Käytetyistä ulkovaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppis

Vieras
Ostelen pienille lapsilleni usein ulkovaatteita kirppareilta. Olen löytänyt paljon hyväkuntoisia ja vedenpitävyyden tarkistan aina haalareista mut sitä en oikein osaa aatella, et miten paljon monta käyttäjää/monta pesua vie tuota lämmittävyyttä... lapsetkin on niin pieniä ( alle 2 v ) että eivät oikein osaa kertoa onko kylmä. Vaunuihin voi laittaa makuupussiin tarvittaessa sen ä-pakkauksen lämpömittarin mukaan, mut kun peuhaavat tuolla lumessa ja istuvat pulkassa ni mulla on useesti huuli pyöreenä et mitä laitan... Ja asutaan täällä puolella Suomea missä on lunta ja yleensä useamman astetta pakkasta. Oon ostanu ainoastaan todella hyväkuntoisia haalareita kirppiksiltä eli käyttöä ei näe päälle ku ehkä jos tietää minkä vuoden värejä/malleja on ollu tietyillä merkeillä, mut kyl sen varmaan huomaa et ei ne ihan tuliteriä ole.
Onko muilla kirpparikävijöillä ollut samoja ongelmia/ootteko tutkineet asiaa?

Olen kyllä välillä aatellu tuota samaa asiaa ja ainakin ohkasemmilta nuo monta pesua käyneet on ainakin vaikuttaneet, että ei kai ne ihan niin lämpösiä enää ole, kuin uudemmat. Ei ole kyllä tarvinnut kertaakaan kirppikseltä ostaa, kun ollaan saatu aina lahjaksi nuo talvipuvut, mutta tulis varmaan itselle kirppispuvun kanssa sellanen olo et pitäis sinne alle pukea vähän lisää.

Olen ostanut kirpparilta käytettyjä pukuja ja toteuttanut kerrospukeutumista. Kun kosteussuoja on tallessa, voi lämpötilan mukaan pukea joko kevyesti vaatetta, toisen paksumman kerroksen tai vielä fleeseasun. Paljonhan se lapsestakin riippuu, mitä pitää laittaa päälle: se joka liikkuu ja touhuaa paljon tarvitsee vähemmän päälleen kuin se, joka seisoo paikoillaan sekä laiheliini enemmän vaatetta kuin tukevampi lapsi. Kokeilemalla oppii!

Niin, mä yritän aina kauheesti tunnustella et miten paksulta kangas tuntuu, mut koska eri valmistajilla on eri materiaalit ni tuntuu aika hakuammunnalta. Meillä kans laitetaan villapukuja ja lämpökerrastokalsareita väliin kun pulkkailemaan ollaan menossa. Meidän lapsilla on yleensä kova vauhti päällä, pulkkailessa tosin se on sitä istumista ja keinuminen on pop talvellakin. Harmi kun mitkään lehdet (esim. Kaksplus ) ei koskaan tee tällaisista kokeita.... kierrättämistä kehutaan ja kannatetaan, mut en oo koskaan nähny mitään vauvalehden muotiosiota kierrätysvaatteista. Ei, ne on yleensä hienoja merkkivaatteita tai sitte HenkkaMaukkaa ja Lindexiä. Olis hauska jos sinne lisättäis kirpparilöytöjäkin yhdistettynä ostinvaatteisiin. Ehkä joku sais inspiksen kirppareille. Kyllä sieltä löytyy paljon hyvääkin tavaraa, tosin aikaa siellä voi mennä - kaupasta saa aina suoraan sen mitä hakee. Mut kyl mä kannatan kirppiksiä. Myöskin alemyyntejä....

Yhteistyössä