Kaveruus katkolla Amwayn vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NoWay!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NoWay!!!

Vieras
Kyllä kyllästyttää. Kaksi kaveriani on lähtenyt mukaan Amway -nimiseen verkostomarkkinointiin. Eilen näin toista kaveria ja jessus, minkä palopuheen hän piti mulle ennen kotiin lähtöäni! Hän ei millään ymmärtänyt, miksei me kaikki hänen kaverinsa lähetä mukaan hienoon bisnekseen, kun tulotaso nousee sitten joskus jopa 80 tuhenteen euroon /vuosi ja että sitten voi oman leipätyönsäkin lopettaa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Kukkua, sanon minä!

Miten ihmeessä järkevätkin ihmiset sortuu moiseen sontaan? Ikävää, että hyvä ystävyys pilataan tuollaisella tyrkyttämisellä!

Aikoinaan erän ystäväni oli mukana GLND- tai vastaavan nimisessä varkostomarkkinointisysteemissä. Kyläreissut meni pelkkien tuotteiden esittelyyn ja idean tyrkyttämiseen. Sanoin suoraan, ettei kiinnosta ja ystäväni loukkaantui. Ajan myötä hän lopetti koko touhun ja nykyään ihmettelee, miten silloin saattoi lähteä mukaan moiseen.

Kiertäkää ihmiset kaukaa mokoma Amway!!!!

Myökin ostettiin ko. tuotteita vaan omaan käyttöön, mutta nää joiden kautta ostettiin pommitti meitä toden teolla että olis lähetty tekemään bisnestä. Kun ei kuulemma sitten joskus tarvii tehdä suunnilleen töitä ollenkaan kun ollaan niin rikkaita ja blaa, blaa, blaa... Onneks on nyt tuo pommittaminen jo vähän helpottanu kun rivien välistä ja vähän suoraankin ilmotettiin et ei kiinnosta niin paljoa että mitään suurempaa pisnestä ruvettais tekemään... En usko mihinkään tollaseen rikastumiseen. On se kumma kun nuo tollaset ihmiset on ku jossain hurmoksessa kun pauhaavat sitä asiaansa; tuntuu että ovat jossain ihan eri sfääreissä ku yrittävät värvätä porukkaa mukaan "pisneksiinsä"....

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Myökin ostettiin ko. tuotteita vaan omaan käyttöön, mutta nää joiden kautta ostettiin pommitti meitä toden teolla että olis lähetty tekemään bisnestä. Kun ei kuulemma sitten joskus tarvii tehdä suunnilleen töitä ollenkaan kun ollaan niin rikkaita ja blaa, blaa, blaa... Onneks on nyt tuo pommittaminen jo vähän helpottanu kun rivien välistä ja vähän suoraankin ilmotettiin et ei kiinnosta niin paljoa että mitään suurempaa pisnestä ruvettais tekemään... En usko mihinkään tollaseen rikastumiseen. On se kumma kun nuo tollaset ihmiset on ku jossain hurmoksessa kun pauhaavat sitä asiaansa; tuntuu että ovat jossain ihan eri sfääreissä ku yrittävät värvätä porukkaa mukaan "pisneksiinsä"....

Tuollainen on jo rasittavaa, luulisi et tajuavat että jos toiselta ei saa mitään vastakaikua asiaan niin antaisivat olla ja olisivat tyytyväisiä kun saavat tuotteita myydyksi.

Anoppi on kans mukana tuossa Amwayssa. Uskoi kyllä kerrasta kun sanoin, etten todellakaan lähde siihen mukaan, mutta nyt sitten pitäis koko ajan olla ostamassa jotain. Olis vähän muutakin ostettavaa...

Yks kurssikaveri hurahti vuosia sitten johonkin silloiseen pyramidimarkkinointipaskaan. Kulki perässä ja kysyi "kiinnostaako sua raha?". Kun sanoin, ettei oikeastaan, sillä meni pasmat sekaisin, koska oli varmaan opetettu, että tuohon avaukseen kaikki vastaa kyllä. Sit se jankutti että "tuu kuuntelemaan luentoa joka muuttaa elämän" ja että "en voi tyrmätä ideaa jonka yksityiskohtia en edes tiedä". Lopulta sille piti sanoa tosi rumasti, että jättää mut rauhaan tai suutun kunnolla.

Mäkin ostin kyllä yhden ihonhoitoseerumin juuri tältä palopuheen pitäjältä. Se oli aika kallis, mutta hyvän tuntuiseksi ihon kyllä tekee. Tulihan kokeiltua, tuskin muuta sieltä kyllä tulen ostamaan. Tuo hurmoksellinen paasaaminen juuri ihmetyttää. Se on suorastaan pelottavaa!

Siinä avauksessa vai mikä lie vissiin opetetaan tuohon hyökkäävään tyyliin tuputtaa tuota juttua ihmisille.. tuotteet on varmaan ihan hyviä mutta enpä usko että sillä ihan rikastutaan. :)

Juu, rasittamaan alkoi. Tää mies tuntee mun miehen kouluajoilta (=vuosia sitten olleet tekemisissä), mutta emäntäänsä ei olla kumpikaan nähty koskaan. Tarjoutuivat monesti jopa tulemaan meille kylään ja "vähän kertomaan" ko. asioista... Tää emännyys jopa kysy miulta lupaa soittaa meiän yhteiselle tutulle (selvis myöhemmin että tunnetaan molemmat sama ihminen) näistä jutuista ja kun oli soittanut, niin oli väittänyt hällä olevan miun kanssa yhteisiä bisneksiä...! En mie vaan mistään sellasesta tienny... Myös sillon tällöin soitti tää tyyppi ja pyysi millon mihinkin tilaisuuksiin (ei tod. menty) kysyen samalla meiän ja meidän lasten kuulumisia ihan ku joku vanha tuttu vaikka ollaan toisillemme täysin ventovieraita... Huh huh.

Mulla entinen kaveri meni mukaan johonkin sen aikaiseen pyramidihömppään.
Joka kirjeessä kirjoitti ja kehoitti menemään kuuntelemaan jotain luentoa sinne tai sinne, "sano minun nimi ja ..." ja kaikki kirjeet meuhasi miten hieno systeemi ja miten rahaa tulee kohtapuoliin ihan kauheesti joka tuutista ja miten on hänellä sitten omat alaiset jne jne.

Lopettti sitten tuonKIN touhun aikanaan, vähin äänin. Ei tainnut rikastua.

Ei varmasti rikastun oon ihan saletin varma siita. Mielenkiintoista nähdä, miten kauan nämä kaverini jaksavat olla mukana hommassan. Pari viikkoa sitten olivat olleet jossain seminaarissa Ylläksellä saakka, johon olivat täältä etelästä ajelleet 9 tuntia suuntaansa, omilla rahoillaan tietysti ja viikonlopun istuneet puuduttamassa takalistojaan kovilla jakkaroilla siellä aivopesuseminaarissa, eivätkä olleet edes ehtineen nauttia Ylläksen upeista maisemista yhtään. Huvinsa kullakin, en voi muuta sanoa. Kyllähän tuossa ennemminkin tappion puolelle menee, kun noin pitkiä matkoja pitää ajella. Tähän saakka heille on kuulemma tullut tuloa Amwaylla noin 50 euroa kuussa noin puolen vuoden ajan, minkä ovat mukana olleet. Järki hoi!!

seurustelin muutama vuosi sitten yhden kundin kanssa,hänen kaverinsa oli saanut värvättyä hänet johonkin tommoseen mukaan.myivät mm. luontaistuotteita.
kerran tuli puhelimessa puhetta vitamiineista ja alkoi hirvee haloo siitä miten joku multitabs ei imeydy jne ja että luontaistuotteet ovat parempia kun kemiallisesti valmistetut pillerit :laugh:
siis sen oikeen kuuli miten hän luki jostain paperista opittua mantraa..

hän asui kaempana ja kerran lähdin 2viikoksi hänen luokseen,ja hän sitten pyysi tän kaverinsa sinne paasaamaan mulle vaikka kieltäydyn "tää on ihan jymy juttu"-selostuksista huolimatta.
kieltäydyin kohteliaasti,en halunnut mukaan.silti niin tää kaveri vaan kaivelee jotain liittymislappuja siinä,että kun "sä asut siellä helsingissä niin voisit saada enemmän porukkaa mukaan" :headwall: niinjuu,mähän tunnen KAIKKI täällä asuvat :D

ja oikeesti,kuinka moni värväilee tuikituntemattomia noihin hommiin mukaan?eiköhän ne oo just kaverit,sukulaiset ja kumminkaiman mummot jotka noihin vingutaan mukaan

On se ihmeellistä, miten jotkut niin hurahtaa tuohon hommaan, ihan kun olisivat kokeeneet jonkun valaistumisen! Onko ihminen niin manipuloitavissa oleva eläin, että vaan harvat sitten pystyvät olemaan hurahtamatta tuollaiseen, silkkaan humpuukiin? Kyllä niillä täytyy hyviä puhujia olla mukana tuossa, se on varma. Siellä Ylläksen aivopesuseminaarissa oli ollut kuulemma 1500 ihmistä kuuntelemassa. Ajatelkaa 1500! Kaikkeen se ihminen rahanhimossaan on valmis. Kyllä olis mukava lähteä Ylläkselle muuten vaan viikonlopuks, mutta että kuuntelemaan jotain palopuheita ja vakkutteluita siitä, että kyllä tämä on niiin hyvä systeemi ja rahaa tulloo...

Mulla yksi kaveri hurahti Herballifeen jossain vaiheessa, ja sitten minua, kaveripiirin ainoaa ylipainoista, oikein urakalla yritti saada ostamaan. Ei auttanut sekään, vaikka sanoin suoraan että mulla on laajan allergiakirjon takia lääkärin laittama ehdoton kielto kaikkiin luontaistuotteisiin ja vastaaviin, kun niistä ei ikinä 100 % varmuudella tiedä mitä sisältävät. Kaveri vaan jankkasi että kokeile edes, ei kai ne allergiat nyt niin pahoja ole, vähän jos tulee jotain ihottumaa, niin ei se mitään, laihdut! Minulla siis tapana reagoida allergisoiviin ruokiin kurkun turpoamisella ja kivuliailla rakkuloilla suussa. Ei mennyt millään perille.

Kaveruus tossa meni katkolle pariksi vuodeksi, minun puolelta kun en jaksanut kuunnella palopuheita, jotka jatkuivat kielloista huolimatta, kaveri puolestaan taas suuttui kun en minä tyhmä "tajunnut omaa parastani". Kuulin sitten myöhemmin että kaveri oli tuohon menettänyt aika lailla rahojaan :(

Yhteistyössä