Käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poks

Uusi jäsen
07.03.2005
8
0
1
Onko kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä kun vedet on menny,mut mitään muuta ei sitten tapahdukkaan?
Voiko verrata mitenkään normaalisti alkanutta ja sitten käynnistyksellä tapahtunutta synnytystä?
Supistuksia,ponnistusta,tai yleensä kestoa?

Samanlailla synnytys käynnistyy jos käynnistyy. supistukset tihenevät ja pidentyvät/muuttuvat kivuliaammiksi. Kokemuksia lukiessani olen huomannut vähän nopeuttaneen synnytys aikoja jopa ensimmäistä odottavaa. Aina silti löytyy poikkeuksia.Monella nopea synnytys käynnistyksestä

mulla käynnistettiin oksitosiinilla vesien mentyä illalla ni seuraavana aamuna, synnytys oli ekani, se meni nopeesti (5,5h), ja oli aluksi kivuton mutta nopeesti tuli tosi kipeeks, mut epiduraali autto hyvin. suosittelen oksitosiinia. tehokas ja hyvä, eipä tarvinnu olla sairaalassa ikuisesti

Meillä ei vedet menneet, mutta jatkuvat supistukset kiusasivat 2 vrk ja kohdunsuu oli vain sen 1 cm auki. Pääsin sitten osastolle rv 41 ja kohdunsuulle laitettiin pari päivää ns, kypsyttelypillereitä. Supistukset jatku ja koveni, mutta kohdunsuu aukeni tosi hitaasti. Toisena päivänä sitten kohdunsuu oli auki 3-4 cm ja kanavaa jäljellä 1 cm kun mentiin synnytyssalin puolelle. Siihen se sitten taas tyssäsi. Meinasivat jo laittaa meidät perhehuoneeseen estolääkityksen kanssa, mutta onneksi lääkäri suostui puhkaisemaan kalvot - siitä se sitten lähti: 20 min pontevia supistuksia, 4 min ponnistus ja homma ohi! Olen uudelleensynnyttäjä.

Mulla käynnistettiin ja supistelut kesti 7 h ja sen jälk. loppu.Sektiolla synty ky oli kasvot edellä tulossa,mut monilla tulee omat supistelut just ennen käynnistystä..

Mulla käynnistetty kaksi kertaa suun kautta pillereillä ja avuksi kohdunsuulle geeliä... tästä muutaman tunnin päästä mennyt vedet ja lapset syntyneet vesien menosta alle kahdessa tunnissa...Tosi nopeaa, mutta kivuliaampi kuin itsekseen etenevä synnytys, kun siitäkin on kolmen verran kokemusta. käynnistettiin kun rv:t oli jo yli 41 molemmilla...

Yhteistyössä