Keksikää mitä töitä voisin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on vakipaikka, josta olen vuorotteluvapaalla. Raha tekee kuitenkin nyt tiukempaa kuin laskeskeltiin.

Keikkatyöt on hankalia, kun lapsi on eskarissa, eli mulla on aikaa 4 h päivässä.

Olen lastenhoitaja, että en oikein saa viikonlopuille tai ulkoilemaan keikkaa kun mies olisi kotona.

Mitä ehdotatte?

Ja kettuilua en kaipaa, itse vuorotteluvapaan otin kun halusin olla lapsen eskarivuoden kotona. Mutta pieni lisätienesti olisi poikaa.

Mulla on vakipaikka, josta olen vuorotteluvapaalla. Raha tekee kuitenkin nyt tiukempaa kuin laskeskeltiin.

Keikkatyöt on hankalia, kun lapsi on eskarissa, eli mulla on aikaa 4 h päivässä.

Olen lastenhoitaja, että en oikein saa viikonlopuille tai ulkoilemaan keikkaa kun mies olisi kotona.

Mitä ehdotatte?

Ja kettuilua en kaipaa, itse vuorotteluvapaan otin kun halusin olla lapsen eskarivuoden kotona. Mutta pieni lisätienesti olisi poikaa.

Siis keikkaa viikonlopuille tai illoille keikkaa, puhelin tykkäs ulkoilusta :)

Kuukausi jouluun. Keräät erilaisia käpyjä ja kuivatat ne. Maalaat kulta- ja hopeamaalissa. Lisäät niihin narut ja pakkaat pusseihin. Laitat eBayhyn myyntiin aitona luomukoristeena. Otat rahat vastaan Paypaliin. Postitat tuotteet. Erityisesti Japanilaiset voisivat innostua.

Kuukausi jouluun. Keräät erilaisia käpyjä ja kuivatat ne. Maalaat kulta- ja hopeamaalissa. Lisäät niihin narut ja pakkaat pusseihin. Laitat eBayhyn myyntiin aitona luomukoristeena. Otat rahat vastaan Paypaliin. Postitat tuotteet. Erityisesti Japanilaiset voisivat innostua.
Tutkailin huvikseni ideaasi. Kiinalainen myyjä myy 9kpl männyn käpyjä valkoisella (lumiefekti) maalilla ja narunpätkällä hintaan 1,76€ (sisältää postikulut). Ei taida paljon suomalainen myyjä pystyä kilpailemaan kiinalaisten kanssa, kun eihän suomalainen saa edes postikuluja katettua tuolla rahalla, puhumattakaan mistään maaleista ja naruistakin vielä.

Eikä siis ollut nyt tarkoitus vittuilla ideallesi. Sehän kuulosti ihan hyvältä idealta. Kunhan innostuin pohtimaan näitä kiinalaisia kilpailijoitamme. Ja tietystikin joku voisi käpyjä kalliimmallakin ostaa, että eihän sitä tiedä vaikka joku suomalainen ansaitsisi miljoonia käpyjä myymällä. :D Maailma on niin outo paikka.

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
On se outo paikka. Tarkemmin kun asiaa ajattelee, voisi vientisäädökset tulla vastaan, sillä noissa kävyissä voi majailla ties millaisia ötököitä. Jenkeissä jotkut opiskelijat tekivät miljoonatulot sillä, että keräsi kiviä, pesi ne ja paketoivat niitä. Jenkit ostivat niitä takan reunuksille ja vaikka mihin. Sitten kun boomi meni ohi, myivät he hauta-arkkuja niille kiville ja tekivät taas hienot voitot :)

Eikös tupperilla tarvi olla omat kipot esittelijällä? Kalliiksi tulee alkuun :)

Jos ei systeemit kovasti muuttuneet ole, niin ei. Sähän saat sen esittelykassin "ilmaiseksi" ja "maksat" sen sitten esittelyillä takaisin. Toisin sanoen, et aluksi tienaa mitään, ennen kun olet myynyt sen kassin hinnan verran. Mutta muutenhan tuo on "oiva vaihtoehto" kiertää tuo työkielto... Eli noita harvemmin (harrastuksena tehtynä) lasketaan työksi.

Jos ei systeemit kovasti muuttuneet ole, niin ei. Sähän saat sen esittelykassin "ilmaiseksi" ja "maksat" sen sitten esittelyillä takaisin. Toisin sanoen, et aluksi tienaa mitään, ennen kun olet myynyt sen kassin hinnan verran. Mutta muutenhan tuo on "oiva vaihtoehto" kiertää tuo työkielto... Eli noita harvemmin (harrastuksena tehtynä) lasketaan työksi.

Täytyy selvitellä. Mutta en aio tehdä syksyllä kun taas palaan omiin töihin. Että en tiedä paljonko tällä ehtisi tienata...

Yhteistyössä