Kävin eilen treffeillä ja eipä taas ollu mies rehellisesti kertonut ulkonäöstään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikisinkku vissiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikisinkku vissiin

Vieras
Profiilissa lukee "ruuminrakenne urheilullinen" ja harrastuksissa mm. sali, uinti, laskettelu, kamppailulajit... Vaihdettiin kyllä kuvatkin ja siinä jo huomasin että okei ihan normaalivartaloinen on, joten vaikka käy salilla sun muualla niin kyllä sitä ylimäärästä rasvaakin on joten todellisuutta kuvaisi enemmän sana "normaali".

Mutta kaiken huippuna oli että oli jopa vähän pyöreä! Eli on kuvan ottamisen jälkeenkin kyllä vähän saanut lisää painoa :D

Ja ihan hännän huippuna naisen max. mitat oli määritelty 180/70 joten mä mietin viittinkö vastata kun en vastaa hänen ihannetta mitoilla 173/68 ;)

Miten ihmisillä voikin olla noin vääristynyt kuva omasta ruumiinrakenteesta. Okei oli sillä ehkä vähän habaa, mutta myöskin sitten mahaa...

Jokainen mies, joka on kerran käynyt salilla, on deittipalstalla urheilullinen.

Ja kaikki deittipalstojen naiset voi olla normaalipainoisia, sillä sehän on ihan normaalia olla pikkasen ylipainoinen.

No mutta oliko se pyöreys ihan ehtaa läskiä?! Mulla on monta tuttua, jotka oikeasti treenaavat monta kertaa viikossa salia, kamppailulajeja, juoksua jne., eli ovat todella hyvässä kunnossa, lihasta löytyy jne., mutta silti on "vatsaa". Ei varsinaisesti läskiä, mutta sellainen muhku lihasvatsa...en osaa tarkemmin selittää..

Mutta totta sekin, että joillain kehonkuva on vääristynyt. Ja vaikka kuinka urheilee, mutta jos syö liikaa, niin kyllähän se kropassa näkyy.

Jos mies oli muuten ok, niin oikeastiko niillä muutamallla ylimääräisellä kilolla on merkitystä??

Oli kerran aika shokeeraavaa kun deittasin henkilön, joka oli näyttänyt itsestään 15 vuotta vanhan kuvan, väittäen sen olevan tuore...
Ei ollut enää nuori (alle 40v), ei lähelläkään normaalia painoa (kuvassa jopa lihaksikas), ulkonäkö oli suorastaan ruokoton. :headwall:

Pienen googletuksen avulla tapaamisen jälkeen selvis, että oli kaikenlisäks joku nettihuijari mm. huuto.netissä. Hurmaavaa.

[QUOTE="vieras";26981207]No mutta oliko se pyöreys ihan ehtaa läskiä?! Mulla on monta tuttua, jotka oikeasti treenaavat monta kertaa viikossa salia, kamppailulajeja, juoksua jne., eli ovat todella hyvässä kunnossa, lihasta löytyy jne., mutta silti on "vatsaa". Ei varsinaisesti läskiä, mutta sellainen muhku lihasvatsa...en osaa tarkemmin selittää..
[/QUOTE]

Se "muhku lihasvatsa" on kyllä ihan ehtaa rasvaa. Rasva kun kertyy ensiksi sisäelimien ympärille, niin esim. vatsan seudulla voi olla jopa jonkinlaisia six-packin jäänteitä näkyvissä vielä siinäkin vaiheessa, kun se jo pullottaa juuri tuolla kuvaamallasi tavalla. Nuo monta kertaa viikossa treenaavat kaverisi siis syövät enemmän kuin kuluttavat (todennäköisesti tarkoituksella, koska haluavat olla varmoja, että elimistö ei "polta lihaksia" energiaksi), joten ylipainoa kohtihan siinä ollaan vakaasti menossa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26981207]No mutta oliko se pyöreys ihan ehtaa läskiä?! Mulla on monta tuttua, jotka oikeasti treenaavat monta kertaa viikossa salia, kamppailulajeja, juoksua jne., eli ovat todella hyvässä kunnossa, lihasta löytyy jne., mutta silti on "vatsaa". Ei varsinaisesti läskiä, mutta sellainen muhku lihasvatsa...en osaa tarkemmin selittää..

Mutta totta sekin, että joillain kehonkuva on vääristynyt. Ja vaikka kuinka urheilee, mutta jos syö liikaa, niin kyllähän se kropassa näkyy.

Jos mies oli muuten ok, niin oikeastiko niillä muutamallla ylimääräisellä kilolla on merkitystä??[/QUOTE]

Siis nimenomaan ehtaa läskiä et vatsassa oli selvästi löysää eikä sellanen "muhku" :D Ja kasvotkin oli pyöreät. Ne oli pyöreähköt jo kuvassa, mutta vielä enemmän pyöreät livenä. Et -10kg jälkeen vois olla se pelkkä "muhku" mut nyt oli kyl ihan muuta mitä väittää/kuvittelee itsestään...

En pystynyt koko tunnin aikana miettimään muuta kuin että onpas vähän pyöreä koska olin saanut ihan eri käsityksen ja odotin normaalipainoista :D Enkä eti mitään fitness tyyppiä vaan normaalivartaloista kuten itsekin olen.

No mulla tulee tästä mieleen yksi kuntosaliohjaaja (hän on tosin nainen). Hän siis vetää työkseen jumppia ja on todella kovakuntoinen. Vetää ihan täydellä volyymillä esim. kaksi pumppia peräkkäin ja sitten kolmantena tuntina vaikkapa zumban ja illalla sama nainen saattaa tulla juosulenkillä vastaan yms. Vaatteet päällä tuo nainen on mielestä tosi tuhdin (jopa läskin) näköinen. On siis kookas nainen ja hänellä on luonnostaan aika pullea naama. Mielestäni hän siis on kyllä urheilullinen ja varmasti lihasta paljon. Vaatteet päällä vaan ei niin "erota" , joten häntä voisi joku sanoa ihan helposti läskiksi, vaikka ei sitä varsinaisesti todellakaan ole.

[QUOTE="a p";26981282]Siis nimenomaan ehtaa läskiä et vatsassa oli selvästi löysää eikä sellanen "muhku" :D Ja kasvotkin oli pyöreät. Ne oli pyöreähköt jo kuvassa, mutta vielä enemmän pyöreät livenä. Et -10kg jälkeen vois olla se pelkkä "muhku" mut nyt oli kyl ihan muuta mitä väittää/kuvittelee itsestään...

En pystynyt koko tunnin aikana miettimään muuta kuin että onpas vähän pyöreä koska olin saanut ihan eri käsityksen ja odotin normaalipainoista :D Enkä eti mitään fitness tyyppiä vaan normaalivartaloista kuten itsekin olen.[/QUOTE]

No mulla on todella pyöreät kasvot ja kasvokuvan perusteella moni varmaan luulisi mua lihavaksi.
Olen 166cm / 55kg.

Mun mielestä kasvot ja pohkeet ovat sellaiset paikat, jotka joko ovat pulleat tai eivät. Mä olen kapeanaamainen ja laihapohkeinen läski. Mua taas moni luulisi kasvojen perusteella hoikaksi. Naama on jopa laiha ja samaten pohkeissa ei ole grammaakaan läskiä, vaan ihan tikut pohkeet. Muualla sitä painoa sitten onkin. Läski maha, perse, reidet yms.. painan 105kg.

Mun hoikalla kaverilla on paljon paksummat pohkeet, kun mulla. Mä tiedän monta laihapohkeista lihavaa ja pyöreäkasvoista laihaa jne..

[QUOTE="Elisabet";26981310]Mun mielestä kasvot ja pohkeet ovat sellaiset paikat, jotka joko ovat pulleat tai eivät. Mä olen kapeanaamainen ja laihapohkeinen läski. Mua taas moni luulisi kasvojen perusteella hoikaksi. Naama on jopa laiha ja samaten pohkeissa ei ole grammaakaan läskiä, vaan ihan tikut pohkeet. Muualla sitä painoa sitten onkin. Läski maha, perse, reidet yms.. painan 105kg.

Mun hoikalla kaverilla on paljon paksummat pohkeet, kun mulla. Mä tiedän monta laihapohkeista lihavaa ja pyöreäkasvoista laihaa jne..[/QUOTE]

No varmaan se paino vähän vaikuttaa. Mulla on aina ollut paksut ja pulleat pohkeet.
Silloin hoikkana mulla oli pohkeet ja reidet oikeastaan samanpaksuiset. Kasvot mulla taas ovat aina olleet kapeat ja hoikat, vaikka paino on ollut suurimmillaan 98kg ja pienimmillään 52kg.

No mä kyllä pidän bmi:n mukaan ylipainoista miestäni myös urheilullisena. Vaikka näkee, että hänellä on ylimääräistä rasvaa, näkee kyllä selvästi myös sen, että nostelee säännöllisesti jotain kynää painavampaa :D

[QUOTE="a p";26981282]Siis nimenomaan ehtaa läskiä et vatsassa oli selvästi löysää eikä sellanen "muhku" :D Ja kasvotkin oli pyöreät. Ne oli pyöreähköt jo kuvassa, mutta vielä enemmän pyöreät livenä. Et -10kg jälkeen vois olla se pelkkä "muhku" mut nyt oli kyl ihan muuta mitä väittää/kuvittelee itsestään...

En pystynyt koko tunnin aikana miettimään muuta kuin että onpas vähän pyöreä koska olin saanut ihan eri käsityksen ja odotin normaalipainoista :D Enkä eti mitään fitness tyyppiä vaan normaalivartaloista kuten itsekin olen.[/QUOTE]

No mutta jos mies kuitenkin tykkää liikkumisesta, niin peli ei ole ihan menetetty. Siis jos muuten oli kiva tyyppi. Oman mieheni löysin netin kautta 8v sitten. Ensitreffit olivat mielenkiintoiset, kun koko ajan ihmettelin, että "mitä hittoa tuolla on päällä". Siis ensisilmäyksellä kummalliset, kulahtaneet vaatteet jostain 10 -20 vuoden takaa. Mutta mikä aarre siellä vaatteiden alla olikaan!! Onneksi en tuon ulkoisen seikan antanut liikaa häiritä. Tokihan se vaatekaappi pistettiin kuntoon sitten heti kun yhteen muutettiin... Maailman fiksuin, kiltein, urheilullisin mies, joka kumppanina ja isänä mitä loistavin. Ei vaan osannut pukeutua.

[QUOTE="Noora";26981289]No mulla tulee tästä mieleen yksi kuntosaliohjaaja (hän on tosin nainen). Hän siis vetää työkseen jumppia ja on todella kovakuntoinen. Vetää ihan täydellä volyymillä esim. kaksi pumppia peräkkäin ja sitten kolmantena tuntina vaikkapa zumban ja illalla sama nainen saattaa tulla juosulenkillä vastaan yms. Vaatteet päällä tuo nainen on mielestä tosi tuhdin (jopa läskin) näköinen. On siis kookas nainen ja hänellä on luonnostaan aika pullea naama. Mielestäni hän siis on kyllä urheilullinen ja varmasti lihasta paljon. Vaatteet päällä vaan ei niin "erota" , joten häntä voisi joku sanoa ihan helposti läskiksi, vaikka ei sitä varsinaisesti todellakaan ole.[/QUOTE]

Mun exä oli 185cm/120kg kun tavattiin ja harrasti jo silloin salilla käyntiä. Nyt on menossa bodyfitness-kisoihin ja paino on 102kg eli on kireässä kunnossa.

Tämä eilinen treffikumppani oli kyllä pyöreämpi kuin exäni sillon kun tavattiin. Varsinkin mahasta. Exällä oli korkeassa painossakin vatsan seutu "muhkusti littana" ;)

Mun mielestä reilustikin ylipainoinen voi liikkua paljon. Kyllä minunkin kanssa samoissa jumpissa käy säännöllisesti aivan selvästi ylipainoisia (10-20kg liikapainoisia) naisia, joilla on hyvä kunto. Samaten salin puolella pumppaa ns. "lihavia" miehiä.

Mutta ylipainoisen liikkuvan ja ei liikkuvan silti erottaa aina. Vaikka olisi se 20kg ylipainoinen nainen, niin ne ovat silti aivan eri tavalla läskejä, kuin ne samoissa mitoissa olevat, jotka eivät treenaa.
Liikkumisen näkee aina:)

Mun mielestä reilustikin ylipainoinen voi liikkua paljon. Kyllä minunkin kanssa samoissa jumpissa käy säännöllisesti aivan selvästi ylipainoisia (10-20kg liikapainoisia) naisia, joilla on hyvä kunto. Samaten salin puolella pumppaa ns. "lihavia" miehiä.

Mutta ylipainoisen liikkuvan ja ei liikkuvan silti erottaa aina. Vaikka olisi se 20kg ylipainoinen nainen, niin ne ovat silti aivan eri tavalla läskejä, kuin ne samoissa mitoissa olevat, jotka eivät treenaa.
Liikkumisen näkee aina:)

No mutta ei kannata käyttää treffipalstoille sanaa urheilullinen ruumiinrakenne-kohdassa jos tietää että lihasten päällä on ylimääräistä. Sillon kannattaa laittaa "normaali", koska ihan satavarmasti esim. miehet jotka ettii "urheilullista" naista olettavat että on vähintään missin mitoissa! Se on fakta.

[QUOTE="a p";26981381]No mutta ei kannata käyttää treffipalstoille sanaa urheilullinen ruumiinrakenne-kohdassa jos tietää että lihasten päällä on ylimääräistä. Sillon kannattaa laittaa "normaali", koska ihan satavarmasti esim. miehet jotka ettii "urheilullista" naista olettavat että on vähintään missin mitoissa! Se on fakta.[/QUOTE]

Ihan totta:). Mä käyn zumbassa kerran viikossa ja stepissä kerran viikossa ja nyrkkeilemässä kerran viikossa.
Talvella hiihdän paljon ja kesällä fillaroin keskimäärin 100km/viikko. Mulla on myös kaksi omaa hevosta, joilla ratsastan paljon ja joiden kanssa touhuan paljon (=fyysistä).
Mulla on ylipainoa mielestäni ihan selvästi. Etenkin kun olen kasvoista pulska ja isot rinnat, niin näytän vielä ns. ntodellista isommalta, vaikka siis liikapainoa on ihan oikeasti muutenkin.
Mulla on kyllä esim. suht pieni maha, hoikka vyötärö, kiinteät reidet jne.

Mä joskus laitoin treffi-ilmoituksessa olevani "pyöreä", kun piti joistakin vaihtoehdoista valita ja sitten siinä ilmoitustekstissä kerroin liikuntaharrastuksistani

Mutta sehän on puhtaasti mielipidekysymys. Mä esimerkiksi olin vielä reilu vuosi sitten fitnessmalli kunnossa. Mutta vuoden treenaamattomuus näkyy kropassa. Vaikka harrastan vieläkin liikuntaa, niin pehmeyttä löytyy, lihakset ei erotu enää niin selvästi, sellua kertyy lantiolle jne. Kuitenkin jos vertaa mun kroppaa tavalliseen normaalipainon ylärajoilla liikuntaa harrastamattomaan, niin olen urheilullinen. Jos vertaa fitnessmalliin, olen normaali. Pyöreämmän henkilön mielestä olen varmasti mitoillani 170/58 hoikka. Alipainoisen, langanlaihan mielestä taas olen normaali. Se riippuu siis täysin mihin vertaa. Treffipalstoilla kannattaa aina mieluummin kuitenkin laittaa sinne "paremmalle puolelle" eli mäkin laittaisin vartalotyypin urheilulliseen, enkä normaaliin tai hoikkaan vaikka näihinkin voisin jonkun mielestä hyvin kuulua ;)

Se voi siis olla että jonkun toisen mielestä tuo sun mies olisi oikeesti ollut urheilullinen mutta kun sä vertaa fitnesstyyppiin niin sulle se olikin normaali/pyöreä =)

[QUOTE="vieras";26981464]Mutta sehän on puhtaasti mielipidekysymys. Mä esimerkiksi olin vielä reilu vuosi sitten fitnessmalli kunnossa. Mutta vuoden treenaamattomuus näkyy kropassa. Vaikka harrastan vieläkin liikuntaa, niin pehmeyttä löytyy, lihakset ei erotu enää niin selvästi, sellua kertyy lantiolle jne. Kuitenkin jos vertaa mun kroppaa tavalliseen normaalipainon ylärajoilla liikuntaa harrastamattomaan, niin olen urheilullinen. Jos vertaa fitnessmalliin, olen normaali. Pyöreämmän henkilön mielestä olen varmasti mitoillani 170/58 hoikka. Alipainoisen, langanlaihan mielestä taas olen normaali. Se riippuu siis täysin mihin vertaa. Treffipalstoilla kannattaa aina mieluummin kuitenkin laittaa sinne "paremmalle puolelle" eli mäkin laittaisin vartalotyypin urheilulliseen, enkä normaaliin tai hoikkaan vaikka näihinkin voisin jonkun mielestä hyvin kuulua ;)

Se voi siis olla että jonkun toisen mielestä tuo sun mies olisi oikeesti ollut urheilullinen mutta kun sä vertaa fitnesstyyppiin niin sulle se olikin normaali/pyöreä =)[/QUOTE]

Totta puhut... mutta hänen kohdalla oikea ja ihan totuus olisi ollut se normaali ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26981251:
Se "muhku lihasvatsa" on kyllä ihan ehtaa rasvaa. Rasva kun kertyy ensiksi sisäelimien ympärille, niin esim. vatsan seudulla voi olla jopa jonkinlaisia six-packin jäänteitä näkyvissä vielä siinäkin vaiheessa, kun se jo pullottaa juuri tuolla kuvaamallasi tavalla. Nuo monta kertaa viikossa treenaavat kaverisi siis syövät enemmän kuin kuluttavat (todennäköisesti tarkoituksella, koska haluavat olla varmoja, että elimistö ei "polta lihaksia" energiaksi), joten ylipainoa kohtihan siinä ollaan vakaasti menossa.

Voi olla että se muhku on tosiaan lihasta, riippuen mitä vatsalihas/keskivartalo liikkeitä on tehnyt. Koska miehelläni on ylävatsan kohdalla juurikin sellainen muhku, ei tosin iso mutta paidatta erottaa. Hän on kuitenkin urheilija ammatiltaan ja varmasti hyvässä kunnossa. Ylimääräistä rasvaa ei ole mittareiden mukaan ole.

Yhteistyössä