Käykö Huuto.netissä enää kauppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viiieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viiieras

Vieras
Muutama vuosi sitten myin siellä aika aktiivisesti lastentavaraa, leluja ja vaatteita pääasiassa ja kauppa kävi ihan kivasti. Nyt laitoin joululomalla vaivalla kasan tavaraa myyntiin eikä yhteenkään kohteeseen ole tullut huutoja. Yritin vielä laittaa hintoja vähän alakanttiin, koska lama. Mietin vaan, että kannattaakohan jatkaa yrittämistä vai viedä vaan suosiolla livekirpparille...

Huonosti käy. Kukaan ei tunnu edes katsovan ilmoituksia. Ennen vanhaan oli aina tosi paljon huutajia, nykyään ei kauppa enää käy. Jotkut tuotteet kyllä käy kaupan (esim. muumimukit, talviurheiluvälineet) mutta sitten taas esim. lastenvaatteet ei liiku ollenkaan. Ennen nekin meni heti.

Joulun alla sain jotain kaupattua. Livekirppareillakin on hiljaista, sen näkee siitä, että täällä yksi kirppari poistaa aina huonona kautena pöytämaksun lisänä olevat provisiomaksut. Nyt on taas vaihteeksi poistettu. Ihmiset ostaa alesta.

Enemmän siellä ostetaan osta heti-hintaan kuin käytäisiin huutokauppaa. Sanoisin, että postitettavat tuotteet on parempi myydä siellä, noudettavat taas torissa.

Minä etsin ja ostan edelleen tavaraa huuto.netistä. Live-kirppareilla tavaroiden laatu on selkeästi huonontunut laman takia ja huuto.netissä on edelleen myynnissä hyviä, vähän käytettyjä merkkituotteita edullisesti. Olen pitänyt kirpparin pari kertaa vuodessa ja ainakin minun tavarat on tyyliin "viety käsistä" live-kirpparilla.

Mulla oli kanssa nyt marras- joulukuussa pitkään myynnissä uutta tavaraa, erittäin edulliseen, osta heti -kauppana, mutta yksikään ei mennyt kaupaksi. Aikaisemmin, 1-2 vuotta sitten, samat tuotteet menivät kalliimmalla kuin kuumille kiville (kyseessä ei ole mikään "aikansa nähnyt" tuote, vaan ajaton lastentarvike). Ärsytti kyllä nähdä hirvee vaiva kuvaamisten ja ilmoitusten kirjoittamisten kanssa tyhjän takia.

Nykyään muös kun olen itse ostoaikeissa, katson kyllä aina huuto.netin tarjonnan läpi, mutta en ole varmaan vuoteen löytänyt sieltä enää yhtään mitään. Ennen ostin useinkin vaatteita yms., mutta nyt on niin vähän tarjontaa että eipä sieltä tahdo mitään löytyä. Aika kuollut paikka siis nykyään. Toivottavasti se nyt joskus saisi uutta tuulta alleen, se oli mielestäni ehdottomasti paras paikka käytettyjen tavaroiden ostamiseen ja yksityisten henkilöiden väliseen kaupankäyntiin.

Yhteistyössä