Kehtaanko nirputtaa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Rakas äitini ilmoitti mulle näin: "älä sitten ihmettele jos soittavat kotiinkuljetuksesta, tilasin sulle olohuoneeseen kunnon maton synttärilahjaksi". Nykyään olkkarissa on ollut sellainen 160x200 bambumatto, johon oon ollu tyytyväinen.
Tänään sit posti toi Hobbarin Via-maton olkkariin sekä käytävälle, jotka ei ihan ole mun makuun. Väri on ihan ok mut aavistuksen ehkä liian suuri (230cm pitkä) enkä koukeroisesta kuviostakaan pidä.
Haaveissani oli eräs tietty matto, joka on sen verran hintava että ajattelin hiljakseen säästellä sitä varten.
Nyt kuitenkin on nuo uudet matot, ja lattiaanhan ne on laitettava..kauhulla vaan odotan et miten saan uskottavan riemukkaan äänen aikaiseksi kun äiti soittaa ja kysyy mielipidettä.

Olen monesti sanonut että kiitollisena otan vastaan jos hän haluaa jotain hankkia, kunhan kysäisee mielipiteen ensin, ettei tule ns.hukkaostoksia. Mutta ei se usko :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
kato jos hobbarissa olis joku muu kiva matto ja vaiha.

huoliiko ne takas jos on avattu paketti ja matto leväytetty kertaalleen..? :o ja sitten olis edessä armoton parku siitä kun ei mikähän kelepaa.. :headwall: taidan nirputtaa itekseni (ja kuunnella ukonki narinat) ja laittaa matot kiltisti lattiaan. Onhan nuo sentään uuret.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Katsoin Hobbarin sivuilta tuon Via-maton, ja pakko sanoa etten kyllä tykännyt :x
Kuvio tosi voimakas ja korostuu vielä tuolla eripituisella nukalla. Ja polypropenia. AUh. Tulee eteisen matto mieleen :ashamed: Sorry.

ja meidän laminaattilattioilla on oikea lentävä matto :whistle:
muoks vielä ei se kuvio irl ole niin voimakas kuin niissä kuvissa, mut koukero kuin koukero..

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Murpattasin itekseni kun ei mieleinen oo.. mein mutsi hilaa tytöille vaatteita kirpparilta mitkä ei ihan oo miun makuun.. ( so 80's)

Meillä on varmaan sama äiti ;)
Viimeksi mainitsin (kun hän tykkää niitä kiertää) et jos löytyy sopivat, sen väriset ulkoiluhousut, edullisesti hän voisi ostaa kun varahousut on hyvä olla olemassa.
Joo osti siten 3 housut ja 2 pukua....

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Murpattasin itekseni kun ei mieleinen oo.. mein mutsi hilaa tytöille vaatteita kirpparilta mitkä ei ihan oo miun makuun.. ( so 80's)

Meillä on varmaan sama äiti ;)
Viimeksi mainitsin (kun hän tykkää niitä kiertää) et jos löytyy sopivat, sen väriset ulkoiluhousut, edullisesti hän voisi ostaa kun varahousut on hyvä olla olemassa.
Joo osti siten 3 housut ja 2 pukua....

meillä tekevät kans tätä, molemmat mummit. tästä en jaksa enää sanoa, kantavat tänne ja mä joko pidän lapsilla tai pakkaan suoraan varastoon. mun mutsi on erikoistunut hankkimaan vaatteita jotka on sopivia n.kolmen vuoden kuluttua ostohetkestä.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Mua ärsyttäisi aivan suunnatomasti :/

Täys peesi tälle!!! Jos mun äiti puuttuis tollai mun asioihin niin katkaisisin varmaan välit vähäksi aikaa kokonaan että uskois!

matostahan tässä on sentään vain kyse :) ja hyväähän se tarkoittaa, vaikka luuleekin et mun kodin täytyy olla samallai sisustettu kuin hänen kotinsa :D

No tietyllä tapaahan voit olla onnellinen kun ylipäätään on äiti (kaikillahan ei ole enää :'( ), ja vielä sellainen joka haluaa auttaa, näin sivuraiteena. Mutta silloin kun mun äiti eli, niin mä sanoin kyllä suoraan jos en tykännyt jostain, ja äiti olis tuossa tilanteessa kyllä joutunut palauttamaan maton ja hankkimaan joko toisen, tai säästämään sen rahan yhdessä mun kanssa siihen että olis saanut sen unelmamaton. Puhuin aina suoraan äitini kanssa (silläkin uhalla että olis loukkaantunut), ja uskon että hänkin oli tyytyväinen että sitten sain lahjaksi jotakin mitä oikeasti halusin.

Toi on kyllä rasittaava. Munkin mutsi ostelee jatkuvasti meille tavaraa. Onhan meillä suht samanlainen maku, mut tila on rajallinen.... Kippoa, kuppia ja maljakkoa putoo päälle, kun kaapinoven avaa. Ei niitä esilläkään voi kaikkee pitää. (mutsin mielestä kai pitäis)

Kyllä hobbariin saa maton palauttaa avattuna ja lattialle testattuna. Eri asia sit miten paljon se lahjan antajaa loukkaa. Vaik kyllä ne äiditkin puhetta ymmärtää. :)

tässä nimenomaan on kyse lähinnä siitä kun asiasta on puhuttu nyt viisi vuotta minkä olen omillani asunut :whistle: oon sanonu hyvin suoraan että meidän makuasiat kohtaa hyvin harvoin, mutta kun ei mene jakeluun. :headwall: viime jouluna jopa kysäisi että minkä väriset lakanat haluan (tapaa antaa liinavaatteita,pyyhkeitä, ym tarpeellista joululahjoina) ja sanoinkin värin (musta),mut paketista tulikin persikanväriset hörsötykset.. :laugh: ei tiiä itkeäkö vai nauraa, mutta kuten mariawm sanoi, pitänee olla onnellinen äidistä itsestään ja siitä että hän rakastaa niinkin paljon että haluaa päättää millaisilla alustoilla tallustellaan.

Yhteistyössä