Käykö teillä rohmuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Juhlat tulossa, ja taas kerran mietin riittääkö kaikki tarjottava... Aina "ylimitoitan" tarjoomiset, mutta jostain syystä joka kerran joudun miettimään jääkö seuraavan päivän vieraille mitään :/ Kylässä käy pari rohmuperhettä ja ne istuis pöydän ääressä mussuttamassa vaikka tappiin asti, jolleivat joutuisi luovuttamaan paikkaansa toisille odottaville (kaikki eivät mahdu samaan aikaan kahvittelemaan).

Vai laitankohan liikaa tarjottavia? Kun näillä rohmuilla on tarjottavat aina niin niukat, hyvä kun ilkee mitään edes ottaa...

Muutama sellainen vieras on, jotka syövät kiitettävän hyvin ja ottavat lisää, mutta he itse kyllä leipovat myöskin paljon ja aina on ollut paljon tarjolla. Eli meillä siis tasaisesti vuoroin vieraissa käydään.

meillä käy rohmu kylässä.. ja on ikävän pihi sitten itse, vie tarjottavat pois pöydästä, kun on sitä mieltä, että vieraat on tarpeeksi jo ottaneet tai rupeaa marisemaan, kun on niin kallista se ja tämä (mitä nyt pöydässä on sillä hetkellä )

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Mä tykkään leipoa ja yleensä sitä tarjottavaa riittää, joten tarjottelenkin ottamaan reilusti, joten onko nuo nyt sit rohmuja, jos kerta "tuputetaan" ottamaan lisää =)

Ei, se ei ole rohmuamista.
Rohmut mättävät kitaansa kaiken välittämättä siitä, ovatko muut jo ehtineet ottaa (vaikka tietävät, että osa odottaa 'vuoroaan' kahvipöytään).

Meillä ei rohmuja käy.. Tosin, mä laitan aina niiiiin paljon tarjottavaa, että kaikkea jää aina ihan älyttömästi yli..

*muoks* En muuten jonotuta ketään kahvipöytään, vaan jos on enemmän vieraita, niin sit on ns. cocktail-tilaisuus, jossa jokainen ottaa tarjottavia ja istuu syömään sinne minne mahtuu. Pöydän ääreen, sohvalle, tuoleille jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Meillä ei rohmuja käy.. Tosin, mä laitan aina niiiiin paljon tarjottavaa, että kaikkea jää aina ihan älyttömästi yli..

Paljon on meilläkin (ole itse keittiöalan ammattilainen, joten osaan kyllä arvioida menekin :) ) mutta eihän mikään määrä riitä, jos ihmiset istuvat kahvipöydässä ja syövät nälkäänsä :whistle:

Meillä käy kans yksi perheenäiti, joka on sellainen, että niin kauan vetää naamaansa kun pöydässä vaan jotain on. Saattaa todeta välillä, että "kauhee ku mä syön kaiken, riittääköhän muille" ja jatkaa sitten syömistä kaikessa rauhassa. Nykyään kutsutaankin heidät viimeiseen sakkiin...

Yhteistyössä