Kelalla on sitten hauskoja sääntöjä, kuka näiden perässä pysyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onneksi olen itse ottanut kelan suhteen sen asenteen, että tarkistan kaikki pikkujututkin ettei tarvitse sitten jälkikäteen katua.

Eilen soitin ja tarkistin veroprosenttiani, jonka oletin siis olevan tästä helmikuun kotihoidontuesta 20% ja niin virkailijakin oletti. Käskin kuitenkin tarkistaa, varmuuden vuoksi.

Ja kas! Minulla alkaa äitiysloma 26.2. eli juuri muutamaa päivää ennen kotihoidontuen maksuun tuloa, joten se kotihoidontuki lasketaankin minun sivutulokseni koska olen jo äitiyslomalla!!! Eli vaikka eka äippäraha tulee tilille vasta 2.4. niin helmikuun kotihoidontuki on jo sivutuloani.

En yhtään käsitä miksi se menee noin. Huono selitys minusta sekin, että olen jo äitiyslomalla silloin kun se maksetaan ja minut katsotaan äitiyslomalaiseksi jolle kotihoidontuki on kakkostuloa. Mutta kun se kotihoidontuki ei kuitenkaan ole siltä äitiysloma-ajalta vaikka se sen aikana maksetaankin niin toi sivutulosysteemi on perseestä.

No joka tapauksessa. Ei tämä nyt muuta aiheuta kuin sen, että hankin sen verokortin nyt jo tässä kuussa enkä vasta tuon kotihoidontuen jälkeen. Piti lasketuttaa se äitiysrahalle ja hoitotuelle vasta maaliskuussa, mutta lasketaan nyt sitten niin ei mene mitään kauheaa prosenttia tosta kotihoidontuesta. Ihan käyttöön kun ne rahat kuitenkin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
Miten voit saada se kht että ä-rahaa? Vai saatko vain sitä lisäosaa?

Äitiyslomalla siis? Isommista lapsista on mahdollista saada sitä.... hoitotueksi ne sitä taitaa kutsua. Eli perustuu tuloihin enkä sitä montaa kymppiä saa mutta jotain kuitenkin.

Kela on vähän...piip piip piip...laitos.. |O
Mä laitoin asumistuesta + kotihoidontuen lisästä tarkistuksen jo joulukuussa ja nyt tuli laput että pitää toimittaa samat paperit, mitkä siellä jo on ollut kolmatta kuukautta :kieh: |O

eikös kodinhoitotuki makseta jälkikäteen joten ennen kuin alkaa äityspäivärahaa saamaan siihen asti saa kodinhoitotukea.. ? näin minun ymmärrykseni mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja jalava:

eikös kodinhoitotuki makseta jälkikäteen joten ennen kuin alkaa äityspäivärahaa saamaan siihen asti saa kodinhoitotukea.. ? näin minun ymmärrykseni mukaan..

Juu ja siis tämä helmikuun kotihoidontuki on nimenomaan tältä ajalta kun olen vielä kotihoidontuella täysin. Eli 26.2. alkaa vasta äippäloma, joten helmikuun lopussa minulle maksetaan tämä helmikuun kotihoidontuki. Se vain muuttuu yhtäkkiä sitten sivutulokseni sen takia, kun olen jo äitiyslomalla

Yhteistyössä