Kaverit ei käy kylässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ei käy ketään kylässä. Appi piipahtaa ehkä kerran kuussa, asuu 20 km päässä.
Anoppi käy vain lasten syntymäpäivillä. Omat vanhemmat käy joskus tuomassa jotain pieniä juttuja, soppalihoja pakkaseen tms. Miehen kavereita meillä on käyny viimeks kesällä. Mun kaveri on käynyt meillä yhden ainoan kerran keväällä.
Meille pääsee bussilla joten sen ei pitäisi olla ongelma.. Koska autoja ei meidän kavereilla ole.
Minä olen aina menny kaverini luo(paitsi sen yhden kerran). Jostain syystä miehen kaverit ei ikinä tarjoidu tulemaan meille, ehkä siksi kun meillä on auto ja miehen on helpompi mennä heille kuin heidän istua puol tuntia bussissa. Reilua?

Musta olisi niin kiva joskus saada oma kaverini, tänne kun meillä on saman ikäiset lapset. Olen pyytänyt joskus, mutten enää jaksa. Ehdittiin asua tässä kolme vuotta ennen kuin kaverini tuli käymään. Outoa?
Tätä typpiä oon viimeks nähny puol vuotta sitten, ollaan yritetty sopia tapaamista hänen luo mutta lopulta hän jättää vastaamatta viesteihin kun homma peruuntuu lasten sairastumisen tai auton hajoomisen tähden.
Miehen kavereilla ei ole lapsia joten ehkei ne halua tulla tänne siksi. Miehen sisko tulee joskus miehensä kaa yöksi ja se on mun mielestä ihanaa vaikken heidän kanssa juuri juttele.

Oon totaalinen nolife-tyyppi.

Sun pitää siis etsiä uusia kavereita. Olisko teillä työporukassa ketään, jonka kanssa haluaisit hengailla vapaa-aikana?

Tai järjestäkää jotkut kemut, jonne kutsutte sinun ja miehesi kaverit.

Pisti silmään tuo, että et juttele miehesi siskon kanssa...Miksi et? Kuulostaa vähän oudolta.Siis he ovat teillä kylässä ja sinä teet mitä? Tulee väistämättä mieleen, että josko muidenkin vieraiden läsnäollessa käyttäydyt jotenkin epäsosiaalisesti??

Se on totta että nykyään ihmisillä on muka niin kiire ja väsy ettei jaksa kyläillä. Minunkin siskoni asuu tuossa n.1,5km päässä ja nähdään ehkä kerran kuussa, tosin hän on nyt alkanut käymään enemmän kylässä kun olen raskaana :D Mutta voin kyllä myöntää että itsekkin käyn heillä tosi harvoin. Äiti asuu toisessa suunnassa n.2km päässä, ja mä käyn itse siellä monta kertaa viikossa kävelemällä mutta äiti käy meillä ehkä 2 kertaa vuodessa! Myös mieheni sisko asuu alle kahden kilsan päässä, ja he eivät käy meillä ikinä!! Me käydään siellä sentään n. Kerran kuussa. Sit mulla on yks kaveri joka on käyny meidän luona tasan yhden kerran, ja mä käyn siellä melkein joka viikko.!!

Olen arka ja ujo, pelkään uusia tilanteita. Kyllä mä oon lisännyt juttelua kälyn kanssa ja ollaan päästy smalltalk tasolle. Siihen meni melkein 2 vuotta.
Ensi syksynä pitäisi mennä opiskelemaan tai töihin ja ajatus hirvittää, vaikka varmaan saisinkin kavereita. Oon ollu yli kolme vuotta kotona ja tänne oon jumiutunut. Kouluaikoinakaan en ikinä aukonut suutani vaikka olisin tiennyt jotain. Keskustelevat filosofiantunnit oli mulle kuuntelua.

Ehkä miehesi kaverit eivät uskalla teille tulla jos ajattelevat sinun olevan jotenkin suuttunut heille tai kiusaantunut heidän kyläilystään jos et heille paljoa juttele. Sillehän ei voi mitään että on ujo, mutta ulospäinsuuntautunut ihminen ei ehkä voi ymmärtää, että joku ei pysty juttelemaan esim. säästä tai muusta neutraalista aiheesta edes ja sitten tulkitsee vaikenemisen vihamielisyydeksi, ylpeydeksi tms.

• Tykkää
Reactions: misStar
Sinähän taidat olla mun sukulaissieluni! Tosin sillä erotuksella, että mulla ei ole m i t ä ä n sosiaalista elämää. Minä en ikinä kutsu ketään meille ja jos joku kutsuu itsensä, niin teen selväksi että olisi parempi olla tulematta.

Pari kaveria on joskus yrittänyt pitää yhteyttä, mutta ovat jo kyllästyneet, kun yhteydenpito jäi niin yhdensuuntaiseksi.

Mä häpeän itseäni kun joskus tapaamisen jälkeen huomaan päästäneeni sammakoita suustani. Just sellasia kaksplus - tyylisiä mokia. Mä olen omituinen erakko enkä taida muuksi muuttua.

Ehkä sä pystyt vielä tekemään jotain toisin?

no miehen sisko asui ennen näköetäisyydellä eikä käynyt kuin kerran kyläss vuoden aikana joka asuttiin, miehen veli asuu 2 kmn päässä eikä käynyt kuin kerran vuoden aikana, nyt ei ole käynyt 7 vuoteen kun asutaan 30 kmn päässä, mun vanhemmat käy kerran vuodessa ja sisko asuu 30 kmn päässä niin käy ejhkä 2 kertaa vuodessa.

mutta en käy enää minäkään jos kukaan mukaan ei vaivaudu!

Yhteistyössä