H
"Harmaa"
Vieras
Nyt tarvittais vähän palstaäitien ja -isien mielipiteitä... Mun tyttäreni on kasvanut ohi kaikesta vaaleanpunaisesta ja prinsessasta. Hänellä on roikkunut seinällä koristetaulu, jolle ei ole siis tehty muuta kuin ripustettu seinälle. Nyt hänelle on syntynyt tyttöserkku ja tuo taulu sopisi vallan mainiosti lahjaksi, mutta voinko sen antaa? Tytär ei kuulemma sitä halua enää säilyttää enkä minäkään, sillä ei siis ole meille mitään tunnearvoa. Vastasyntyneen vanhemmat eivät sitä edes muista, ovat käyneet meillä niin aniharvoin. Jos ostaisin tälle vauvalle jotain, ostaisin todennäköisesti jotain samantapaista. En haluaisi taulua poiskaan heittää, ja kuten arvata saattaa, rahatkin on vaihteeksi vähissä, joten se ratkaisisi meidän lahjaongelman. Vauvan äiti ostaa yleensä kaikenlaista uutena, muttei kyllä kirpputorejakaan karsasta, ostaa siis myös sieltä.
Niin, voinko antaa tuon taulun lahjaksi ja jos voin, niin velvoittaako joku kirjoittamaton laki mua kertomaan, että se on muuten roikkunut meidän seinällä jokusen vuoden?
Niin, voinko antaa tuon taulun lahjaksi ja jos voin, niin velvoittaako joku kirjoittamaton laki mua kertomaan, että se on muuten roikkunut meidän seinällä jokusen vuoden?