Keksikää äkkiä jotain iltapalaa meille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lauantaisin lapset syövät saunan jälkeen sipsejä ja juovat saunalimua. Itselleni varasin vähän herkkujuustoja, vesikeksejä ja pikkuruisen punaviinipullon (max. 2 lasia).

Muuten vois tehdä suolaista, täytettyä pannaria tai lettuja tai piirakan.

jos jaksat ni tee piirakka tai pitsa..

toastit on kans hyviä, lämpöset leivät, täytetyt patongit, tehkää itse hamppareita tai hot dogeja..

me syödään vaan leipää,jugua ja sit noi isommat lapset saa karkkia ja sipsiä...

Ääh, ei kerennyt mies kauppaan! Asutaan maalla ja täällä menee kaikki kaupat kiinni klo 18 lauantaisin. Ei abc:täkään! No, taidan leipasta tuoreet porkkana sämpylät. Ärrältä saa onneksi namia :)

Mä teen sovelletun mezen. Just raastoin pienen määrän kaalia ja porkkanaa, sekoitin joukkoon tilan oliviöljyä, valkopippuria, suolaa ja valkoviinietikkaa. Sekaan silputtuna pari lohkoa appelsiinia. Toiseen salaatintapaiseen laitoin loput appelsiinista, silputtua punasipulia, niin ikään valkopippuria, suolaa ja oliviiöljyä. Kohta laitan oliiveja marinadiin, jossa on paljon valkosipulia ja sitruunaa. Mulla on myös kikherneitä, jotka varmaan sekoitan tahnaan, missä on tomaattipyrettä, valkosipulia, mustapippuria ja oliivöljyä. Jauhelihasta teen mureketaikinan, johon laitan sekaan kanelia, kardemummaa, minttua, mustapippuria, valkosipulia ja suolaa. Mureketaikinasta paistan sitten jotain pötkylöitä. Lisäksi teen vielä yhden pikkusalaatin, johon tulee kurkkua, tomaattia, sitruunaa ja sipulia. Kuullostaa ehkä työläältä, mutta ei sitä kuitenkaan ole. Kypsentää ei tarvitse muuta kuin ne lihapötkylät, muut maustuu jääkaapissa odotellessa.

Meillä usein lauantaisin saunan jälkeen herkutellaan pannarilla. Pannari uuniin, kun mennään saunaan, jäähdyttelytauolla pois uunista, ja saunan jälkeen mukavasti jo vähän jäähtynyt pannari on valmis syötäväksi.

Minä tein äsken elämäni ensimmäisen creme bruleen. Siinä on meillä vähän erikoinen iltapala:D, saa nimittäin odotella vielä muutaman tunnin jääkaapissa.
Mutta jotkut itse leivotut sämpylät vois olla myös kiva, jos vielä taikinaan lisää jotain sopivaa extraa mitä kaapista lötyy.
Oon vähän pihalla mitä tosta keittiksen sekoituksesta syntyy:D. En ole koskaan syönyt. Olis kiva hypätä tänään keittiksen iltapalapöytään maistamaan:)

[QUOTE="Kenguru";23071988]Minä tein äsken elämäni ensimmäisen creme bruleen. Siinä on meillä vähän erikoinen iltapala:D, saa nimittäin odotella vielä muutaman tunnin jääkaapissa.
Mutta jotkut itse leivotut sämpylät vois olla myös kiva, jos vielä taikinaan lisää jotain sopivaa extraa mitä kaapista lötyy.
Oon vähän pihalla mitä tosta keittiksen sekoituksesta syntyy:D. En ole koskaan syönyt. Olis kiva hypätä tänään keittiksen iltapalapöytään maistamaan:)[/QUOTE]

Niistä syntyy meze. Joka on sama juttu kuin espanjalaisten tapas tai italialaisten antipasto. Erilaisia pikkusyötäviä.

Yhteistyössä