Kela ja opintotuen takaisinperintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ieras

Vieras
Joo, tästä aiheesta on ollut varmaan 100aloitusta, mutta pakko avautua aiheesta.

Esikoiselle tuli ilmoitus tuen takaisin perinnästä. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun kävi aikanaan itse Kelalla pyytämässä tuen maksatuksen LOPETTAMISTA, koska tiesi että rajat paukkuu. No viisas täti sanoi laskelmiensa jälkeen että ei kannata katkaista maksatusta, koska rajat EI pauku. No nuori uskoi tätiä, miksei olisi uskonut. Nyt sitten maksetaan takaisin tukea. Tosin summa ei sinällään ole suuri, mutta periaatteesta suututtaa, kun itse haluaa että ei enää tukea makseta, niin sitä ei anneta katkaista aargh!!!

No sun lapsen olis pitänyt vaan pitää päänsä ja katkaista se maksatus. Turha sitä nyt on rutista asiasta jos on niin saamaton että uskoo jotakuta vain sen takia että tämä on Kelassa töissä.

jokunen vuosi sitten, kun itse opiskelin niin tuon tuen pystyi katkaisemaan ilman kelassa asiointia, elikkä siihen mitään kelantätien mielipiteitä tarvinut. Ja aika selväthän nuo taulukot on, että itse voi laskea, meneekö tulot yli vai ei. Mutta ymmärrän ap:n ärsyyntymisen, aina sitä luulisi, että ammattilaiseen voi luottaa, vaikka usein olen itse vastaavaa joutunut todistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sun lapsen olis pitänyt vaan pitää päänsä ja katkaista se maksatus. Turha sitä nyt on rutista asiasta jos on niin saamaton että uskoo jotakuta vain sen takia että tämä on Kelassa töissä.

Aha- niinkö ois pitänyt tehdä.
JA kerro miten se olis sen katkaissut ja miksi olis katkaissut, jos sanotaan, ettei kannata.Äläkä sä nimittele saamattomaksi ihmistä jota et tunne muuten kuin tän viestin perusteella

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jokunen vuosi sitten, kun itse opiskelin niin tuon tuen pystyi katkaisemaan ilman kelassa asiointia, elikkä siihen mitään kelantätien mielipiteitä tarvinut. Ja aika selväthän nuo taulukot on, että itse voi laskea, meneekö tulot yli vai ei. Mutta ymmärrän ap:n ärsyyntymisen, aina sitä luulisi, että ammattilaiseen voi luottaa, vaikka usein olen itse vastaavaa joutunut todistamaan.

Niin noista taulukoista itse laski ja lähti asiasta tehden Kelalle sitä katkaisua tekemään, mutta ei onnistunut.

Yhteistyössä