Keinoja välttää viinapiru huomenna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päihdepää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päihdepää

Vieras
antakaa vinkkejä. Olen siis alottanut alkoholi-tauon, ja huominen vähän jännittää miten pysyä erossa kaljasta ja alkon pulloista..
Ensin yritän siivota, sitten haen herkkuja kaupasta ison satsin (suolasta ja makeeta), sit vois kirjastostakin jotain lainata, jos heti la-aamuna menis kirjastoon.. ensin kävis metsässä kävelyllä tms..

Muita vinkkejä selvitä selvänä vklopusta?

Käyt illemmalal kunnon lenkillä, vaikka ajatus tuntuisi täysin vastenmieliseltä. Teet sen rivakkaan tahtiin. Sitten himaan, suihkuun, otat ison lasin vettä.

Lainaa kirjastosta neuletyöohjeita, jos niitä tykkäät tehdä... Tai virkkuuohjeita. Vuokraa filmi, napostele herkkuja sen kanssa myöhemmin. Lue kirjaa ja aloita nettipäiväkirjan pito vitutuksen hallintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoja:
teet jotain tosi hyvää ruokaa, käyt vuokraamassa elokuvan, soitat ystäville. Kyllähän sitä nyt tekevälle ideoita löytyy yhdeksi viikonlopuksi.

Joo, näin ajattelin tehdä. Olen todella ylpee itsestäni kun olen nyt ollut ilmn alkoholia jo 11 päivää, eli en halua nyt pilata hyvää alkua sortumalla huomenna.
Eniten pelottaa se ettei lapsi ole kotona, sillon aina ensimmäienä haen lastin juomista.
Huomenna en sitä tee, perkle, haen lastin herkkuja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Käyt illemmalal kunnon lenkillä, vaikka ajatus tuntuisi täysin vastenmieliseltä. Teet sen rivakkaan tahtiin. Sitten himaan, suihkuun, otat ison lasin vettä.

Lainaa kirjastosta neuletyöohjeita, jos niitä tykkäät tehdä... Tai virkkuuohjeita. Vuokraa filmi, napostele herkkuja sen kanssa myöhemmin. Lue kirjaa ja aloita nettipäiväkirjan pito vitutuksen hallintaan.

Käsitöistä en pidä, mutta vaihdan sen piirtämiseen.
Ja muut ohjeet oli hyviä, aion noudattaa. Ulkoilu olis tärkeää. Kiitos vinkeistä, jospa alottas ton päiväkirjankin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Älä osta viinaa, voiko se sen yksinkertaisemmaksi enää mennä? :o

Lakkaa uskomasta jumalaan, voiko sen yksinkertaisemmin asian hoitaa? :| Tällä siis tarkoitan, että sinusta helpolta tuntuvat asiat eivät välttämättä ole toiselle niin yksinkertaisia kuin voisi tuntua. Ei todellakaan :|

RouvaParkulalla oli hyvä vastaus. Tee jotain mieluista, ja huolehdi siitä että on koko ajan jotain tekemistä. Tai aloita vaikka joku suht pitkä siivousoperaatio jota ei voi jättää kesken, siivoa vaikka keittiön kaapit ja vaatekaapit :). Jos mahdollista, niin kutsu joku kaveri (jolla ei ole aikomusta juoda) kylään ja kerro hänelle tilanne, tehkää jotain kivaa yhdessä ilman viinaa.

Älä osta viinaa, voiko se sen yksinkertaisemmaksi enää mennä? :o

Lakkaa uskomasta jumalaan, voiko sen yksinkertaisemmin asian hoitaa? :|

En lakkaa, koska se ei ole mitenkään ongelma, kuten viinan litkiminen on.

Lue ylempää. En tapella halua (enkä oikeasti halua sinun lakkaavan uskomasta)

Ja kyllä mä sinänsä tiedän, ettei riippuvaisuudet ole hauskoja. Vaatii tavatonta ponnistusta illalla olla avaamatta tietokonetta, kun pitäisi mennä nukkumaan. Siihenkin se neuvo on vaan, että ei avaa sitä konetta.

Älkää sitten alkako tappelemaan mun takiani. Oma on ongelmani. Kiitos kuitenkin oivista vinkeistä, aion myös noudattaa niitä.
Kyllä tää tästä, tulen myös palstailemaan huomenna ja sanon ylpeänä "mitä lasissa"-ketjussa, että juon vettä/kahvia tai limsaa. =)

mitä jos ottaisit sellaisen asenteen, että tämä on sinun elämäsi, sinä viet eikä viina. liikuntaa suosittelen: kunnon hikitreeni ja sauna, ni olet petiin valmis nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja päihdepää:
Älkää sitten alkako tappelemaan mun takiani. Oma on ongelmani. Kiitos kuitenkin oivista vinkeistä, aion myös noudattaa niitä.
Kyllä tää tästä, tulen myös palstailemaan huomenna ja sanon ylpeänä "mitä lasissa"-ketjussa, että juon vettä/kahvia tai limsaa. =)

Ei, ei tapella. Mie pidän peukut ylhäällä ja huomenna kasassa loistetaan :D
Jos sinulla on kylpysuolaa niin muista helliä jalkoja lenkin jälkeen. Mie tykkään ainakin itse siitä ja luen kirjaa samalla. Muista lainata kirjastosta jotain sellaista minkä tiedät varmasti kiinnostavaksi ja innostavaksi. Jos sinuun iskee dekkarit, ota sellainen, jos kauhu, nappaa sellainen, fantasia... TAi otat kaikkea muutaman kappaleen, niin voit vaihtaa kirjan mikäli kyllästyttää :D

Minä muuten lähden kohta kirjastoon. Nyt se lukukärpänen iski!

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoja:
teet jotain tosi hyvää ruokaa, käyt vuokraamassa elokuvan, soitat ystäville. Kyllähän sitä nyt tekevälle ideoita löytyy yhdeksi viikonlopuksi.

Joo, näin ajattelin tehdä. Olen todella ylpee itsestäni kun olen nyt ollut ilmn alkoholia jo 11 päivää, eli en halua nyt pilata hyvää alkua sortumalla huomenna.
Eniten pelottaa se ettei lapsi ole kotona, sillon aina ensimmäienä haen lastin juomista.
Huomenna en sitä tee, perkle, haen lastin herkkuja. =)

Kaikkein eniten auttaisi varmaan, jos pystyisit puhumaan jonkun kanssa ongelmasi tuomista suruista ja nyt niistä iloista, joita koet, kun pystyt olemaan erossa viinasta. Mutta yritä löytää elämääsi jokin muu rentoutus (?)tapa kuin tuo viina. Tsemppiä sinulle jatkoon!

Hei!
Olisiko sinulla lähipiirissä jotain semmoista henkilöä, jonka kanssa voisit viettää aikaa ilman, että alkoholilla olisi osuutta asiaan? Yleensäkin seurassa saa ajan kulumaan nopeammin ja toisen seura saa tsemppaamaan =) Onnea ja voimia koitokseen :hug:

Ei, ei tapella. Mie pidän peukut ylhäällä ja huomenna kasassa loistetaan :D
Jos sinulla on kylpysuolaa niin muista helliä jalkoja lenkin jälkeen. Mie tykkään ainakin itse siitä ja luen kirjaa samalla. Muista lainata kirjastosta jotain sellaista minkä tiedät varmasti kiinnostavaksi ja innostavaksi. Jos sinuun iskee dekkarit, ota sellainen, jos kauhu, nappaa sellainen, fantasia... TAi otat kaikkea muutaman kappaleen, niin voit vaihtaa kirjan mikäli kyllästyttää :D

Minä muuten lähden kohta kirjastoon. Nyt se lukukärpänen iski!

Näin teen!! Vaikkei kylpysuolaa olekaan. Heittäydyn makuulle, laitan käden karkkipussiin ja toisella pitelen kirjaa ja menen muihin maailmoihin. =)
Ja näemme huomenna siin ketjussa, olen siellä omalla nikillä. YLPEENÄ! :)

antakaa vinkkejä. Olen siis alottanut alkoholi-tauon, ja huominen vähän jännittää miten pysyä erossa kaljasta ja alkon pulloista..
Ensin yritän siivota, sitten haen herkkuja kaupasta ison satsin (suolasta ja makeeta), sit vois kirjastostakin jotain lainata, jos heti la-aamuna menis kirjastoon.. ensin kävis metsässä kävelyllä tms..

sulla on siis alkoholi ongelma. kannattaisko hakee apua ongelmaan vaikka aa:sta tai mielenterveystoimistosta?

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:

sulla on siis alkoholi ongelma. kannattaisko hakee apua ongelmaan vaikka aa:sta tai mielenterveystoimistosta?

Aina ne eivät kuule auta! Joskus autta ihan vertaistuki ja toisten ihmisten tsemppaaminen paremmin kuin jotkin aa:t ja mielenterveystoimistot!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:n takia vihainen:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:

Aina ne eivät kuule auta! Joskus autta ihan vertaistuki ja toisten ihmisten tsemppaaminen paremmin kuin jotkin aa:t ja mielenterveystoimistot!

se oli ehdotus, mut tuskin niistä haittaakaan on.

Yhteistyössä