Keikkatyö ja päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on tällainen tilanne, että mulle on tarjottu keikkatyötä, satunnaisia työpäiviä sillon tällöin, nyt mietin kannattaako mun edes harkita keikkatytötä, mulla on 2 lasta jotka menis päiväkotiin, miten kävis kotihoidontuen jos teen sillon tällöin työvuoroja? entäs kun hoitopaikkaan yleensä pitää ilmoittaa etukäteen hoitopäivistä ja näistä keikoista saan tietää vasta noin päivä kaks ennen? Lähinnä mietin sitä, onko tämä taloudellisesti kannattavaa? jäiskö mulla vähemmän käteen kun tätä kotihoidontukea jota nyt tällä hetkellä saan. Onko kellään kokemusta keikkatyöstä?

Kotihoidontukea et saa jos lapsilla on hoitopaikka enemmän kuin 5pv/kk (toi 5pv oli joku "väliaikainen tms hoito"), ja oman kokemuksen mukaan hoitopaikkaa et todnäk saa päivän tai kehden varoituksella muuta kuin hyvällä säkällä, meillä päin ainakin hoitopäivät on ilmoitettava kuukaudeksi eteenpäin ja viikkoa ennen kys kuukauden alkua.... Mutta varmimmat vastaukset saat kunnalta päivähoitovastaavalta

Siihen on olemassa "porsaanreikä", eli juurikin tuo että jos lapsi on tässä väliaikaisessa (vai mikäsenniminytoli?) hoidossa max 5pv/kk on silti oikeutettu kodinhoitotukeen. Päivähoidosta vastaava hlö tietää varmasti kertoa oikeat termit, ja kyllä, mulla on ollut lapsi juurikin tällä kys hoitomuodolla hoidossa 1pv/vko ja silti olen saanut kodinhoitotukea

Jep, se on KOTIHOIDONTUKI eikä kodinhoitotuki.

Mun tietääkseni tuollaista ei ainakaan meidän kunnassa ole. Jos lapsella on säännöllinen hoitopaikka niin ei saa KHT:ea.

[QUOTE="Jep";25675270]Siihen on olemassa "porsaanreikä", eli juurikin tuo että jos lapsi on tässä väliaikaisessa (vai mikäsenniminytoli?) hoidossa max 5pv/kk on silti oikeutettu kodinhoitotukeen. Päivähoidosta vastaava hlö tietää varmasti kertoa oikeat termit, ja kyllä, mulla on ollut lapsi juurikin tällä kys hoitomuodolla hoidossa 1pv/vko ja silti olen saanut kodinhoitotukea[/QUOTE]

ja hoidossa käynnin syy on lastensuojelun tukitoimi. Silloin saa 2pv viikossa max 6h pv.