Kaverin muuttunut käytös kummastuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Ollaan tunnettu toisemme yli 10 vuotta. Esim. vuosi sitten näimme usein, meillä oli yhteinen liikuntaharrastus jne. Nykyään en tiedä hänen kuulumisistaan mitään :(
Taannoin FB:ssa vihjaili jostain miehestä (kaveri siis yh-sinkku) ja kun kyselin kuulumisia ja jotain tästä uudesta murusta, niin sain vain vastaukseksi tylyn "en kerro". Kylläpä tuntui kurjalta :(

Yhteyttä ei koskaan ota enää itse, ei ehdota tapaamisia tms. FB:ssa kommentoi ja tykkäilee hyvinkin paljon kaikkien muiden jutuista paitsi minun. En ymmärrä mitä on tapahtunut, kun oikeasti mitään ei ole tapahtunut välillämme :O Ja joo, voisin toki kysyä suoraan, mutta pelkään saavani todella ilkeän vastauksen -kaveri on sille päälle saatuessaan todella ilkeä ja v-mäinen. Aikoinaan syytti minua asiasta, johon minulla ei ollut mitään osuutta ja puhui todella rumasti. Pyysi toki myöhemmin anteeksi käytöstään, mutta jäihän moinen reaktio hieman ihmetyttämään...

Olen nyt miettinyt kannattaako tuollaista kaveria enää mukanaan "roikottaa", mutta hän on ollut minulle erittäin tärkeä enkä oikein hennois sivuunkaan tyrkätä.

Mitä jos pitäisit hieman taukoa yheydenotoissasi? Katsot, että haluaako hän pitää itse sinuun yhteyttä. Jos mitään ei kuukauteen tapahdu, niin kysyt ihan suoraan, että mikä vaivaa.

Olen samoilla linjoilla että pallo on nyt ystävälläsi, hän ottaa yhteyttä jos haluaa ja jos ei ota, niin unohda koko tyyppi.

Tai sitten laitat hänelle viestin että "en tiedä mitä on tapahtunut mutta ilmeisesti olet jostakin suuttunut, ota yhteyttä jos haluat asian selvittää, en jaksa aina olla ainoa yhteyttä pitävä osapuoli"

[QUOTE="Lissu";26031419]Olen samoilla linjoilla että pallo on nyt ystävälläsi, hän ottaa yhteyttä jos haluaa ja jos ei ota, niin unohda koko tyyppi.

Tai sitten laitat hänelle viestin että "en tiedä mitä on tapahtunut mutta ilmeisesti olet jostakin suuttunut, ota yhteyttä jos haluat asian selvittää, en jaksa aina olla ainoa yhteyttä pitävä osapuoli"[/QUOTE]

Mä en laittais mitään viestiä. Tuollainen tyyppi kääntää sen omiin tarkoituksiinsa sopivaksi. Jättäisin huomiotta. Tuo, "en kerro" voi myös viitata siihen ettei halua esitellä uutta kaveriaan juuri sinulle, syynä voi olla vaikka mustasukkaisuus tai epävarmuus suuhteen laadusta.

mikä se juttu sitten oli mistä syytti sinua? voisko olla niin että kaveris ei kuitenkaan uskonut ette tole syyllinen ja hänellä on esim. luottamus mennyt sinuun tms

[QUOTE="merja";26031451]mikä se juttu sitten oli mistä syytti sinua? voisko olla niin että kaveris ei kuitenkaan uskonut ette tole syyllinen ja hänellä on esim. luottamus mennyt sinuun tms[/QUOTE]

En todellakaan ollut syyllinen, en ollut silloin edes paikalla. Hänen oma mielenterveytensä hieman horjui siihen aikaan ja kuvitteli kaikenlaisia juttuja ja kuvitelmiensa perusteella syytti sitten minua.

Mä olen kanssa vähän huonoissa väleissä yhden lapsuuteni parhaan ystäväni kanssa... Toisen ihmisen kautta sain aikanaan kuulla, että hän on mulle suuttunut. Laitoin sitten viestiä, että miksi ja syy oli kuulemma se, etten osannut eräässä tilanteessa iloita hänen onnestaan vaan hehkutin ainoastaan omaani. Sittemmin syytti mua myös muista aasioista, joissa kieltämättä olisi itsellä oman käytöksen osalta ollut parantamisen varaa.

Pointtini taitaa kuitenkin olla se, että ystäväsi voi olla jostain suuttunut, josta itselläsi ei ole aavistustakaan. Siksi kannattaa kysyä suoraan mieluummin kuin miettiä asiaa itsekseen.

No jos jättää niin se ei ole kaveri tai ystävä varsinkin jos jättää kun jollain on joku sairaus se yks silloin häviää vaikka sillon pitäis just ollakin ystäviä mut jos on semmoinen kannattaa ajatella omalle kohdalle puhkiaa esim: epilepsia silloin lähettään karkuun nekin on ihmisiä ei demoneita.

Yhteistyössä