Käynnistys oksitosiinitipalla, kokemuksia kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JADAL ei pääse kirjautumaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JADAL ei pääse kirjautumaan

Vieras
Mulla on maanantaina edessä käynnistys, aamulla pääsen suoraan saliin, ja laitetaan tippa. Kalvot puhkaistaan sitten heti kun on avautunut tarpeeksi, nyt oli sormelle auki, niin lääkäri yltänyt vielä puhkasemaan tänään kalvoja.

Onko kokemuksia kuinka kauan tuo homma kestää kokonaisuudessaan, puhutaanko vuorokausista vai tunneista?

Mun vastaava kokemus oli 9 tuntia, joista 7 ekaa et tapahtunut juuri mitään kun vaan supisteli sillai napakasti. Sit vaan puhkastiin kalvot ja alkoi vasta tapahtua. Kalvojen puhkaisusta tasan 2 tuntia kesti syntymään. Aika varovasti käynnistelivät ja koko ajan piti olla vauva sykeseurannassa, vaikka mitään häikkää ei missään vaiheessa ollutkaan.

Tosi yksilöllistä.. Se riippuu monesta asiasta, paljon vaikuttaa se k-suun tilanne, kuinka pehmeä se on, kuinka alhaalla vauva on, kuinka mones synnytys... tosiaan voi ihan hyvin olla tunneista tai yli vuorokaudestakin kysymys. Synnytyksen pituutta on ihan mahdotonta ennustaa varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
jännittää älyttömästi miten kauan siinä hommassa menee, ja miten paljon se sattuu, verraten luonnolliseen käynnistymiseen.

Miulla käynnistettiin esikoinen. Aamusta menin sairaalaan ja likka synty puol kuuden maissa illalla...
Toka läks itestään tulemaan, tunti ehittiin olee sairaalassa kun synty.
Ei mulla ainakaan toi käynnistetty ollu kipeempi kun luonnollisesti lähteny.

Mulla on alkanut synnytykset supistuksilla ja sitten niitä on koitettu vauhdittaa tipalla ja kalvojen puhkaisulla. Lopputuloksena oli 12 tunnin aikana, 2 senttiin avautuminen ja siitä sitten leikkaukseen. Että toi taitaa olla aika yksilöllistä.

Mulla laitettiin esikosta tippa klo 8 ja säännölliset v*****n kipeet supparit alko klo 10, poika synty klo 2 yöllä.

kolmonen ja nelonen menny samal kaaval, aamul tippa käteen supistukset alkanu illalla tai yöllä, ekasta supistuksesta menny tunti kun vaava synty.

Ilmeisesti tulee veli, ainakin ultran mukaan ja parempi oliskin, kun on kaikki vaatteet valmiiks varmaan puolvuotiaaks :D
vaikka jostain syystä mulle on tullut olo, että se on varmasti tyttö :o
hyvin on nyt lähtenyt menemään, paremmin kuin odotin, vaikkei mitään ihmettä yhdessä yössä kuitenkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Ilmeisesti tulee veli, ainakin ultran mukaan ja parempi oliskin, kun on kaikki vaatteet valmiiks varmaan puolvuotiaaks :D
vaikka jostain syystä mulle on tullut olo, että se on varmasti tyttö :o
hyvin on nyt lähtenyt menemään, paremmin kuin odotin, vaikkei mitään ihmettä yhdessä yössä kuitenkaan :)

kiva kuulla että menee hyvin. Toivottavasti se poika sieltä sitte tulee :D Muistappa ilmottaa heti ku pääset tänne :)

Mulla meni kaks päivää. Kovat supistukset, mut ne ei avanneet paikkoja. Toisena päivänä sanoin, et haluan jotain kivunlievitystä ja sainkohdunkaulan puudutteen. Se ilmeisesti auttoi rentoutumaan, koska sit mentiin ja vauhdilla siitä 2cm- 10cm.

Mulla oli jo saliin mennessä auki 3cm, ja käynnistettiin tosiaan oksitosiini tipalla, seuraavan 4 tunnin aikana en auennut kuin 4cm ja sit puhkaistiin kalvot..sit se olikin menoa, tuli heti aivan järkyt poltot, ja aukesinkin 1,5h täysin..Tipalla saatiin aikaan kyllä säännölliset supistukset, mutta eivät sitten näyttäneet avaavan tarpeeksi...

Mun viimosin käynnistettiin tipalla ja mulle jäi siitä ihan hyvät kokemukset(laskettuaika oli viikolla ylitetty ja olin jo 3cm auki tippaa laitettaessa). Puolenpäivän aikaan laitettiin tippa ja tunnin kuluttua supisteli ja siitä meni reilut pari tuntia ja oli vauva ulkona. Ihan yhtä normaalit supistukset tuli tipalla kuin tavallisessakin, ei mulla ainakaan mitenkään erityisen kivuliaat vain siitä tipasta johtuen...

Yhteistyössä