanut ymmärtää, että joisit jotain kun tulette junalla? rentoudut, olet hauskaa seuraa..? nyt kun ajat autolla, sun pitää olla skarppina.. ja oletko ilmoittanut asian kaverillesi jotensakin niin, että kaveri saanut suorastaan kuvan et onpas kiva kun ei tarvi juoda, menen autolla, piste. kaveri voi kokea itsensä hylätyksi :)[/QUOTE]

Aika typerää ajatella, että ihminen ei voi rentoutua ja olla hauskaa seuraa ilman alkoholia.

Kyllä minäkin ymmärrän kaverin pettymyksen, tosin en suuttumista. Muuttuuhan suunnitelman luonne kuitenkin, jos kaveri on ajatellut, että molemmat juo. Vähän voisi verrata vaikka tilanteeseen, jossa on sovittu kahdestaan menemisestä ja toinen ilmoittaa, että on kutsunut jonkun kolmannenkin mukaan. Eihän siinäkään ole periaatteessa mitään kummallista tai väärää, mutta on se silti eri asia.

[QUOTE="jep jep";24378326]oletko aiemmin antanut ymmärtää, että joisit jotain kun tulette junalla? rentoudut, olet hauskaa seuraa..? nyt kun ajat autolla, sun pitää olla skarppina.. ja oletko ilmoittanut asian kaverillesi jotensakin niin, että kaveri saanut suorastaan kuvan et onpas kiva kun ei tarvi juoda, menen autolla, piste. kaveri voi kokea itsensä hylätyksi :)[/QUOTE]

Miksi ei voi rentoutua ja olla hauskaa seuraa selvinpäin? Mihin siinä se alkoholi tarvitaan? Jos itse olet kyvytön rentoutumaan ilman päihteitä, älä oleta toisten olevan samanlaisia. Jos kaverin hauskanpito on kiinni siitä, vetääkö toinen viinaa samassa tahdissa, niin tarkistaisin kaverin iän ja miettisin, kohtaavatko arvomaailmamme muissakaan asioissa. Painostus ja kiukuttelu toisen omista valinnoista kuuluvat teini-ikään, eivät enää aikuisten ihmisten välisiin suhteisiin.

Aika typerää ajatella, että ihminen ei voi rentoutua ja olla hauskaa seuraa ilman alkoholia.

No ei ole välttämättä typerää. Minulla on esimerkiksi kavereita, jotka eivät selvin päin lähde baarissa tanssimaan tai vaikkapa laulamaan karaokea. Joo, no ehkä tällaiset tyypit ovat sitten mielestänne säälittäviä, eikä sellaisten kanssa voi olla kaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24378479:
No ei ole välttämättä typerää. Minulla on esimerkiksi kavereita, jotka eivät selvin päin lähde baarissa tanssimaan tai vaikkapa laulamaan karaokea. Joo, no ehkä tällaiset tyypit ovat sitten mielestänne säälittäviä, eikä sellaisten kanssa voi olla kaveri.

Ja sinä et osaa mennä tanssimaan tai laulamaan yksin, vaikka olet juonut? Tarvitset siis kaveria pitämään sinua kädestä ja tavallaan osoittamaan sinulle, että "hei, nyt meillä on niiiiin hauskaa, kun olemme ottaneet parit oluet, hihih"? Aika... teiniä, etten sanoisi.

Ja sinä et osaa mennä tanssimaan tai laulamaan yksin, vaikka olet juonut? Tarvitset siis kaveria pitämään sinua kädestä ja tavallaan osoittamaan sinulle, että "hei, nyt meillä on niiiiin hauskaa, kun olemme ottaneet parit oluet, hihih"? Aika... teiniä, etten sanoisi.

No ei ole osaamisesta kiinni, vaan siitä, ettei se ole hauskaa. Jos se on teiniä, etten tykkää yksin tanssimisesta, niin olen sitten ihan ilomielin teini.

Eikö muuten aika moni muukin asia ole yleensä yhdessä hauskempaa?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä