KELA ja miehen työkkärit,toimiiko kela oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaako joku neuvoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaako joku neuvoa?

Vieras
olen vuokratyöfirman kautta töissä eli töitä on epäsäännölisesti..nyt kela ei maksa miehelle työkkäreitä vaatii lisäselvitystä selvityksen jälkeen

1.tuli miehelle selvityspyyntö MINÄ tein sopimuksen 3.8 vuokratyöfirman kanssa ensinmäinen palkalinen työpäivä 8.8.tästä piti viädä kelaan selvitys kun olen ristiriitaista tietoa kelaan ekasta työpäivästä mitä epselvää tuossa on? vein ne sopimukset mitä olen firmalta saanut..

2.minun tarvitsee tehdä lisäselvitys miksi en hae soviteltua päivärahaa vaikka olisi siihen mahdolisuus..en hae koska summa minkä kelalta saisin ei kovin kummonen töitä on ollu kuiteskin joka viikko..

miten tämä vaikuttaa miehen kelan rahoihin tienaan kuiteskin alle 1400€ kuussa kelalla on mun tulotiedot..

mukava joulu tulossa mies saisi jo täyttää toisen työkkäri lapun...eletään nyt täysin mun pienellä palkalla.
mun järjen mukaan mies on oikeutettu työkkäreihin kun kerta työtön on..toivottavasti saisi ens kuussa töitä pääsisi tuosta kelasta eroon

Jos mies saa sitä tukea johon puolison tulot vaikuttaa (en muista kumpaa) niin tottakai kelaa tarvii tiedon mitä sä tienaat! Ja siksi kela haluaa tietää sun hakemattomuuden syyn, että jos sä päättäisitkin hakea takautuvasti soviteltua päivärahaa, se taas vaikuttaisi samasta syystä miehen maksettaviin tukiin.

Säännöt vaan on ja niiden mukaan mennään tai muuten kaikki olisi vieläkin enemmän sekaisin kun olisi erilaisia henkilökohtaisia tulkintoja ja poikkeuksia "tämän kerran"

Kannattaa vaan kiltisti toimittaa kaikki paperit sinne mitä pyydetään niin saavat asian käsiteltyä. Eikös vaan.

Muistan kun tein itsekin pätkätöitä vuokrafirmojen kautta niin se oli yhtä helvettiä, ei ikinä tullut säännöllisesti rahaa ja kela/sossu katsoi että rahaa riittää automaattisesti kun katsoi 3edellisen kuukauden bruttotulot nettotuloiksi ja oletti että ei ole laskuja maksettavana.

[QUOTE="VIERAS";22663239]Jos mies saa sitä tukea johon puolison tulot vaikuttaa (en muista kumpaa) niin tottakai kelaa tarvii tiedon mitä sä tienaat! Ja siksi kela haluaa tietää sun hakemattomuuden syyn, että jos sä päättäisitkin hakea takautuvasti soviteltua päivärahaa, se taas vaikuttaisi samasta syystä miehen maksettaviin tukiin.

Säännöt vaan on ja niiden mukaan mennään tai muuten kaikki olisi vieläkin enemmän sekaisin kun olisi erilaisia henkilökohtaisia tulkintoja ja poikkeuksia "tämän kerran"

Kannattaa vaan kiltisti toimittaa kaikki paperit sinne mitä pyydetään niin saavat asian käsiteltyä. Eikös vaan.[/QUOTE]

mä olen nyt kiltisti toimittanut samat paperit kahteen kertaan..ja olen kiltisti ilmoittanut kahteen kertaan en hae soviteltua päivärhaa ,juu ja silti tuloni ei vaikuittaisi mtenkään miehen työkkäreihin..saan noin 1000€ kuussa kelalla on tulotiedot

[QUOTE="vieras";22663336]Juu, mutta jos mies saa työmarkkinatukea niin mä varmaan laittaisin oma-aloitteisesti pyytämättä saatteen kanssa aina miehen hakemuksen liitteeksi mun tulotiedot, ei ainakaan venyisi rahan saaminen siksi että he pyytävät niitä jälkkeenpäin.[/QUOTE]

osaatko lukea? tulotiedot on toimitettu.niissä ei epäselvää syy miksi mies ei saa työkkäreitä johtuu päivämäärästä ja siitä miksi en ole hakennut soviteltua päivärahaa
joulukuusta alkaen puoliso saa tienata 1700€/kk ..mulla tulot noin tonnin pintaan