kaverisynttärilahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaap

Vieras
Tyttö menee ensi keskiviikkona kaverisynttäreille, ovat 9-vuotiaita.

Minulla on nyt todella vähän rahaa ja näihin varatut toi model-kirjat loppu. Tyttö sanoi että ostaa kaverille Bijou Bririgettesta korvikset. Annoin vähän 12 ei ja sanoin että voi ostaa halvemnatkin mutta kivat pitää olla.

Synttärit on vielä ulkoistettu kalliiseen paikkaan.

Tyttö oli ostanut jotkut 4-5 euroa maksavat korvikset. Onko nämä nyt ok? Vai liian halvat? Ja ostanko lisäksi esimerkiksi karkkipussin ja laitan mulla olevan käyttämättömän kivan tarra-arkin mukaan (koira-aiheesta, kaveri tykkää koirista)?

Jos korvikset ovat kivat, niin kai se sitten on ok. Itselläni on plajon pienempi lapsi, mutta olen pitänyt kaverisynttärilahjojen hintakattona n. kymppiä, ja ainakin noiden pienten kohdalla tuon hintaluokan lahja olisi minusta ihan ok, kunhan on kiva lahja. Jos hinta tuntuu sinusta liian pieneltä, niin voithan laittaa siihen mukaan jotain muutakin. Vaikka niitä tarroja tai karkkia, kuten ehdotit.

[QUOTE="aap";30209257]Joo, jonkun ison karkkipussin, mutta entäs esimerkiksi ne tarrat?[/QUOTE]

Jos tykkäävät tarroista, niin sitten. Itse tykkäsin tarroista tuon ikäisenä, mutta silloinkin joistain tietyistä tarroista. En tiedä, mitkä nykyisin ovat tuon ikäisten hittijuttuja. Mutta karkin luulisi ainakin maistuvan.

Tuossa eka viestissä oli jotain hämminkiä. Annoin siis vähän rahaa, 12 e niihin korviksiin. niissä ei sinänsä ole mitään vikaa, ihan nätit. mutta todella edulliset, liiankin halvat?

Se tässä mietityttää, kun tämä synttärit ovat kalliissa paikassa ja tuoko kaikki muut sitten lähemmäs 20 e lahjoja? Kotisynttäreille en niin huolehtisi.

nuo tarrat ovat söpöt ja nykytyttöjen mieleen. Ostin ne korttikoristeluun, mutta on avaamaton paketti eli voin antaa mukaan.

[QUOTE="aap";30209277]Se tässä mietityttää, kun tämä synttärit ovat kalliissa paikassa ja tuoko kaikki muut sitten lähemmäs 20 e lahjoja? Kotisynttäreille en niin huolehtisi.

nuo tarrat ovat söpöt ja nykytyttöjen mieleen. Ostin ne korttikoristeluun, mutta on avaamaton paketti eli voin antaa mukaan.[/QUOTE]

Minusta ei tarvitse ostaa kalliimpaa lahjaa vain siksi, että synttäreiden järjestämiseen laitetaan mahdollisesti enemmän rahaa. Vaikka moni saattaa niin ehkä tehdä, mutta minusta synttäripaikan valinta ja järjestelyyn liittyvät kysymykset ovat ihan eri juttu - ne ovat järjestäjän päätös, hän haluaa tietynlaiset juhlat. Ei sen kuulu velvoittaa synttärivieraita mihinkään. Jos itse järjestäisin lapsen synttärit jossain muualla kuin kotona ja upottaisin siihen enemmän rahaa, en kyllä todellakaan odottaisin vieraiden sitten kompensoivan panostani kalliimmilla lahjoilla. Lähinnä toivoisin vaan, että tulisivat sitten paikalle, kun on kerran satsattu. Ja voihan kotisynttäreihinkin saada rahaa uppoamaan, jos haluaa.

[QUOTE="aap";30209277]Se tässä mietityttää, kun tämä synttärit ovat kalliissa paikassa ja tuoko kaikki muut sitten lähemmäs 20 e lahjoja? Kotisynttäreille en niin huolehtisi.

nuo tarrat ovat söpöt ja nykytyttöjen mieleen. Ostin ne korttikoristeluun, mutta on avaamaton paketti eli voin antaa mukaan.[/QUOTE]

Kun meidän tytön synttärit pidettiin kalliissa paikassa, en kyllä itse odottanut tavallista kalliimpia lahjoja ja uskonkin että kaikki toivat sellaiset mitä muutenkin. Eli mielestäni synttäreiden pitopaikkaa lahjan hinnassa ei tarvitse huomioida :)

Hyvä jos ei, mutta olen kyllä kuullut toosennlaistakin mielipidettä.

Laitan karkkipussin ja tarrat mukaan, eiköhän se siutä! Ainakk se bijou bririgitte on nouden mieleinen ostospaikkA.

[QUOTE="aap";30209265]Tuossa eka viestissä oli jotain hämminkiä. Annoin siis vähän rahaa, 12 e niihin korviksiin. niissä ei sinänsä ole mitään vikaa, ihan nätit. mutta todella edulliset, liiankin halvat?[/QUOTE]

ota hintalappu pois. Lahjoja tulee kuitenkin paljon, hyvin menee joukossa tuo. Vaikka suklaalevyn voi laittaa lisäksi mukaan.