Kaverin häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Mitä asiasta tuumitte...

Ollaan tunnettu tän ihmisen kans lähemmäs 20 vuotta, mutta ei olla mitenkään aktiivisesti yhteyksissä, esim. nyt ei olla nähty 1,5 vuoteen kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla (välimatka 200km). Tekstareita lähetellään muutaman kuukauden välein, siis ei olla mitenkään kovin läheisiä.
Nyt hän on menossa naimisiin, mikä on toki ihana asia. Varsinkin kun välillä tuntu, ettei hän ikinä löydä sitä oikeaa.

Häihin on pukukoodi (virallisen etiketin mukaan ei ihan tämmöinen, tarkistin netistä), morsian ilmoitti, että naisille pitkä puku, en siis kehtais lyhyessä mennä. No, ei siinä mitään, vaan kun en tällaista mekkoa/asua satu omistamaan. Jos esim sokokselta katselee, niin hiukankaan tyylikkäämmän puvun hinnat on 200-300e ylöspäin... Itsellä ei ole puvulle muuta käyttöä ja vuokrauskin maksanee satasen luokkaa... Sen lisäksi en kehtaisi mennä juhliin ilman kampausta ja meikkiä ja kun olen ihan onneton paklaaja, se siis tietäisi kampaamoreissua. He ovat mielestään "vähän fiksumpaa väkeä", joten en haluaisi mennä ihan tarjoustalon kukkamekossa ja koko ajan hävetä olemustani.

Nyt olen ajatellut olla menemättä kokonaan juhliin. Ensin ajattelin vielä jotenkin asiat sumplia ja vaikka investoida siihen asuun, mutta nyt olen muuttanut kelkkani. Kun jos ajatellaan, että puku 300e, kampaus+meikki vähintään 50e, lahja 50e, matkat 50e (majoitus järjestyisi sukulaisteni luona), niin summa alkaa olla lähelle 500e... Yksistä juhlista, joissa en luultavasti viihtyisi just tän "hienostelun" takia. Kun meille tuli nyt hiukan muuta rahanmenoa.... Autoon tuli yllättäen 600e remontti ja miehen hammas piti vetää pois, hammaslääkärin arvio uudesta 2500e :/ Ja pakko se on laittaa, kun on tosta etuhampaan vierestä...

Mitä siis olette mieltä, onko törkeää jäädä pois? Mielellään aina ystävien häissä kävis, mutta nyt tuntuu tää rahanmeno ihan suhteettomalta... Ajattelin vedota siihen, että ei saada lapsenvahtia (lapsia kun ei ole kutsuttu). Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa olisiko jollakin ystävistäsi/siskollasi/äidilläsi/anopillasi/kälylläsi tms. sellaista mekkoa joka sinunkin päällesi istuisi ja pyytäisit lainaksi?
Entäpä löytyisikö lähipiiristä amatöörikampaajaa tai meikkaajaa? LEhtihyllyissähän on myytävänä lehti joissa on meikkaus kuin kampausvinkkejä, eli kuinka tehdä itse....ja kirjastossa on aivan varmasti aiheesta myös kirjojakin. Aloittaa treenaamisen hyvissä ajoin niin jos siitä tulis hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja rahaton:
Mitä asiasta tuumitte...

Ollaan tunnettu tän ihmisen kans lähemmäs 20 vuotta, mutta ei olla mitenkään aktiivisesti yhteyksissä, esim. nyt ei olla nähty 1,5 vuoteen kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla (välimatka 200km). Tekstareita lähetellään muutaman kuukauden välein, siis ei olla mitenkään kovin läheisiä.
Nyt hän on menossa naimisiin, mikä on toki ihana asia. Varsinkin kun välillä tuntu, ettei hän ikinä löydä sitä oikeaa.

Häihin on pukukoodi (virallisen etiketin mukaan ei ihan tämmöinen, tarkistin netistä), morsian ilmoitti, että naisille pitkä puku, en siis kehtais lyhyessä mennä. No, ei siinä mitään, vaan kun en tällaista mekkoa/asua satu omistamaan. Jos esim sokokselta katselee, niin hiukankaan tyylikkäämmän puvun hinnat on 200-300e ylöspäin... Itsellä ei ole puvulle muuta käyttöä ja vuokrauskin maksanee satasen luokkaa... Sen lisäksi en kehtaisi mennä juhliin ilman kampausta ja meikkiä ja kun olen ihan onneton paklaaja, se siis tietäisi kampaamoreissua. He ovat mielestään "vähän fiksumpaa väkeä", joten en haluaisi mennä ihan tarjoustalon kukkamekossa ja koko ajan hävetä olemustani.

Nyt olen ajatellut olla menemättä kokonaan juhliin. Ensin ajattelin vielä jotenkin asiat sumplia ja vaikka investoida siihen asuun, mutta nyt olen muuttanut kelkkani. Kun jos ajatellaan, että puku 300e, kampaus+meikki vähintään 50e, lahja 50e, matkat 50e (majoitus järjestyisi sukulaisteni luona), niin summa alkaa olla lähelle 500e... Yksistä juhlista, joissa en luultavasti viihtyisi just tän "hienostelun" takia. Kun meille tuli nyt hiukan muuta rahanmenoa.... Autoon tuli yllättäen 600e remontti ja miehen hammas piti vetää pois, hammaslääkärin arvio uudesta 2500e :/ Ja pakko se on laittaa, kun on tosta etuhampaan vierestä...

Mitä siis olette mieltä, onko törkeää jäädä pois? Mielellään aina ystävien häissä kävis, mutta nyt tuntuu tää rahanmeno ihan suhteettomalta... Ajattelin vedota siihen, että ei saada lapsenvahtia (lapsia kun ei ole kutsuttu). Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Et mikään HYVÄ ystävä ole, kun huijaamalla jäät pois, eli ei kannata mennä
Tarjoustalon kukkamekko jos sopii kukkarollesi, niin on se helvetti, jos ei sillä vois mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meet millä voit:
Alkuperäinen kirjoittaja rahaton:
Mitä asiasta tuumitte...

Et mikään HYVÄ ystävä ole, kun huijaamalla jäät pois, eli ei kannata mennä
Tarjoustalon kukkamekko jos sopii kukkarollesi, niin on se helvetti, jos ei sillä vois mennä.

En ole "hyvä" ystävä väittänyt olevanikaan (siis tälle ihmiselle), mutta yhtään jos tuntisit tilannetta, niin et sinäkään menis siinä kukkamekossa, varsinkaan lokakuussa...

tämän kyseisen ihmisen jutuissa kun on aina "hintalappu perässä" ja miehestä kun ekan kerran kuulin, niin perusteluja potentiaaliseksi mieheksi oli mm. miehen vaatteiden merkki ja koulutuksena yliopisto...

tähän rahatilanteeseen vielä sen verran, että olen juuri jäämässä hoitovapaalle 1,5 vuodeksi, joten aika suhteeton summa toi on tähän elämäntilanteeseen nähden.... siis mulle, jollekin toiselle ei

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa olisiko jollakin ystävistäsi/siskollasi/äidilläsi/anopillasi/kälylläsi tms. sellaista mekkoa joka sinunkin päällesi istuisi ja pyytäisit lainaksi?
Entäpä löytyisikö lähipiiristä amatöörikampaajaa tai meikkaajaa? LEhtihyllyissähän on myytävänä lehti joissa on meikkaus kuin kampausvinkkejä, eli kuinka tehdä itse....ja kirjastossa on aivan varmasti aiheesta myös kirjojakin. Aloittaa treenaamisen hyvissä ajoin niin jos siitä tulis hyvä :D

Meidän äiti tarjos omaansa lainaks, mutta ei ole ollenkaan mun tyylinen mekko ja sitten olis taas sellainen anteeks, anteeks olo...
Harmi, ilman pukuvaatimusta menisin ilman muuta jossain kaapistani löytyvässä uudehkossakin lyhyessä hameessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tämän kyseisen ihmisen jutuissa kun on aina "hintalappu perässä" ja miehestä kun ekan kerran kuulin, niin perusteluja potentiaaliseksi mieheksi oli mm. miehen vaatteiden merkki ja koulutuksena yliopisto...

tähän rahatilanteeseen vielä sen verran, että olen juuri jäämässä hoitovapaalle 1,5 vuodeksi, joten aika suhteeton summa toi on tähän elämäntilanteeseen nähden.... siis mulle, jollekin toiselle ei

Onhan munkin sisko käynyt yliopiston ja kulkee itsekkin tarjoutalonvaatteessa.
Eikä sen tarvii kukkamekko olla, jos et haluu, onhan niitä muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:

Juu, olen itsekin käynyt yliopiston, en sitä tarkoittanutkaan.... Vaan sitä, että kun kerroin tavanneeni nykyisen mieheni, mainitsin mm. minuun vetoavasta ulkonäöstä, hänen harrastuksistaan tms. En sitä, minkä merkkisissä vaatteissa hän nauttii aamupalansa ja hänen koulutuksensa tasoa (siis ei ollut merkitystä alalla, vain sillä, että on akateeminen...)

Tuosta miehesi hampaasta muuten, säästätte pitkän pennin jos käytte tallinnassa teettämässä uuden hampaan. Siellä on erittäin hyvä klinikka nimeltään CityMed, jonka palveluita on meidän perheessä käytetty ja erittäin tyytyväisiä ollaan oltu. Implantit lähtöhinta 900 ? versus tuo suomen lähtöhinta 2500 ?... Suosittelen lämpimästi!

Juu, olen itsekin käynyt yliopiston, en sitä tarkoittanutkaan.... Vaan sitä, että kun kerroin tavanneeni nykyisen mieheni, mainitsin mm. minuun vetoavasta ulkonäöstä, hänen harrastuksistaan tms. En sitä, minkä merkkisissä vaatteissa hän nauttii aamupalansa ja hänen koulutuksensa tasoa (siis ei ollut merkitystä alalla, vain sillä, että on akateeminen...)

mutta se vaatii ainakin kymmenen käyntikertaa... Pitää porata joku titaanijuuri ensin leukaluuhun jne... Oliko teillä millainen tilanne?

niin, että siis tuleehan siitä jo jonkin verran kuluja matkojen ja työstä poissaolon takia...

Alkuperäinen kirjoittaja Sä voit silti mennä niinkuin tykkäät:

Voinhan toki, mutta kun en sitten tykkää siellä olla... No, toki kaikesta saa vaikeaa, mutta itselle vaan jotenkin nyt tökkii ton rahan takia...
Tiedän vaan itseni, että mun on tosi kurja olla siellä juhlissa, jos koko ajan koen olevani jotenkin alipukeutunut, niin on sitten parempi olla menemättä. Jos lyhyt mekko kävis, ei asiassa olis mitään ongelmaa ja menisin kyllä jossakin vuoden pari vanhassa mekossa, niinkuin yksiin toisiin häihin tänä kesänä ja olikin tosi ihanat ja rennot juhlat :)

Soita tuonne citymediin, ne puhuu siellä ihan hyvää suomea ja selitä tilanne. Kuulostaa hurjalta kymmenen käyntikertaa, kun mulle selittivät, että ihan muutamalla käynnillä hoituu.

Mulle ei tehty implanttia siellä, vaan silta ja tuli kyllä todella hyvän näköinen. Alunperin menin implanttia sieltä hakemaan, mutta sellaista ei mulle voitu laittaa rakenteellisista syistä. Tätä eivät suomessa tunnetulla implanttiklinikalla olleet viitsineet selvittää (ihan mittaamalla leukaluun paksuus ja muut mitat selvisi) ja mä jouduin olemaan pitkään aivan turhaan rumalla väliaikaisratkaisulla. Pari viikkoa ja mulla oli uudet kauniit hampaat :) Vähän aikaa kesti oppia uudelleen puhumaan, hymyilemään ja nauramaan niin, että hampaatkin saivat näkyä, kun olin niitä hävennyt suomalaisklinikan toiminnan ansiosta halvatun pitkään.

Miehelle ei voi tohon kohtaan kuulemma tehdä siltaa ja netistä vielä katto hampilääkärin puheiden lisäks tietoa ja kyllä semmoisen titaani-implantin teko vie aikaa puolisen vuotta kaikkineen luutumisineen ja vaatii kymmenisen käyntikertaa. Hammas piti siis kokonaan poistaa juurineen päivineen, kun oli katkennu kahdesta kohtaa, siihen päälle ei voi rakentaa mitään, kun on nyt vaan tyhjä kolo. Eri asia oiskin, jos vanhan päälle ois saanu tehtyä kruunun :/

Sen sillan voi tehdä myös viereisten varaan, mulle tehtiin niin, kun ei tuohon sitä implanttia kannattanut laittaa. Miksi siihen kohtaan ei voi miehellesi tehdä siltaa? Suosittelen silti lämpimästi tuota hammaslääkäriä, oli kyseessä silta tai implantti.

Minusta voit ihan hyvin sanoa, ettette saa lapsenvahtia tai sitten "sairastut" äkillisesti.
Ei itseään kannata taloudellisesti tiukille laittaa joidenkin häiden takia.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä mene.Mä ainakin kertoisin rehellisesti tilanteeni...

Jep, näin minäkin tekisin.
Eli jos kutsussa on pyydetty ilmoittautumaan niin en ilmoittautuisi, tai jos kutussa on on pyydetty ilmoittamaan esteestä jolloin vain peruutus tapauksissa ilmoitetaan niin ilmoittaisin että en pääse tulemaan.
Jos sitten kyselisi niin sanoisin että valitettavasti ei ole varaa laittaa 500e likoon.

Minusta ei ole mikään häpeä myöntää jos elää sen mukaan mihin oikeasti on vara, eikä niin että leveillään ja ollaan niin kun muka olis vara elää leveämmin kuin onkaan.

mitä jos esim ostaisit käytetyn puvun? onko siellä siis iltapuku pakko? tuolla naimisiin.info ja hääkirpputori on käytettyjä iltapukuja, mut niittenkin hinta 100 ylöspäin. harmi jos ette pääse häihin, mut oman rahan tilanteen mukaanhan on mentävä.

En mäkään varmaan menis tossa tilanteessa. "äkillinen sairastuminen" ei olis kuitenkaan reilua hääparia kohtaan. Heti kun saat päätöksen tehtyä, ilmotat että valitettavasti et pääse tulemaan. Eivätpähän sitten turhaa varaaa sulle istumapaikkaa ja ruokaa.