Kaverini luona kyläilyt kyllä vie viimeisetkin halut viedä lapsiani koskaan pph:lle hoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaverini siis toimii pph:na. Ollaan useita kertoja käyty kyläilemässä siihen aikaan kun lapsia hoidossa, hän itse kutsunut, eikä heille kyläilyt muuten sovi. Aivan kamalaa se touhu siellä. Kaveri huutaa lapsille naama punaisena, käyttää tosi rumaa kieltä jne. Itse siinä sitten vaivantuneena olla ja katsoa tuota hommaa.. Mm ruokailutilanteissa pakottaa lapset syömään kaiken ruuan, jos joku ei millään pysty syömään kaikkea, niin jälkkäriä ei saa ollenkaan. Kaveri laittaa isoja annoksia ja sanoinkin kerran,että jos meidän lapset ois sulla hoidossa, niin ne ei sais koskaan jälkkäriä. Omalle lapselleen antaa pienempiä annoksia ja aina jälkkärin, tilanteesta riippumatta. Jos oma lapsi esim lyö toisia, on kuin ei näkisi, mutta jos joku muu lapsista lyö toista, niin heti huutaa hullun lailla. monta lasta on lopettanut hänen hoidossaan, sanoo, ettei hän vaan tule vanhempien kanssa toimeen. Oikeastaan minullehan tämä ei kuulu, mutta ahdistaa niiden lasten puolesta, kun ihan selkeästi pelkäävät kaverin reaktioita, jos esim maitolasi kaatuu vahingossa pöydälle.

Niin, jos ihminen kehtaa vieraiden eessä käyttäytyä noin niin minkähänlaista meno on silloin kun hän on siellä keskenään lasten kanssa? Juuri tuosta syystä mä en hirveästi hehkuta perhepäivähoitajia (siis toki joukossa on hyviäkin) enkä omaa lastani edes harkinnut pph:lle. Päiväkodissa kuitenkin on useampi aikuinen, ja vaikka ikäviä lööppejä saanut lukea heidänkin toiminnasta niin uskon että edes yksi kolmesta ammattilaisesta olisi järkevä ja pitäisi lasten puolia jos tapahtuisi aikuisten puolelta jotain kamalaa ylilyöntiä.

Voiko ilmoitusta tehdä mitenkään nimettömänä? Toisaalta kaveri kyllä joka tapauksessa arvaa, kuka ilmoittanut, joten missään tapauksessa en kuitenkaan hirveästi menetä. Ja joku kyseli, et millaisella ihmisellä on tuollaisia kavereita, niin sanonpa, että mulla on useanlaisia kavereita, eikä tämä tosiaankaan ole lähimpiä ystäviäni, Tutustuttu aikanaan, kun molemmat oltiin kotiäiteinä ja samoissa kerhoissa käytiin.. Enkä ole pelkästään vierestä katsonut, vaan useaan kertaan kaverille maininnut tämän käytöksestä lapsia kohtaan. En ole vaan hoksannut, että jonnekin voin asiasta ilmoittaa. Mulle on tärkeämpi, että kaikki lapset saisivat olla turvallisessa hoitopaikassa kuin se, että katselen vaan tätä asiaa ja pidän tämän kaverini kanssa välit..

[QUOTE="pph";23148773]Ihanaa ap, kiitos.

Kaikkihan me pph:t olemme ihan samasta puusta, niinkö? Mahtavaa, että sinä olet täydellinen =)[/QUOTE]

No toivottavasti ette ole.. Mutta koskaan ei tiedä, millainen sattuu omalle kohdalle. Toivottavasti sinä olet yksi niistä ihanista, joita aarteiksikin voi kutsua =). Ja tuo ei ollut sitten mitään kettuilua.

[QUOTE="pph";23148773]Ihanaa ap, kiitos.

Kaikkihan me pph:t olemme ihan samasta puusta, niinkö? Mahtavaa, että sinä olet täydellinen =)[/QUOTE]
Tuskin ap sitä tarkoitti kuitenkaan, pointti lienee siinä ettei ikinä tiedä mikä "helmi" osuu kohdalle..
Oma kokemuksesi pph.sta ollessani lapsi oli vähintäänkin ahdistava, ja olen nyt aikuisen aseurannut muutaman pph:n työtä aika läheltä enkä ikinä laittaisi lapsiani heille hoitoon.

Hyviä löytyy varmasti, mutta mistä hitosta sen tietää kuka on hyvä. Min en ole valmis ottamaan riskiä lapseni kustannuksella.

Yhteistyössä