Kela iskee jälleen, vol 375

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08ja09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti08ja09

Vieras
Pakko tulla purkamaan, ketuttaa sen verran...

Eli meillä mies saa työmarkkinatukea, minä olen saanut viime kuuhun asti lastenhoidontukea, joka nyt loppui, koska alkoi äitiyspväraha. Mies laittoi hakemuksen siten, että meikän tulot muuttuneet, juuri soitin ja kysyin kuinka kauan käsittely kestää. No, vastaus oli n. KUUKAUSI!!!!!! Jestas, kun kyse on pelkästään Kelan omista tuista, niin ihme juttu etteivät voi tehdä päätöstä tuo nopeammin?! Ja kun mun vanhempainpvärahat tulee vasta kuun lopussa, miehen työmarkkinatuki olisi pitänyt tulla keskiviikkona, niin kiva nyt kitkuttaa siihen Kelan päätökseen asti...

Parasta oli kyllä silloin, kun muutin paikkakunnalle jossa kuntalisä, sain kirjeen Kelalta että olemme saaneet tiedon että olette muuttaneet paikkakunnalle X, voitteko ilmoittaa että olette varmasti muuttaneet niin voimme käsitellä asian. Ja heille tieto siis tullut jo väestörekisteristä. Sarjassamme paperintuhlausta...:D

Työmarkkinatukihakemuksen saa laittaa vaan tiettynä päivänä eteenpäin, muuten olisikin sen aiemmin laittanut. Ja eniten ärsyttää kun soittaa niihin palvelunumeroihin, niin saa tosi tylyä palvelua...:/

Tuo äitiyslomalle jääntisi oli tiedossa kuukausia ennen. Ei varmaankaan ole Kelan vika, jos te itse ette vie hakemustanne ajoissa. Mun mielestä kuukausi on varsin kohtuullinen aika käsittelyssä!

Toi on niin ärsyttävää Kelan kanssa, mutta ikävä tosiasia on että hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.Mä odottelin työmarkkinatukea 6 viikkoa ja sekin tuntui tosi pitkältä ajalta mutta kun ajattelee mitä liiton käsittelyajat ovat viime aikoina olleet, niin 6 viikoa on siihen verratuna lyhyt, mutta ei se paljon naurata jos rahat tiukoilla ja joutuu kitkuttaan ja odottelemaan :/

Yhteistyössä