Käynnistys- ja käynnistystabletti kammo/pelko

Sydänkäpynen

Aktiivinen jäsen
19.07.2007
1 884
0
36
Eli, mulla siis kauhee pelko noista keinokäynnistyksestä...
Takana käynnistetty synntys(LA 20, käynnistys 19.6) joka ei edennyt kun vaan supsistuksiin...
klo10-23 aikana en ollut yhtän auennut,eika vauva laskeunut eika kiinnittynyt joten hätäsektioon meni. :(

Tyttö tuli klo01.35 , paino:4,6kg

Tästä on nyt sit tullu pelko noihin keinokäynnistys juttuihin, kun ne ei mulle tehny mitään muutaku supistuksia.
Haluan toisen lapsen, ja tuo pelko kasvaa mitä lähemmäs aika menee että saan raskautua, kierukan käyn poistaas helmikuussa.
Ja olen jo nyt miettiny suunniteltua sektioo, ettei tarvis ottaa käynnistys juttuja..
Kun oon hätäsektion kokenu, ja siitä toivuin hyvin, niin tuo suunniteltu sektio tuntuu nyt parhaalta, kun en edes käynnistystabuille auennut...

Kuinka helposti/vaikeesti pääsee pelkopolille?...ja pääseekö sinne jo ennen ku on raskaana...
Vauvakuume on kova ja haluisin jo nyt olla raskaana, mutta joudun kumminki odottamaan helmikuuhun kierukan poistoa.

Onko samoja pelkoja kellään muulla???

sama mulla, eka syntyi tipalla ja meni 6h ja toisessa kokeiltiin tota tablettia kohdunsuulle, olin kyllä supistellu koko ajan, ei apua, sanottiin ettei tippaa kun on niin raaka!! juu, neljä tablettia kohdunsuulle ja 28h supistuksia mutta aukes vain 3cm. Lopussa oli vaihtoehtona sektio tai tippa, laittoivat tipan ja poika oli alle puolessa tunnissa pihalla...
Mä en tajua tätä sairaalan ajatusta tästä, että oksitosiinitippa on niin raaka, olen kokenut nyt molemmat, en vielä sitä luonnollista synnytystä, ja valitsisin kyllä tuon tipan jos niikseen tulisi, lähes neljäsosalla ajasta olisin minäkin toisen saanut tehtyä kun eivät noi tabut auttaneet. Meillä kans on nyt operaatio kolmas meneillään, mutta ahdistaa että tuleeko taas käynnistys, olis kiva kokea se "kivuton" synnytys josta moni täälläkin puhuu, käynnistyksissä on aina kipu läsnä kuitenkin..

Eli mulla käynnistettiin 5.11 koska "ei olisi yli 3,5kg mahtunut tulemaan" ja mites kävikään,poika tuli 50cm ja 3900g :laugh: Ja mulla siis alettiin käynnistää sillon 5 päivä,illalla alko kovat supistukset ja poika synty vasta 7.11 klo.05.53.1,5 vuorokautta supisteli TOSI kipeesti.Seuraavan kerran toivon että tulis itekseen.Ja siis toihan nähtiin että mahtu hyvin tulee :D

Yhteistyössä