Käyttääkö kukaan oikeasti rintareppua alle puolivuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuhnnusJutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JuhnnusJutta

Vieras
Meillä vauveli (4,5kk) viihtyisi todella hyvin Baby Björnin Original -repussa. Mutta uskaltaako sitä käyttää? Kaverilta tuli moitteita, pilaa kuulema vauvan tukirungon kehityksen...

Mulla oli esikko 9kk asti rintarepussa. Kuopus 4kk asti kun oli niin iso ettei enään mahtunut kunnolla talvella siihen.
Ainakaan mitään haittaa ollut ja nyt lapset 11v ja 4v

Minä ainakin oon käyttänyt molempien tyttöjen kans jo jostan parin kk ikäisestä ja just tuota mainitsemaasi reppua. Enkä kyllä tiiä, että ois vaikuttanut mitenkään meidän tyttöjen tukirungon kehitykseen...

Olisikohan meidän BB:ssa aikanaan ollut sääntönä että vauvan pitää olla vähintään 2 viikon ikäinen ja painaa 3,5kg?

Mutta siis ollaan käytetty reilustikin alle 6kk ikäisellä. Kovin isolla en edes tuota jaksaisi käyttää, kantoreppu on jo paljon parempi isomman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Käyttääkö kukaan oikeasti rintareppua yli puolivuotiaalla? Täytyy sanoa, että kovin painavaa vauvaa siinä en jaksanut kantaa. Alle kuukauden ikäisestä aloitin.

peesi tähän..8 kk ikäistä vielä lentokentällä YRITIN kantaa, ja sain ihanat selkä/hartiakivut aikaan |O |O

Mun miehen kotimaassa vauvat laitetaan ihan pienistä asti äidin (tai muun hoitajan) selkään kantoliinalla, eikä siellä ole sen enempää tukirangan tai muutakaan vaivoja aikuisilla ihmisillä... jotenkin tuntuu vähän hassulta toi vouhotus noista kantorepuista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun miehen kotimaassa vauvat laitetaan ihan pienistä asti äidin (tai muun hoitajan) selkään kantoliinalla, eikä siellä ole sen enempää tukirangan tai muutakaan vaivoja aikuisilla ihmisillä... jotenkin tuntuu vähän hassulta toi vouhotus noista kantorepuista.

Kantoliina on eriasia ku rintareppu =) Kantoliinalla voi kantaa vaikka 24/7 jos on hyvin sidottu.

no sulla ei nyt oo hajuakaan siitä mistä puhut. liinoissa ja kantorepussa lapsi on ergonomisesti oikeassa asennossa (selkä pyöreänä), rintarepussa ei (selkä suorana).

Alkuperäinen kirjoittaja JuhnnusJutta:
Meillä vauveli (4,5kk) viihtyisi todella hyvin Baby Björnin Original -repussa. Mutta uskaltaako sitä käyttää? Kaverilta tuli moitteita, pilaa kuulema vauvan tukirungon kehityksen...

Joo, me ollaan käytetty molemmilla lapsilla n.3kk:sta saakka rintareppua siihen saakka kunnes ei oo enää siihen mahtuneet. Ja todellakin sitä pelkästään, vaunut olleet käytössä vaan partsilla päiväunivaunuina :)

kantoliina, kantoreppu ja rintareppu on eri asioita.

Yhteistyössä