Keittiö-ketjua (kuvia, ideoita, vinkkejä ym)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nassukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nassukka

Vieras
Ollaan aloittamassa oman kodin rakentamista ja nyt olis kaikki hyvät ideat, vinkit ja neuvot keittiön suhteen tarpeen :) Miten kaikki kodinkoneet kannattaa sijoittaa, minkä kokoinen keittiö on hyvä isollekkin perheelle? Paljonko kaappeja?

Olis lisäksi tosi kiva nähdä kuvia erilaisista keittiöistä, mielellään toimivista sellaisista :)

Kaikki risut ja ruusut omista keittiöistänne olis tervetulleita!!

mua harmittaa et ei laitettu astianpesukonetta ylemmäs, nyt se on normisti lattiatasolla ja ärsyttävää kyykkimistä se tyhjentäminen ja täyttäminen.... eli sen muuttaisin...

paljon tasotilaa, laskutilaa jääkaapin viereen niin on helppo purkaa ostoskassit, liesi ja vesipiste lähekkäin ja hmmm, olisko muuta... :D

Mun keittiöni on kaikkea muuta kuin toimiva, mutta olen sitä vähän parannellut täysremonttia odotellessa. Riittävästi tasoa hellan ympärille. Kaapistot siten, että ruokaa laittaessa kaikki on mahdollisimman hyvin käden ulottuvilla. Tavarat, jotka ovat jossain yläkaapissa, jäävät usein käyttämättä. Kaapistoissa kiinnittäisin huomiota toimivuuteen. Olen nähnyt keittiön kaappeja, joissa hyllyn voi vetää kaapista ulos. Sellaiset olisi kivat, koska ei tarvitsisi takimmaisten tavaroiden vuoksi tyhjentää edessä olevia pois tieltä. Mulla on keittiössä yksi alakaappi ja yksi yläkaappi sillä tavalla nurkassa, että käsi ei ylety kaapin perälle. Alakaappiin pitäisi suurinpiirtein ryömiä sisään saadakseen takimmaisena olevat tavarat sieltä ulos. Tosi huono systeemi siis.

Pakastimen ja jääkaapin lisäksi haluaisin keittiööni viileäkaapin. Rakastan säilömistä ja olisi mukavaa, jos voisi loppukesästä tehdä enemmänkin erilaisia etikkasäilykkeitä, hilloja, marmeladeja yms. Nyt pitää tehdä vain sen verran, mitä jääkaappiin kohtuudella mahtuu.

[QUOTE="Pai";24208745]Ei ollenkaan alakaappeja vaan pelkästään laatikostoja. Nurkkaan kattilakaruselli ja paljon paljon laskutilaa = ) ![/QUOTE]

Meillä on. Yläkaappeja meil ei ole ollenkaan. Kaikki alakaapit + kaksi korkeaa kaappia ovat kaikki kokonaan ulosvedettäviä. Nurkassa karuselli. Työtilaa n. 6m. Sillä kyllä kaksi vesipistettä. Lisäksi uusi ja liesi ovat erikseen.

Kierrätys, toivottavasti kierrätettä. Eli riittävän iso roskiskaappi, jossa on omat lootat paperille, lasille, metallille, kompostille, ja ihan sekajätteelle.

[QUOTE="Riisipuuro";24208782]Meillä on. Yläkaappeja meil ei ole ollenkaan. Kaikki alakaapit + kaksi korkeaa kaappia ovat kaikki kokonaan ulosvedettäviä. Nurkassa karuselli. Työtilaa n. 6m. Sillä kyllä kaksi vesipistettä. Lisäksi uusi ja liesi ovat erikseen.

Kierrätys, toivottavasti kierrätettä. Eli riittävän iso roskiskaappi, jossa on omat lootat paperille, lasille, metallille, kompostille, ja ihan sekajätteelle.[/QUOTE]
Hyvä pointti tuo roskiskaappi.

Mä tykkäsin kun meille tuli alakaappien tilalle pelkästään laatikostoja. Isoja / syviä laatikkoja, joissa oli helppo säilyttää mm. ruokalautasia. Meille vaan sopi, että nekin on laatikoissa. Mutta, se keittiö jäi vanhaan asuntoon... sitä uutta keittiöremonttia odetellessa.

Yhteistyössä