Kehtaanko kysyä appiukolta ja anopilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv33

Vieras
Miehellä pian 30v synttärit. Mies ei tarvitse varsinaisesti mitään, mutta me olemme yhdessä haaveilleet videokameran ostosta jo pitkään. Siis useamman vuoden. Ikinä vaan ei tahdo rahaa lohjeta juuri siihen.

Nyt sitten meinasin, että tahtoisin antaa sen synttärilahjaksi hänelle. Onko ensinnäkin tyhmä idea? Siis tyhmä, koska myös minä tietysti käyttäisin sitä.

Sitten mietin, että kehtaanko kysyä että tahtoisiko anoppi ja appiukko ottaa osaa siihen lahjaan, koska se kamera maksaa varmasti jotain 500 euroa (mies on sanonut että mitään ihan halpaa on turha ostaa).

Anoppi ja appiukko ei taatusti osaa ostaa mitään ja vaikka he ei normaalisti mitään mietikään lahjaksi aikuiselle miehelle niin meinasin, että kai sitä nyt omalle pojalle voi jotain 30v lahjaksi antaa. Varsinkin kun ei ole heillä rahasta kiinni.

Mutta kehtaanko soittaa, että tahtovatko ottaa haluamallaan summalla osaa kameran ostoon?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Siis sun ukkos sano että kallis lahja tai ei mitään??

Missähän kohtaa ap noin sano?Hänhän sanoi että mies ei halua mitään lahjaksi mutta he ovat kauan yhdessä haaveilleet videokamerasta, ja että halpaa ei kannata ostaa..Mikä on aivan totta..Mitä kohtaa et ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Siis sun ukkos sano että kallis lahja tai ei mitään??

No ei sanonut. :DD Mun mies sanoo aina, että ei mitään lahjoja. Mutta kun olemme tässä muutaman vuoden puhuneet tuosta videokameran ostosta niin mies aina sanoo minulle, että ei kannata ostaa mitään parinsadan euron halpaa kameraa vaan kunnollinen ostetaan sitten kun ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
varmasti edullisemmallakin saa. laita sä osa ja miehen vanhemmat osan,jos lämpenevät asialle. jos ovat läheisiä ni varmasti lämpenee.

No olettaisin, että jos vaan kehtaan kysyä niin kyllä osallistuvat.

Ja joo halvemmallakin saa kameran, toki tiedän. Mutta kun tiedän sen, että mitä mies siltä kameralta tahtoo niin on typerää ostaa joku 250-300 euroa maksava, jos se kerran ei ominaisuuksiltaan ole sitä mitä mies kameralta toivoo. Meillä on kallis järjestelmäkamera ihan valokuvaukseenkin käytössä. Senkin ostoa lykättiin muutama vuosi, että oli laittaa se tonni siihen kameraan. Ei kumpikaan haluttu mitään peruspokkaria.

No kehtaat hyvin kysyä. ja muotoilet asian vielä niin, että kun mies on siitä pitkään haaveillu... :) Mutta että kun ovat niin kalliita, että ostettasko yhdessä. Eivätköhän innostu :)

Kyllä mä ainakin kehtaisin kysyä, meillä on itseasiassa muutenkin tapana että aikuisille ostetaan yhteislahjoja jolloin saadaan ostettua sellaista kalliimpaa kivaa mikä muuten saattaisi jäädä vain haaveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Jos väleissä ootte niin mikäs ettei, voithan esittää niin että yhteissummalla saatte paremman kameran.

Niin ajattelin että jotenkin niin sen esitän ja sanon, että tietysti he osallistuvat millä summalla sitten tahtovatkin ja loppu on minun heiniäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä ideahan se on.:
No kehtaat hyvin kysyä. ja muotoilet asian vielä niin, että kun mies on siitä pitkään haaveillu... :) Mutta että kun ovat niin kalliita, että ostettasko yhdessä. Eivätköhän innostu :)

Uskoisin. Appiukko itse harrastaa sekä valokuvausta että videokuvausta ja on ehdottomasti siis aina sitä mieltä, että ei halpaa niissä jutuissa joten ymmärtää jutun pointin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
varmasti edullisemmallakin saa. laita sä osa ja miehen vanhemmat osan,jos lämpenevät asialle. jos ovat läheisiä ni varmasti lämpenee.

Ja joo halvemmallakin saa kameran, toki tiedän. Mutta kun tiedän sen, että mitä mies siltä kameralta tahtoo niin on typerää ostaa joku 250-300 euroa maksava, jos se kerran ei ominaisuuksiltaan ole sitä mitä mies kameralta toivoo. Meillä on kallis järjestelmäkamera ihan valokuvaukseenkin käytössä. Senkin ostoa lykättiin muutama vuosi, että oli laittaa se tonni siihen kameraan. Ei kumpikaan haluttu mitään peruspokkaria.

Joo ihan turha ostaa jotain rimpulaa joka jää sitten käyttämättä kun alkaa vaan ottamaan päähän kun ei ole sellainen mitä tarvitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
hobby hallissa just oli huomattavasti halvemmalla

Kameroita on huomattavasti halvemmalla siellä sun täällä. Mutta tiettyjä ominaisuuksia ei saa hobbarista eikä mistään 250 eurolla.

Ja sitäpaitsi - meille ei osteta enää ikinä mitään hobby hallista. He itse hoitivat homman kotiin hienosti aiheettomilla maksumuistutuksilla puolen vuoden ajan.

Itse en viitsisi pyytää, mutta johtuu ihan siitä että appivanhempani eivät yleensäkkään laita lahjoja aikuisille. Heilläkään tämä ei todellakaan ole rahasta kiinni, vaan periaatteesta.. Mutta itse tunnet appivanhempasi paremmin ja onhan kyse pyöreistä vuosista! :) Oletko ajatellut että voisit vaikka hobby hallista tilata ja maksaa erissä, niin ei tarvitsisi appivanhempien apua..?

Mikä ihme hobbyhall -vimma ihmisillä on? Onko kukaan tullut ajatelleeksi että jos saa tilattua hobby hallista, saa myös luottokortin / lainaa ja molemmat tavat ovat yleensä paljon edullisempi tapa maksaa erissä ja ei ole sidottu kapeaan valikoimaan.

Tottakai kehtaat kysyä.Sehän olis kiva ylläri miehelle kun sais jonkun sellasen lahjan josta on kauan haaveillut =)

Ja musta on kiva toi että appivanhemmat saisivat ottaa lahjaan osaa haluamallaan summalla eli et olisi vaatimassa jotain tiettyä rahasummaa.

Tuo on hyvä idea.

Hyvä idea, jos he ovat joka tapauksessa jotain hankkimassa. Itse en saanut omilta vanhemmiltani mitään eikä varmaan mieskään, aikuisille lahjan ostamisen kanssa on vähän niin ja näin eli en koe sitä mitenkään pakollisena. Tosin en pitänyt synttärijuhliakaan kuin kavereille.

Aika kallis lahja on myös eli jos vaikka heidän pitäisi osallistua 250 eurolla. Mutta voit aina tosiaan ehdottaa osallistumista ilman hintalappua.

Mieluummin noin, kuin että ostetaan jotain aivan kaameeta... Mun mies sai vanhemmiltaan 40v lahjaksi seinäkellon. Ja se kun ei sovi meidän kotiin ei sit millään. Ja se on vielä sellanen heiluripimpom-kello, mies inhoaa niitä kellonlyöntejä. Ei siis itse halua sellaista kelloa meidän seinille. Ja joka kerta kun käyvät meillä niin alkaa senpäivänen ihmettely, että mitä varten kello ei ole seinällä, tuossa noin on sen paikka...!? Tiedetään, olen kiittämätön hirviöminiä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:

Köh köh... Tonnin kuluttajaluokan digijärkkäritkin ovat kyllä aika rimpuloita rutkuja. IMHO.

Yhteistyössä