Keksikääs mulle perennoja, jotka on nättejä vielä kukittuaankin

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Tai siis ei tarttee keksiä, mut kertokaa nimiä. :D

Raivasin perennapenkin lähes tyhjäksi, kun kaikki oli niin rumia kukkimisensa jälkeen. Tykkään pionista, kuunliljasta ja noi iiriksetkin menee, kun niistä jää kukkimisen jälkeenkin nätit lehdet. Mun penkissä on myös malvaa (kukkii yhä, mut sit sekin lähtee. Muuttuu keltaiseksi), ritarinkannusta (vai mikä se oli. Se ei ole mun mieleen) ja kolmea muuta, joiden nimiä en kuuna päivänä muista, mutta nekin on liian tommosia ruohovartisen näköisiä.

Joo perennat on ruohovartisia, mut siis pointti on, et mitä muita kivoja, mieluusti aurinkoa sietäviä perennoja ois, jotka ois enemmän kuten tuo pioni, kuunlilja ja iiris (eli joista jää nätit lehdet vielä kukkimisen jälkeen)? :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä rakastan kaikenlaisia liljoja! mitä isompi kukka sitä parempi. ja kyllä nuo ainaki mummilla näyttää hyvältä kukinnan jälkeenki :)

Mut saako niistä tommosia tuuheita? :snotty: tai siis voisinko mä saada niistä tuuheita. :D

Tahtoisin, et ne ois enemmän, kuten nuo tuuheat perennat, ei tommosia ruohonkorren näköisiä. Harvaksellaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siperianunikko, ja mä tykkään niistä siemenkodistakin että ovat kauniita.
Lehtosalvia
Vuorenkilpi

Piti kuuklettaa, miltä näyttävät. :D

Noista vuorenkilpi ois eniten mun makuun (tosin se on kukkivana ..öö... ei mun makuun :D mut ne lehdet on jees). Mutta se leviää ihan liian innokkaasti mun karsintainnokkuuteen nähden. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Lehtosalvia
Vuorenkilpi

Noista vuorenkilpi ois eniten mun makuun (tosin se on kukkivana ..öö... ei mun makuun :D mut ne lehdet on jees). Mutta se leviää ihan liian innokkaasti mun karsintainnokkuuteen nähden. :snotty:

No ei se mulla ainakaan leviä millään, ku yritän sitä oikein levittää.
(mä en vissiin taas oikein osaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Lehtosalvia
Vuorenkilpi

No ei se mulla ainakaan leviä millään, ku yritän sitä oikein levittää.
(mä en vissiin taas oikein osaa)

Mä sitä itse asiassa tästä hävitin, kun tähän muutettiin. Sitä on täällä vähän joka pihassa ja jokaisella sama ongelma: se tosiaan leviää... :xmas:

Yhteistyössä