kelan äitiysrahan määrä hoitovapaan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaakojokuneuvoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaakojokuneuvoa

Vieras
Osaako joku neuvoa kelan tukiasioissa.

Olen hoitovapaalla ja toisen lapsen laskettu aika on viikon yli sen kun edellinen lapsi täyttää 3v. Saanko siis toisesta lapsesta silti samat tuet mitä sain ensimmäisen lapsen kohdalla vaikka 1. lapsi ehtii täyttää 3v?

Entä jos ehdin olla töissä 3kk ennen kuin uusi äitiysloma alkaa. Mistä uuden äitiysloman suuruus lasketaan? kun ei voida laskea viimeisen 6kk tuloja.

Kiitos jos joku osaa neuvoa!

mä luulen että siinä on tosiaan sellainen porsaanreikä että jos oot vaikka kuukaudenkin töissä ennen uuden äitiysloman alkua niin sun tuot voidaan laskea sen kuukauden perusteella(kertoa ne siis kuudella puolen vuoden tuloiksi ja laskea ne niiksi 6kk tuloiksi) kun periaatteessa se hoitovapaa on sun oikeus eikä se saa vaikuttaa tukia alentavasti. mutta tarkista kelasta.

tietysti voit neuvolaan mennessäsi kertoa viimeisten kuukautisten alkamisajankohdan väärin jolloin saat sen lasketun ajan tuon 3v rajan sisälle. ja sitten koitat neuvotella ja rukoilla niskapoimu-ultraan mennessäsi etteivät muuta sitä kuukautisten perusteella laskettua aikaa..

kiitos näistä tiedoista. Toivottavasti ne laskis kelassa tulot sen perusteella mitä töissä ehdin käymään. Täytynee soitella kelaan ennen ensimmästä neuvolaa.

Yhteistyössä