käyttääkö kukaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja artupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

artupu

Uusi jäsen
31.05.2007
4
0
1
Olisin kysellyt sellaista, että valmistatteko kaikki ruuat alusta asti itse? Käyttääkö kukaan kaupan valmiita pinaattikeittoja, mummon muusia, broilerpyöryköitä yms.? Itse olen tosi huono ruuan laittaja.... Onko eineksiä järkevää käyttää? Itsellä 1v 3kk oleva lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja artupu:
Olisin kysellyt sellaista, että valmistatteko kaikki ruuat alusta asti itse? Käyttääkö kukaan kaupan valmiita pinaattikeittoja, mummon muusia, broilerpyöryköitä yms.? Itse olen tosi huono ruuan laittaja.... Onko eineksiä järkevää käyttää? Itsellä 1v 3kk oleva lapsi.

enenmmänkin eineksiä...pinattikeitto herkkua! mutta tällä vuoden ikäsellä en,jos tartten kaupan ruokaa pienelle pojalleni saa syödä pilttejä. mummon muusi on pahaa!

Meillä poika 2 v syö kaupan lihaperunasoselaatikkoa, lihapullia ja nuggetteja. Toki syö myös ihan kotiruokaakin, siis itse valmistettua. Teemme vaan usein pojan makuun voimakkaasti maustettua ruokaa itsellemme ja syömme iltaruuan muutenkin vasta kun poika on mennyt nukkumaan.

Monissa valmisruuissa on paljon suolaa. Useimmat einekset on mielestäni aika pahan makuisia, joten teen mielummin itse. Lisäksi lapsen allergiat rajoittaa jonkun verran. Teen kerralla enemmän ruokaa ja osan pakastan valmiina annoksina (esim laatikkoruokia), jotta tarvittaessa on helppo vaan sulattaa ja tarjoilla. Mummonmuusia käytetään joskus, mut esim kaupan lihapullia tai vastaavia ei syödä juuri koskaan, koska ne on aika järkyn makuisia mun mielestä. :x

Eihän niitä eineksi hirveästi suositella (paljon suolaa ja lisäaineita), mutta jotainhan sitä on syötävä. Meillä syödään sekä kotiruokaa että eineksiä. Mieluummin vietän aikaa poikani kanssa kuin hellan ääressä, joten en ota turhia paineita ruuanlaitosta. :)

kyllä syödään eineksiä, mutta myös kotiruokaa. Mulla on vuodenikäinen tyttö, joka söis kotiruokaa mutta ei Pilttejä tms. Noin pienelle en vielä eineksiä anna, joten etsin uusia Pilttimakuja ja yritän tehdä enemmän kotiruokaa =) .

Meidän puolitoista vuotiaan suurinta herkkua ovat erilaiset keittoruoat. Valmistan suurimman osan ruoista itse, mutta reissunpäällä syödään valmista ruokaa suoraan purkista, ja esimerkiksi tänään puolivalmista, perunamuusi itsetehtynä ja lihapullat kaupan pussista.

Yhteistyössä