Kävin tänään matkahuollossa ja pakko ihmetellä täälläkin tätä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoitus olisi ensi viikon perjantaista alkaen kulkea töihin linja-autolla ja menin sitten tänään ostamaan sellaista seutulippua millä saa ajella 30 päivää rajattomasti täällä tietyllä alueella.

Mutta arvatkaas mitä?! Tekniikka on hienoa ja kaikki on tietokoneiden takana, mutta yhtä hemmetin seutulippua ne ei pysty lataamaan niin että se ois voimassa alkaen x-päivästä. Ei! Se pitää mennä silloin perjantaina 7:30 ostamaan ennen töihin lähtöä sieltä asemalta ellei sitten tahdo, että siihen tulee heti valmiiksi ns. hukkapäiviä jolloin ei sitä käytä. Ja itse en edellisenä päivänä pääse paikalle, koska se menee kiinni ennen kuin ehdin töistä sinne asti.

Ja sitten vielä se, että seutulippu maksaa 81e plus ekalla kerralla 6,50 siitä kortista vielä lisämaksua. Jos kuljen töihin sillä kuukaudessa 16-20 kertaa niin se maksaa päivältä 4-5e. Eli säästöä ei synny juurikaan siihen nähden, että kulkisin omalla autolla plus että joudun aamulla lähtemään melkein puolituntia aiemmin ja saman verran myöhemmin olen illalla kotona kuin mitä olisin omalla autolla kulkiessa. Plus tietty päälle se, että pitää mennä sinne bussille kilsan matka kelillä kuin kelillä kun vaihtoehtoisesti vois mennä omaan autoon suoraan kastumatta tai jäätymättä.

[QUOTE="alkup";26869584]No on se täälläkin voimassa 30 päivää latauksesta, mutta en siis voi esim tänään ladata korttia niin että voimassaoloaika alkais vaikkapa ensi perjantailta.[/QUOTE]

miks rovniemen kortilla tulee säätöä josjoka päivä ajaa edestakaisin ja ku sll voi sit käydä viak kaverin luona tosiella puolella kaupunkia niinsäätöä tulee lisää. aja sillä muitakin ajoja , vaika kauppareissut niin tulee säätöä.

[QUOTE="alkup";26869581]Ja sitten vielä se, että seutulippu maksaa 81e plus ekalla kerralla 6,50 siitä kortista vielä lisämaksua. Jos kuljen töihin sillä kuukaudessa 16-20 kertaa niin se maksaa päivältä 4-5e. Eli säästöä ei synny juurikaan siihen nähden, että kulkisin omalla autolla plus että joudun aamulla lähtemään melkein puolituntia aiemmin ja saman verran myöhemmin olen illalla kotona kuin mitä olisin omalla autolla kulkiessa. Plus tietty päälle se, että pitää mennä sinne bussille kilsan matka kelillä kuin kelillä kun vaihtoehtoisesti vois mennä omaan autoon suoraan kastumatta tai jäätymättä.[/QUOTE]

Näin se menisi minullakin. :/ Siksipä ajelenkin omalla autolla, koska se kuitenkin on oltava olemassa. Jos omaa autoa ei tarvitsisi ollenkaan, niin sitttenhän tuo bussilla kulkeminen tulisi huomattavasti halvemmaksi.

Onpa erikoista! Mun paikkakunnalla matkalippu on voimassa 30 päivää ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Tuosta kannattaisi mun mielestä älähtää jo suuremminkin kuin vain tällä palstalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26869655:
Onpa erikoista! Mun paikkakunnalla matkalippu on voimassa 30 päivää ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Tuosta kannattaisi mun mielestä älähtää jo suuremminkin kuin vain tällä palstalla!

Mihinköhän siitä vois ilmottaa? Siinä kassalla toki asiaa pällistelin isoon ääneen, mutta virkailija antoi vain ymmärtää että minä olen vaikea.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26869699:
Eihän se ongelma ollut se säästö tai sen puute, vaan se ettei voi etukäteen ladata kuukausikorttia alkamaan tietysti päivästä. Jolloin siihen työssäkäynnin kannalta tulee hukkapäiviä.

Meillä on mun mielestä sama juttu (Tampereella), eli kuukausikortti alkaa lataamispäivästä, ei ensimmäisestä käyttöpäivästä. Jos lataa useamman kuukausilipun, niin ne tietysti tulevat peräkkäin.

Sama koulumatkakorttien kanssa, alkaa siitä hetkestä kun korttia ladataan. Kikkailemme kertamatkakortilla niin, että koulumatkakortti otetaan vasta niin, että menee sopivasti kouluviikkoihin nähden.

Meilläpäin on myös niin, että latauksesta alkaa voimassaoloaika. Mutta myös sitten niin, että kun sen ekan kerran on ladannut niin jatkoa voi ottaa vaikka viikko ennen sen ajan umpeutumista ja silloin käyttöön ei tuu minkäänlaisia katkoja vaan seuraava erä on voimassa normaalisti edellisen perään sen 30päivää vaikka lataus siis tapahtuisi jo etukäteen.