KEITTIÖNOITA!!! Ja muutkin ruoka-asioista kiinnostuneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mais ku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mais ku

Jäsen
04.09.2006
201
0
16
Olen huomannut, että täältä saa niin näppärästi vinkkejä...
Nyt olis tarvetta helpolle, mutta ennenkaikkea hyvälle ruualle isolle porukalle. Tarkoitus juhlia lapseni 10-vuotispäiviä, mun valmistujaisia ja samalla vielä tutustutaan "uuteen" kauan kadoksissa olleeseen sukulaiseen. Ajankohta on aatonaatto :ashamed: joten simppeliä pitäis olla....
Ruokailijoita on n. 10 aikuista ja kaksi lasta. Rento tunnelma pääasia, ei mitään liiallista "braissailua" ruuan suhteen, koska joudun vierasmäärän takia jo turvautumaan kertakäyttöastioihin.
Yksi selkeä, edullinen pääruoka ja salaatti mulla suunnitelmissa.
Jälkiruuaksi päätin jo tehdä Köyhissä Ritareissa jälkiruoka kilpailun voittanutta piparkakku-halvajäädykettä.
Laittakaa vinkkejä! Kiitos kaikille etukäteen!

broiskun pikkukoipia, nakkeja, lihapullia, pikkukinkkua,pasteijoita (esim pirkan raakapakasteita) karjalanpiirakoita, erilaisia salaatteja, juomana kotikalja, maito, vesi. jälkkärinä pipareita, torttuja, glögiä. tai vaikka jädeä jossa murskattua piparia seassa
tai vaikka pikkupitsoja, joita voi tehdä etukäteen ja sit jokainen saa lämmäyttää mikrossa (noutopöytä tyyliin, meillä oli kerran tuommosia ja niitä meni paljon, oli sit muutakin tarjottavaa)

Laatikkoruuat isolle porukalle on aina hyvä vaihtoehto. Lasagne tai kiusaus. Salaatti vois tietenkin olla noutopöytämaisesti jotta jokainen vois siitä koota omansa. Lisänä patonkia. Jos tarjottee alkoholia niin lasagnen kanssa kävis hyvin punkku. (en tarkoita mitään kännejä vaan ruokajuomana) Lapsetkin yleisesti lasagnesta pitävät.

nahcoja uunipellille -->päälle broilerin suikaletta/jauhelihaa, sipulia, salsaa ja juustokastiketta sekä reilusti juustoraastetta.
Syödään salaatin kera (patongin)NAM!

Yhteistyössä