Kelalta/sosiaalitoimistosta on kyllä helppo huijata rahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla-Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla-Mari

Vieras
Ystäväni kehuskeli minulle tänään, että kun hänen aviomiehensä on kirjoilla vanhempiensa luona, hän laittaa kaikkiin kelan/sosiaalitoimiston papereihin että ovat asumuserossa. Vaikka oikeasti siis asuvat yhdessä.
He saavat tällä hommalla kelalta ylimääräistä rahaa tämän huijauksen ansiosta:
Asumistukea n.400?
Lapsilisien yh-korotukset:n.110?
Hoitolisä: 168?
Toimeentulotuki: n.300?
Elatustuki 150?

Eli yhteensä kuukaudessa "YLIMÄÄRÄISTÄ" rahaa n.1128?/kk!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika monta lasta jos pelkkä yh-korotus on 110 eukkaa

Elatustuki?

3 lasta.
Elatustuki siis on laskettu että olisi kohtuuttoman suurta jos mies joutuisi maksamaan elatusmaksuja kolmesta lapsesta 129?/lapsi, soppa maksaa siis osan.

Asuu käytännössä ilmaiseksi ukon mökissä(kela maksaa melkein kokonaan, loput on sumplinut muuten), on olevinaan yh. on aina olevinaan ollut, kahden lapsen isääkään ei ole kertonut, vaikka kaikilla kolmella on sama isä (vuoden välein syntyneet) että saa elarit sekä valtiolta, että isältäkin jonka kanssa oikeasti kimppaavat.

Asui vuokralla talossa, jonka lastensa isä omisti jne...

Ystäväsi ei nähtävästi osaa pelätä, että joku (sinä tai joku muu) käräyttää heidät. Ja sitten sitä ollaankin käräjillä ja maksetaan kaikki takaisin korkojen kera... Siinä vaiheessa ei enää varmaan paljon naurata, veikkaan minä.

siis oikeesti, antaa tollasten hyötyjien vaan olla, kyllä se arki jonain päivänä niihinkin kolahtaa viim. kun lapset täyttää 17 v ja tuet loppuu. Toivottavasti menee johonkin tarpeelliseen raha ja en mä vielä ole tavannut ketään joka lastenteolla ja kotona istumisella rikastuis että antaa vaan palaa, eiole meidän onnesta pois moinen...jokaisella mahd tehdä samoin jos omatunto niin sallii ja täytyy olla typerä jos moiseen lähtee.

Niin kai,mutta mielestäni tälläiset huijarit eivät ole kypsiä edes vanhemmiksi.Lapsi raukat saavat kasvatus oppinsa vääristyneellä tavalla...tulevat sossun käyttäjät.Yleensähän ne kulkevat sukupolvesta toiseen sossussa.

Helsingin sosiaalivirastossa työtä tekevänä sanon ,että omen kokemukseni mukaan ,liian usein nämä asiakkaat saattavat olla jopa 4 polven sossu asiakkaita.Ikävää.Opittu malli.

Siis, eihän ne voi kelalla ja soskussa mitään kun osoite on eripaikassa! Noin mekin asutaan, mies eri paikassa kirjoilla. Soskussa ja kelalla tietävät asian, mutta itse sanovat että ei voi mitään.

Yhteistyössä