Kävin kuulustelussa pankissa tai siltä se tuntui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä nuo kysymykset on välillä naurettavan yksityiskohtaisia. Ymmärrän kyllä kysymykset ulkomaisista rahansiirroista tai suurista tilillepanoista mutta kyllä ihmetytti kysymykset kuten "mitä yleensä ostat käteisellä" Mieheni siihen sitten totuudenmukaisesti "no ärrältä joskus tupakkaa tai shelliltä kahvia" en oikein ymmärrä tuollaista uteliaisuutta pankilta.

Mitä välii? jos ei ole salattavaa niin voihan sitä hetken pankkitätin kanssa rupatella.

Toimivia toimenpiteitä tai ei, niin kyllähän näillä ihan tavallisenkin immeisen parasta haetaan. Aika liuta veroeuroja katoaa harmaan talouden muodossa kankulan kaivoon...etc. Ei nyt kannata liikaa palkokasveja sieraimeen vetää.

Mutta se kysely ei kyllä mun mielestä ole millään tavalla järkevä, Luulisin että ne joilla jotain salattavaa on valehtelevat rahojen alkuperästä/mihin sitä käyttävät, eivätkä Täällä kyselyllä kyllä kiinni jää :D

Suomalaiset ovat luonteeltaan niin lampaita, että laskevat pyydettäessä vaikka housunsa kinttuun ja antavat pankinjohtajan työntää lauman säästöporsaita peräaukkoonsa.

Ei tuollaisiin kuulusteluihin tarvitse rehellisen kansalaisen mennä. Voi kieltäytyä ensin kohteliaasti, ja jos vastauksena on minkäänlaista jänkkäämistä niin kannattaa pontevasti kehottaa pankin edustajaa suksimaan vittuun ja samalla muistuttaa että valtaosa pankkien liiketoiminnoista on osa kuolevaa toimialaa ja suurin osa pankkialan työpaikoista katoaa seuraavan 10 vuoden kuluessa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mitä välii? jos ei ole salattavaa niin voihan sitä hetken pankkitätin kanssa rupatella.

Toimivia toimenpiteitä tai ei, niin kyllähän näillä ihan tavallisenkin immeisen parasta haetaan. Aika liuta veroeuroja katoaa harmaan talouden muodossa kankulan kaivoon...etc. Ei nyt kannata liikaa palkokasveja sieraimeen vetää.

Tietysti, oletan vain että pankki siinä tapauksessa maksaa kulut eli minun tapauksessani 40 km edestä bensat ja toiset 20 jotka menevät lasten viemiseen hoitoon. Pankkikonttori ei osu työ-eikä kauppareissuille, joskus kun avasin tilin se oli samalla kylällä, jos olisi yhä poikkeaminen tietysti kävisi.

Luulis, että siinä rahaliikenteessä olisi sitten edes jotain epäilyttävää... jos kerran näkee, että palkka tulee jostain joka kuukausi ja tililtä maksetaan laskut ym. ja ostoksetkin näkyy pääasiassa pankkikorttikäyttäytymisessä, niin miksi sitten haastattelemaan?

Pankki kerää mahdollisimman paljon henkilökohtaisia tietoja jotta voivat harjoittaa "kohdennettua markkinointia" Lisäpalveluiden myyminen näissä on takana, ei mikään muu.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Pankki kerää mahdollisimman paljon henkilökohtaisia tietoja jotta voivat harjoittaa "kohdennettua markkinointia" Lisäpalveluiden myyminen näissä on takana, ei mikään muu.
Näin.

Rahanpesuepäilyistä pankki on velvollinen ilmoittamaan ja jos on aihetta niin kuulusteluihin kutsuu poliisi.

Minä en totisesti lähde pankille selvittämään, että myin käytetyt rummut tonnilla ja ostin laatikon kaljaa Alepasta. Se ei kuulu pankille mitenkään.

Minulla oli useampi talletus kyhyen ajan sisään kun oli pakko saada katetta tilille isojen maksujen vuoksi. Kysely seurasi rahojen alkuperästä, kyllä. Inhottavilta oli se että kun ei ollut näyttää kuitteja käteisen alkuperästä, asia monimutkistui. Painetta tuli löytää mm. myytyjen kirppistavaroiden kuitit. Olin pöyristynyt! Ei tietenkään ole kuitteja jos myy kaapeista ja varastoista roinaa pois!

Eipä tee mieli enää laittaa omaa rahaa omalle tilille ellei ihan pakko.

Minulla oli useampi talletus kyhyen ajan sisään kun oli pakko saada katetta tilille isojen maksujen vuoksi. Kysely seurasi rahojen alkuperästä, kyllä. Inhottavilta oli se että kun ei ollut näyttää kuitteja käteisen alkuperästä, asia monimutkistui. Painetta tuli löytää mm. myytyjen kirppistavaroiden kuitit. Olin pöyristynyt! Ei tietenkään ole kuitteja jos myy kaapeista ja varastoista roinaa pois!

Eipä tee mieli enää laittaa omaa rahaa omalle tilille ellei ihan pakko.
Tää on totta! Itsekin olen raivannut varastojani oikein urakalla, mutta tiedostan, että en voi rahoja viedä pankkiin vaan ne on käytettävä käteisenä (vaikka ruokakaupassa).

"Möin persettä"
Ja passia en antaisi kopioida. Sanoisin vaan että jos ei sinun todistus riitä että kävin näyttämässä passia niin kutsu pankinjohtaja paikalle, sen todistuksen luulisi riittävän.

Yhteistyössä