Kehonrakentajan perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elisa"

Vieras
Mä haluaisin kuulla vähän teidän ajatuksia seuraavasta asiasta :) Olin eilen kahvilla erään suht uuden tuttuni kanssa ja häntä askarrutti kovasti perhe-elämäni ja turvallisuuteni. Olen kihloissa kehonrakentajan kanssa, odotan meille vauvaa ja elämä hymyilee :) Olin todella yllättynyt, kun ystäväni kertoi miettivänsä elämääni usein - kuinka olen asettanut itseni ja tulevan lapseni jatkuvaan vaaraan :O En ole koskaan joutunut tuntemaan oloani turvattomaksi mieheni seurassa, päinvastoin, eikä tällaisten asioiden miettiminen ole tullut edes mieleeni! Nyt aloinkin sitten pohtimaan, ajattelevatko ihmiset jatkuvasti meidän perhe-elämämme olevan jotenkin vaarallista ja minulle ja lapselle haitallista? Että supistaanko selän takana jatkuvasti? :O

Tuota...siis niinkun häh?

Miten se teidän elämänne olisi sen turvattomampaa, kuin sellaisessa perheessä, missä mies harrastaa kalastusta?

En halua määritellä sen tarkemmin, mutta sanotaanko niin että lähipiirissäni on kehonrakentaja enkä mä koskaan ole ajatellut että kukaan hänen lähipiiristään olisi siksi jotenkin vaarassa.

Onhan ne viimeiset viikot ennen kisoja perheelle raskasta aikaa, sillä vähemmästäkin pinna kiristyy...mutta ei se siitä elämästä vaarallista tee, jos mieheltä pääsee joskus sammakko tai toinenkin suusta. Eiköhän niitä pääse myös niiltä miehiltä jotka ei bodaa :)

Aika outo asenne. No meillä kyllä molemmat vanhemmat treenaa aktiivisesti, joten ehkä kehonrakentajien elämä ei tunnu meille niin vieraalta. Siis kuvitteleeko se, että miehesi käyttää steroideja ja hakkaa teitä jossain hormonipöllyissä? Tai jotain muuta yhtä naurettavaa? :D

Eipä ole tullut itselle mieleen. Ehkä sitä kautta tota voi ymmärtää, että kehonrakennuspiireissä käytetään aineita jonkin verran ja niitä käyttäessä voi napsahtaa. Jos ystäväsi pelkäsi tota?

[QUOTE="joo";25953802]Miten hän perusteli tätä asiaa? Kuulostaa aika :D Mut tietmätön selvästi..[/QUOTE]

Kuulemma kaikki ovat aivan sekaisin koko ajan ja hakkaavat kaikkea mikä liikkuu :O Olin ihan todella yllättynyt hänen käsityksestään ja tietämättömyydestään kyllä... täytyy varmaan pyytää häntä joskus kylään niin, että tapaa samalla mieheni, kiltimpää nallekarhua ei olekaan :D tietysti voi olla, ettei uskalla tulla ;)

Ulkopuolisilla ihmisillä tuppaa olemaan omat pelkonsa kehonrakentajia kohtaan, niistä ennakkoluuloista ei pääse kuin tutustumalla johonkin kehonrakentajaan ja huomaamalla että ihan tavallisia ihmisiä hekin on, eikä mitenkään väkivaltaisia vaan pikemminkin välttelevät väkivaltaa..

Taustallahan on se aika kun synthol ja muut anaboliset steroidit olivat käytössä

(ja varsinkin uutisissa), kutistivat munat rusinaksi ja aiheuttivat agressiivisuutta näissä miehissä.

Onpa kaveri sulla, meillä mies on aikoinaan ollut voimanoston SM tason urheilija ja edelleen harrastaa lajia, eikä kukaan ole hänen päätään ikinä kyseenalaistanut. Yhdessä tappelussakin olimme aikoinaan isossa kaupungissa, mutta hyökkääjille siinä pahemmin käytiin kun eivät puvun takin alle nähneet että ehkä ei kannata hyökätä. Että turvallisempana kyllä pidän hänen kanssaan liikkua kuin jonkun joka ei pysty mitään tekemään, jos joku sattuu päälle hyökkäämään.

Tuota...siis niinkun häh?

Miten se teidän elämänne olisi sen turvattomampaa, kuin sellaisessa perheessä, missä mies harrastaa kalastusta?

En halua määritellä sen tarkemmin, mutta sanotaanko niin että lähipiirissäni on kehonrakentaja enkä mä koskaan ole ajatellut että kukaan hänen lähipiiristään olisi siksi jotenkin vaarassa.

Onhan ne viimeiset viikot ennen kisoja perheelle raskasta aikaa, sillä vähemmästäkin pinna kiristyy...mutta ei se siitä elämästä vaarallista tee, jos mieheltä pääsee joskus sammakko tai toinenkin suusta. Eiköhän niitä pääse myös niiltä miehiltä jotka ei bodaa :)

Sitä mäkin ihmettelin :D mutta tietysti, ennakkoluulot on ennakkoluuloja :/

Jep, dieetillä on pinna ehkä pikkuisen tiukemmalla, mutta toisaalta, en minäkään ihan helpoin tapaus ole vaikkapa muutamana päivänä kuussa ja nyt raskauden aikana. Ja niin kauan kuin vaan pieniä tiuskimisia tulee, niin mikäs siinä, ei ne mua pelota :)

[QUOTE="elisa";25953822]Kuulemma kaikki ovat aivan sekaisin koko ajan ja hakkaavat kaikkea mikä liikkuu :O Olin ihan todella yllättynyt hänen käsityksestään ja tietämättömyydestään kyllä... täytyy varmaan pyytää häntä joskus kylään niin, että tapaa samalla mieheni, kiltimpää nallekarhua ei olekaan :D tietysti voi olla, ettei uskalla tulla ;)[/QUOTE]

Jaa nää on näitä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

[QUOTE="elisa";25953822]Kuulemma kaikki ovat aivan sekaisin koko ajan ja hakkaavat kaikkea mikä liikkuu :O Olin ihan todella yllättynyt hänen käsityksestään ja tietämättömyydestään kyllä... täytyy varmaan pyytää häntä joskus kylään niin, että tapaa samalla mieheni, kiltimpää nallekarhua ei olekaan :D tietysti voi olla, ettei uskalla tulla ;)[/QUOTE]

Pyydä ihmeessä kylään, toivottavasti tuleekin :)

Mulla on itseasiassa ihan samanlainen juttu takana.

Mun kaveri (joka siis silloin pelkästään mun kaveri koulun kautta, ei mun miehen kanssa missään tekemisissä juuri) kautta tunnusti mulle kerran (tästä jo yli 15v aikaa) että pelkää mun miestä ja on varma että hän tulee lyömään mua joku kaunis päivä.

Mun mies siis tosi iso, kalju, omistaa harrikan, pukeutuu siihen tyyliin yms.

No joo, sitä päivää odotellessa edelleen.

Kaveri tippui sitten kaveripiiristä tän tunnustuksen jälkeen ja kerran sitten nähtiin pari vuotta sitten ja leuka loksahti auki kun huomasi että olen edelleen ko miehen kanssa ja meillä on kolme lasta. Mies kun ei kuulemma ole yhtään sen oloinen että että lapsia haluaisi...

Hohhoijakkaa!!

Ennakkoluulot pohjaavat varmasti siihen olettamukseen että kaikki kehonrakentajat käyttävät hormoneja. Ja nämä hormoneja käyttävät tuntuvat olevan aika arvaamattomia, ainakin alkoholin kanssa lutratessaan. On näitä hormonipellejä kyllä nähty selvinkin päin sekoilemassa ravintoloiden ovimiehinä. Näistä tosielämän esimerkeistähän ne asenteet tulevat, ei kai kaikki keonrakentajat hormoneja vedä?

Monet kehonrakentajat käyttävät muutakin niiden lihasten kasvatukseen kuin vaan proteiinia ja ne aineet saavat monet kehonrakentajat välillä vähän sekoamaan. Erityisesti jos erehtyvät ottaamaan alkohoia siinä samassa. Ehkäpä kaverisi ajattelee miehesi käyttävän joitakin aineita lihaksiensa kasvattamiseen, tiedä häntä.

Itse en ihan kuitenkaan kehonrakennuksen perusteella ketään alkaisi väkivaltaiseksi tuomitsemaan vaikka moni kyllä niitä aineitakin käyttää.

Meillä sama tilanne siinä mielessä että mies entinen sm tason voimannostaja ja nyt jättänyt kilpailemisen siinä vuosia sitten ja siirtynyt enemmän tuohon kehonrakennukseen. Mies nyt 38.v.Meillekin tulossa kk sisään ensimmäinen vauva. Ajatellaankohan meistäkin noin? :D

Ei, kaikki eivät vedä hormooneja.

Ja ne jotka vetäävät ja ottavat homman kunnolla tosissaan, eivät todellakaan ryyppää. Alkoholi kun ei sen elämäntyylin kanssa tahdo oikein sopia yhteen. Enkä nyt tarkoita sitä päänsekoamista, vaan sitä, miten se dokaaminen vaikuttaa kroppaan. Pöhöttää, lisää nesteitä, turvottaa ja heikentää palautumista treenien jälkeen.

Oma lukunsa on sitten ne pellet. Toki heidän joukostaan löytyy sitten jos vaikka ja minkämoista sankaria.

olen itsekki kehonrakentaja enkä todellakaa ole väkivaltainen onhan niitä kehonrakennus piireissä tyyppejä jotka vetää hormoneja ja ovat hormoni pöllyis mutta suurin osa on ihan kunnollisia että ei pidä yleistää että kaikki on jotki hormoni heikkiä

Monesti ne steroidit ovat se ongelma kehonrakennuksessa, vuosien mittaan ne ovat sotkeneet monen bodarin pään ja siitä on tietysti läheisetkin joutuneet kärsimään. Perheestään oikeasti välittävä ei riskeeraa mielenterveyttään steroideja vetämällä.

https://yle.fi/uutiset/3-9913743
"
Kuntoilijoiden doping näkyy jo suljetuilla osastoilla: "Potilaat ovat aiempaa vaarallisempia ja vahvempia"
Steroidien ja päihteiden sekakäyttö vie aiempaa useampia psykiatriseen hoitoon. Virka-apupyynnöt poliisille ovat lisääntyneet, kun hoitohenkilökunta ei enää pärjää aggressiivisten potilaiden kanssa."

Yhteistyössä