"Kehtaisitko" laittaa lapsellesi nimeksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
..nimen, joka eroaa siskosi/veljesi/miehen siskon/veljen vauvan nimestä vain yhdellä kirjaimella?

Tyyliin Miina ja Niina. Ei siis nuo nimet ollenkaan, mutta etukirjain siis olisi vain eri niissä nimissä..

Tänään kastettiin lasten serkkutyttö ja nimeksi tuli sellainen, että jos laitettaisiin omalle tulevalle (parin viikon päästä ehkä syntyväle tytölle) se nimi, mitä on suunniteltu, niin eroa olisi vain se etukirjain.

Toisella nimi alkaisi tuolla M-kirjaimella ja toisella N-kirjaimella. Eli hyvin samankuuloiset nimet sitten olisi.

Pitää varmaan miettiä jotakin toista vaihtoehtoa, vaikka tuo nimi, mitä on aateltu, on ollu haaveissa jo parikin vuotta..

Juu....esim. Meea ja Neea, ei ne oo mun mielestä yhtään liian samanlaiset serkuksilla.

Annatte sen nimen, josta ootte haaveilleet :). Mekin annettiin, ja tytön serkku on samanniminen kuin meidän tyttö :xmas:

Voisin hyvinkin laittaa, kun kysymys on kuitenkin ihan eri nimestä. Tuskin tulee ongelmia, paitsi jos lapset joskus leikkii keskenään ja pitää huutaa vaikka Neeaa ja Sitten ei tiedetä ai että Neea vai Meea :D mutta siis kyllä antaisin.

Minä en henk.koht. laittaisi niin samanlaista, ellei sitten kyseessä tunnu olevan aivan todella ainoa mahdollinen nimi.

Tuntuisi, että olisin "matkinut" nimen, jotenkin nolottaisi ja tulisi vähän mielikuvitusköyhän ihmisen mielikuva enkä hirveästi pidä sellaisista, joten en itsekään haluaisi toimia niin. Tältä tuntuisi siis minusta itsestäni ja se riittää siihen, että valitsisin toisen nimen. Sitähän ei tiedä, jos vaikka lähipiiri olisi jopa imarreltu, kun olette valinnut niin samankaltaisen nimen :)

me saatiin miehen veljen emännän kans pojat ihan lähekkäin, mutta heidän kastajaiset oli ensin. Meilläkin oli nimi päätetty valmiiksi eikä sitä haluttu muuttaa. Meiän pojille tuli sattumalta hyvin samankaltaiset nimet. Muuten ei oo ollu kellään mielipahaa siitä, mut yks miehen täti moitti että miksi te laitoitte niin samanlaiset nimet kun menee aina sekaisin. :D Eli vastaus on, kehtaisin.

Mikäs siinä, laittaa sen nimen, mikä on kaunis ja itseä miellyttää :--) Kai kaimoja maailmaan joka tapauksessa mahtuu, samapa se onko ventovieras vai serkku..

Olen joskus miettinyt, mitä varten äitini nimesi isosiskoni samannimiseksi, kuin yksi äidin siskoista on.. En itse laittaisi samaa nimeä lapselle, kuin omalla siskollani on :--D Muistaakseni joskus kysyinkin äidiltä, miksi sama nimi, äiti taisi vastata jtn, että pikkusisko oli hänelle nuorempana hyvin rakas ja tärkeä, ja halusi omalle esikoiselle saman nimen tai jtn.

Yhteistyössä