kehtaakohan sitä antaa joululahjaksi itse tehdyn piirrustuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella hieno kuva sinulla valmistumassa. Itse tehdyt lahjat on aina ihania. Mä päätyisin niiden välien värissä vihreään tai taivaan siniseen. Jos ois vanhempi tyttö kysymyksessä niin mustat.

:) kiitos, mie teen siihen vielä lisää lehtiä ja värittelen alareunasta mustalla, loput sitten väritän sinisellä.. mustaa en saa mitenkään niin tasaiseksi kuin pitäis ja siitä tulee tosi synkkä jos se yläreuna varsinkin olis musta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22654754:
Kaikkein moukkamaisinta onkin antaa teos kehystämättömänä! Se on silloin keskeneräinen ja kehyksetkin kun valitaan teokseen sopiviksi, ei tapettiin sointuviksi......

Phyh. Helmiä sioille :saint:

:D mie aattelen myös silleen että ilman kehystä se on vähän hölmö antaa, ja yleensä kuvan seinälle ripustaminen jää juurikin siksi että siihen pitäis metsästää sopiva kehys jostain.. ainakin mulla jää..

Toivottavasti saat joululahjaksi paremmat puuvärit tai hyvät akvarelli- tai guassimaalit, tai vaikkapa copiceja tai pro markereja. Se voisi paitsi kehittää mukavaa harrastustasi myös tuoda piirtämiseen uusia ulottuvuuksia ja viimeisteltyä lopputulosta. Taidot on sinulla hallussa ja lahjan saaja ilahtuu varmasti.

[QUOTE="iivi";22655059]Toivottavasti saat joululahjaksi paremmat puuvärit tai hyvät akvarelli- tai guassimaalit, tai vaikkapa copiceja tai pro markereja. Se voisi paitsi kehittää mukavaa harrastustasi myös tuoda piirtämiseen uusia ulottuvuuksia ja viimeisteltyä lopputulosta. Taidot on sinulla hallussa ja lahjan saaja ilahtuu varmasti.[/QUOTE]

kiitos :)
noi on hyvät puuvärit :D ja on mulla akvarelli ja öljyvärimaalit, 2 erilaiset liidut jne. nyt vaan ajattelin tehdä puuväreillä ilman että sekotan siihen muita tekniikoita. (vaikka saisikin tasaisemman lopputuloksen.
olisin halunnut saada kuvan värit tummemmiksi (siis ilman että näkyy noita väritysviivoja) mutta samaan aikaan haluan että kuva on vaalea.. mutta keskenhän tuo on vielä :D
piti eilen luovuttaa kun kisu tahtoi osallistua turhan paljon..

Se on ihan tosi että kaikki eivät tavoittele tasapaksuja väripintoja kuten allekirjoittanut :) Varsinkin lapset tykkäävät monesti juuri herkästä viivasta ja pienistä yksityiskohdista, osaavat arvostaa.

Mitenhän esimerkiksi fiksatiivikäsittely vaikuttaisi värikylläisyyksiin? En ole puuvärille kokeillut, mutta se saattaisi tehdä noista väreistä "kylläisempiä" ilman kuvan tummentamista. En tiedä, joten älä kokeile suoraan varsinaiselle työlle... :D Yksi keino myös väritysviivoista eroon pääsemiseksi voisi olla sellainen "sienikynä", mikä lie oikea nimitys, jolla monesti olen tasoittanut väriliukumia esimerkiksi pastellivärikynillä työskennellessä.

[QUOTE="iivi";22655219]Se on ihan tosi että kaikki eivät tavoittele tasapaksuja väripintoja kuten allekirjoittanut :) Varsinkin lapset tykkäävät monesti juuri herkästä viivasta ja pienistä yksityiskohdista, osaavat arvostaa.

Mitenhän esimerkiksi fiksatiivikäsittely vaikuttaisi värikylläisyyksiin? En ole puuvärille kokeillut, mutta se saattaisi tehdä noista väreistä "kylläisempiä" ilman kuvan tummentamista. En tiedä, joten älä kokeile suoraan varsinaiselle työlle... :D Yksi keino myös väritysviivoista eroon pääsemiseksi voisi olla sellainen "sienikynä", mikä lie oikea nimitys, jolla monesti olen tasoittanut väriliukumia esimerkiksi pastellivärikynillä työskennellessä.[/QUOTE]

:) täytyy kokeilla jotain.. kun haluan kuitenkin hitusen tasaisemman lopputuloksen
mulla on sellanen "sienikynä" mutta olen käyttänyt sitä lyijykynä piirrustuksissa (tietysti molemmista päistä hölmönä :D) eli sitä en uskalla kokeilla tuohon kun sopiva teroitin on hukassa..
mietin myös että voisinhan mä koittaa yhdistää vesivärejä tohon, riskinä vain on että viivat näkyvät selvemmin tai sitten vesiväri sotkee koko kuvan.. mutta kehittelen jotain.. kunhan saadaan lekuri hoidettua alta pois niin pääsen jatkamaan tuota projektia.
tää on kyllä taas tilanteita jossa askarteluhuone olis kiva, olohuoneen lattia on hitusen epäkäytännöllinen 3,5v pojan ja 6kk kissan kanssa :D